OV-kaart met flex-abonnement is verlopen. Kan ik wel met korting reizen todat nieuwe kaart eris? | NS Community
beantwoord

OV-kaart met flex-abonnement is verlopen. Kan ik wel met korting reizen todat nieuwe kaart eris?

  • 20 November 2022
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

Ik heb wel een flex-abbonement, maar (nog) geen nieuwe OV-kaart. Kan ik toch met korting reizen?

Mijn OV-kaart met het flex-abonnement bleek bij het inchecken de poortjes verlopen te zijn. Voor het eerst ontving ik geen bericht dat de kaart verlopen is. (heel vervelend!).

Direct een nieuwe kaart besteld, maar weet niet zeker of deze kaart op tijd komt.

Het zou wel mooi zijn als de gebruiker een bericht krijgt dat de kaart bijna verlopen is. In elk geval had ik het willen weten dat ik geen bericht meer ontvang. 

 

 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 20 November 2022, 11:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Normaal gesproken zou je bijtijds een bericht moeten krijgen. Maar er wordt hier vaker gemeld dat dit niet altijd gebeurt. Helaas kan je met een ongeldige OV-kaart niet meer reizen.

Hoi gitteschaap en welkom bij onze Community!

Da's een vervelende ontdekking. Bij een betaald NS Flexabonnement zou je kaart door ons vervangen moeten worden, maar dat gaat niet altijd even goed (door mij onbekende redenen). Mijn excuses daarvoor!

Goed dat je in ieder geval al wel de kaart zelf hebt vervangen. Er bestaat wel iets als Tijdelijk Reisrecht waarmee je door middel van e-tickets toch kunt reizen. Mijn collega's van de klantenservice kunnen je daarbij helpen, net als met de kosten die je nu hebt gemaakt om de kaart zelf te vervangen. Normaal gesproken komt dat voor onze rekening namelijk als je een abonnement hebt.

Reputatie 7
Badge +4

Normaal krijgt u een week of acht, ruim van te voren bericht en is er nog alle kans om uw chipkaart te vernieuwen. We krijgen hier ook wel regelmatig berichten dat het mis gaat, vaak ook omdat het emailadres niet meer klopt. Veel mensen stellen het overigens nog even uit of negeren dit, omdat men verondersteld dat het reclame is.  Op een gegeven moment komt er mogelijk een gat dat u geen geldige chipkaart mee heeft.

Leuk of niet, zonder een geldige ov-chipkaart kunt u niet reizen met uw abonnement, ook al is het abonnement zelf wel geldig. De kaart wordt niet meer verwerkt bij het inchecken. Normaal heeft u geen kosten maar als u een abonnement heeft en het moet voorschieten, krijgt u dat weer terug. Het is wel meer gedoe. De procedure volgen voorkomt kosten en achternaloopgeren.

Reageer