ov kaart saldo onjuist | NS Community
beantwoord

ov kaart saldo onjuist

  • 17 September 2022
  • 10 reacties
  • 301 Bekeken

Saldo kaart (****) op mijn NS is 24,57. In bus en op automaat wordt 0,47 tegoed aangegeven.

Volgens de reisgeschiedenis kan dit onmogelijk kloppen.

 

moderator: OV-chipkaartnummer verwijderd uit bericht

icon

Beste antwoord door Robert B 17 September 2022, 15:25

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zijn alle reizen al verwerkt? Heeft u ergens een fout met in- of uitchecken gemaakt? Dat kan zo 20 euro kosten. Op het NS-automaat is het snel te zien, in de reisgeschiedenis bij ov-chipkaart ook.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is het saldo op www.OVchipkaart.nl ?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Zolang je geen NS Flex hebt (en dat heb je niet want je reist op saldo) heeft NS geen enkele informatie over je reizen met andere vervoerders, dus het saldo wat er in Mijn NS getoond wordt is wat er op je kaart stond na de laatste handeling bij een NS paaltje, poortje of kaartautomaat.

Via https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen/saldochecker.htm#/ kan je het werkelijke saldo zien (dat zal dus € 0,47 zijn).

Met een Mijn OV-chip account kan je ook de volledige reishistorie inzien, en via uitcheckgemist kan je eventueel gemiste in/uitchecks corrigeren (als er ineens €20 verdwenenen is).

Reputatie 7
Badge +3

En dat saldo is -€0,47, bijgewerkt tot: 12-04-2022 om 11:02 (had voor het verwijderd werd het nummer nog gezien). 

Badge +3

En dat saldo is -€0,47, bijgewerkt tot: 12-04-2022 om 11:02 (had voor het verwijderd werd het nummer nog gezien). 

Mooi zo, dat geeft dus aan dat er sinds 12 april niet meer met NS gereisd is.

Reputatie 7
Badge +4

Wat ik me herinner is dat op het NS-automaat bij de recente reishistorie ook de ritten bij andere vervoerders zichtbaar waren bij reizen op saldo. Het ging dan wel om de tien laatste ritten.

Correct, de laatste 10 transacties zijn acties gelezen van de kaart, en dat omvat alle vervoerders. Bij niet-Flex-achtige producten (Flex, Businesscard, Flex-achtigen van andere vervoerders en mobiliteitskaarten) zal je daar alle zinnige info moeten zien staan: locaties, tijden, prijzen, …

 

In alle online portalen beperkt de data zich dan tot reizen bij NS inderdaad, meer informatie krijgt NS niet geleverd, want voor de uitvoering van de dienst is dat niet nodig.

Badge +3

In alle online portalen beperkt de data zich dan tot reizen bij NS inderdaad, meer informatie krijgt NS niet geleverd, want voor de uitvoering van de dienst is dat niet nodig.

Inderdaad niet in Mijn NS (bij reizen op saldo) maar wél bij Mijn OV-chip (tot 18 maanden terug).

Bij een servicebalie kan men volgens mij de laatste 20 transacties voor je uitprinten (?) een kaartautomaat toont er 10, inclusief controlemomenten.

Correct, servicebalie kan hetzelfde als de automaten, de data op de kaart zelf uitlezen en eventueel afdrukken.

 

Een vergissing in mijn eerste reactie, bij andere vervoerders dan waarvan de automaat is, zal de locatie niet bekend zijn. Dat is een vrij forse tabel die enkel wordt ingeladen voor locaties van de vervoerder zelf (bij NS dus: stations). Online is dat wel in te zien.

Badge +3

Zou het geen super goed idee zijn om dat ‘laatst bekende’ saldo helemaal niet meer te tonen in Mijn NS of de NS app? 🤔

Oké, de datum staat erbij, maar het zorgt dus voor verwarring als je al lang (in dit geval dus ruim 5 maanden) helemaal niet met NS gereisd hebt met een kaart.

Reageer