beantwoord

OV kaart vergeten, tijdelijke oplossing?

• 10 september 2019
  • 2 reacties
  • 104 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb per ongeluk mijn portemonnee met daarin mijn OV kaart laten liggen bij een vriend van mij die ver weg woont.... Ik moet morgen en overmorgen helaas wel gewoon met het OV reizen. Weet iemand een tijdelijke oplossing, mag ik iemand kaart lenen etc? Ik had namelijk een studentenreis product en als ik nu met een anonieme kaart ga reizen kost me dit 40 euro per dag.... Ik krijg namelijk vrijdag pas mijn eigen OV kaart weer terug.

Ik hoor graag of jullie ideeën hebben.
icon

Beste antwoord door marv87 10 september 2019, 16:44

Voor 1 dag kan je gebruik maken van de optie om achteraf de kosten terug te vragen.
Zie: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/voorwaarden-geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Voor StudentenOV geldt dat je 1 keer per jaar gebruik kan maken van die regeling, scheelt je toch weer 40 euro.

Het gebruik van andermans OV, zeker met daarop een abonnement mag niet en levert jou een boete op en de kaart wordt ingenomen en vernietigd.

Je kan vragen je vriend de kaart op één of andere manier bij jou te krijgen of waar je heen reist eventueel kan je de kaart ophalen de eerste dag. De kosten van die eerste dag kan je weer declareren
Bekijk origineel

2 reacties

Voor 1 dag kan je gebruik maken van de optie om achteraf de kosten terug te vragen.
Zie: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/voorwaarden-geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Voor StudentenOV geldt dat je 1 keer per jaar gebruik kan maken van die regeling, scheelt je toch weer 40 euro.

Het gebruik van andermans OV, zeker met daarop een abonnement mag niet en levert jou een boete op en de kaart wordt ingenomen en vernietigd.

Je kan vragen je vriend de kaart op één of andere manier bij jou te krijgen of waar je heen reist eventueel kan je de kaart ophalen de eerste dag. De kosten van die eerste dag kan je weer declareren
Badge +3
Je kunt dan het beste losse retourkaartjes (of e-tickets) kopen en dan de duurste daarvan uiteindelijk declareren als 'vergeten abonnement'.

Of vandaag nog een retourtje naar je verre vriend, je portemonnee ophalen en het retourtje declareren.

Reageer