beantwoord

OV kaart thuisgestuurd na inname?

• 16 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 332 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Vannacht had ik de verkeerde OV-chipkaart bij me, en bij controle kreeg ik dan ook een boete, logisch. Wat ik me wel afvroeg nadat de controleur de kaart innam was of de kaart nu thuisgestuurd zou worden of dat er een nieuwe aangevraagd zou moeten worden. Volgens de betreffende controleur werd de kaart inderdaad thuisgestuurd. Nu zag ik op dit forum (welliswaar berichten van 2 jaar geleden) dat het niet gebruikelijk is de OV-chipkaart thuis te sturen na inname. Is dit omdat het is gewijzigd of had de controleur het mis?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 16 oktober 2016, 13:33

Hallo Vlint en welkom op het Serviceforum.

De ingenomen kaart zal inderdaad worden vernietigd en je dient zelf een nieuwe aan te vragen. Je kunt dit doen via de Klantenservice OV-Chipkaart. Stond er ook een NS abonnement op deze kaart? En heb je al eerder een boete ontvangen?
Bekijk origineel

9 reacties

Ik weet alleen dat als ik een kaart inneem, deze afgeef aan mijn baas en die stuurt hem door naar Utrecht. Wat daarna precies gebeurd durf ik niet te zeggen. Ik verwacht niet dat de kaart weer naar de eigenaar wordt opgestuurd en dat deze vernieuwd zal moeten worden. Deze procedure is naar mijn weten niet veranderd, ik weet dus alleen dat de kaart eindigt in Utrecht.
Reputatie 7
Badge +3
Normaal gesproken wordt de kaart vernietigd.
De ingenomen kaart zal inderdaad worden vernietigd en je dient zelf een nieuwe aan te vragen. Je kunt dit doen via de Klantenservice OV-Chipkaart. Stond er ook een NS abonnement op deze kaart? En heb je al eerder een boete ontvangen?

Hoi Mirjam,

Er stond geen NS abonnement op de kaart, maar het was wel een studentenkaart dus dat reisabonnement stond er wel op. Ik heb nog nooit eerder een boete ontvangen, vind t alleen heel jammer dat iemand anders nu de dupe is van mijn stomme fout..
Reputatie 7
Badge +3
Dan moet die "ander" zijn kaart maar niet uitlenen.
Reputatie 7
Ik heb ook nog nooit een kaart van een ander bij gehad, maar goed.

Als je het jammer vind dat iemand de dupe is van jouw fout, dan compenseer je diegene en betaal je de nieuwe kaart 😉
Jullie leven niet in studentenhuizen blijkbaar :D

Het is wel raar dat iemand de kaart van een ander gebruikt en dat eigendom van een ander vernietigd wordt ipv gewoon geretourneerd.
Reputatie 7
Badge +3
Dat er in studentenhuizen gefraudeerd wordt door kaarten te lenen betekent nog niet dat dat normaal is.
Kijk ff op www.studentenreisproduct.nl om alles goed te regelen.

Reageer