beantwoord

ov kaart verlopen en geen nieuwe gekregen

  • 3 September 2022
  • 33 reacties
  • 1596 Bekeken

Goedemorgen, ik werd zojuist onaangenaam verrast op het station. Mijn kaart blijkt verlopen en ik heb geen melding of nieuwe kaart gehad van Ns. (Ns flex abonnement). Nu een duur papieren kaartje gekocht... En hoe krijg ik nu alsnog een nieuwe ov kaart? 

Groet, Dina 

icon

Beste antwoord door Momo 3 September 2022, 13:07

Bekijk origineel

33 reacties

Badge +3

Cookies uitgezet, andere browser geprobeerd, bril op en bril af. Foto format gewijzigd. Andere foto geprobeerd. Niks doet t.

het is gewoon geen klantvriendelijk systeem. 
 

ik heb t notabene een half jaar geleden nog voor mijn vader gefixt. Maar ik vermoed dat t een aan laatste update van Apple ligt ofzo.

Bij klantenservice waren zo ook errug behulpzaam- maar niet heus… die verwezen me door naar de site.

Zie 

er is blijkbaar een storing bij ‘stap 4’

Reputatie 7
Badge +1

Dit probleem speelt nu al meer dan 2 jaar. Ieder fatsoenlijk bedrijf in Nederland had dit in de afgelopen 2 jaar natuurlijk allang opgelost. Alleen NS lukt dat om één of andere volstrekt onduidelijke reden niet.

Dit heeft niets met NS te maken, maar met TLS/OV-chipkaart.

 

Als ik NS was en ik krijg wekelijks van dit soort berichten op mijn forum dan zou ik eens met dat bedrijf bellen met de vraag waar ze in vredesnaam mee bezig zijn en tevens dringend verzoeken om in de kortst mogelijke periode deze shit op te lossen.

 

Ik heb absoluut niet de indruk dat NS dit in de afgelopen jaren heeft gedaan. Daarmee is het bedrijf zo niet medeschuldig in ieder geval flink nalatig en voldoen ze ook totaal niet aan hun missiestatement.

Reputatie 7
Badge +3

Dit heeft niets met NS te maken, maar met TLS/OV-chipkaart.

Het is wat dit betreft wel een lekker stel samen, de ene is lam en de ander blind. 

Badge +3

Dit probleem speelt nu al meer dan 2 jaar. Ieder fatsoenlijk bedrijf in Nederland had dit in de afgelopen 2 jaar natuurlijk allang opgelost. Alleen NS lukt dat om één of andere volstrekt onduidelijke reden niet.

Dit heeft niets met NS te maken, maar met TLS/OV-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +1

Dit probleem speelt nu al meer dan 2 jaar. Ieder fatsoenlijk bedrijf in Nederland had dit in de afgelopen 2 jaar natuurlijk allang opgelost. Alleen NS lukt dat om één of andere volstrekt onduidelijke reden niet.

 

Wat is er toch met dit bedrijf aan de hand dat totaal niet naar zijn klanten luistert. 

 

Ik krijg geen foutmelding. Hij gaat domweg niet verder. Ik las net ergens dat er een een of ander voor historisch format gebruikt moet worden.🤬

Dat hoeft in principe ook niet, maar het helpt wel. Zelfde als een bril met dik montuur die foutmeldingen oplevert.

Maar als je helemaal geen meldingen krijgt is er iets anders aan de hand. Dat kan bijv. een ad/scriptblocker zijn. Een incognito venster gebruiken helpt dan meestal (of een andere browser of computer).

Cookies uitgezet, andere browser geprobeerd, bril op en bril af. Foto format gewijzigd. Andere foto geprobeerd. Niks doet t.

het is gewoon geen klantvriendelijk systeem. 
 

ik heb t notabene een half jaar geleden nog voor mijn vader gefixt. Maar ik vermoed dat t een aan laatste update van Apple ligt ofzo.

Bij klantenservice waren zo ook errug behulpzaam- maar niet heus… die verwezen me door naar de site.

 

Badge +3

Ik krijg geen foutmelding. Hij gaat domweg niet verder. Ik las net ergens dat er een een of ander voor historisch format gebruikt moet worden.🤬

Dat hoeft in principe ook niet, maar het helpt wel. Zelfde als een bril met dik montuur die foutmeldingen oplevert.

Maar als je helemaal geen meldingen krijgt is er iets anders aan de hand. Dat kan bijv. een ad/scriptblocker zijn. Een incognito venster gebruiken helpt dan meestal (of een andere browser of computer).

Ik heb een account bij ov chip. T lukt me met geen mogelijkheid om een nieuwe kaart aan te vragen. Foto uploaden blijft iedere keer hangen.

Vaak lukt het met een uitsnede uit een vakantiefoto, of blijft het echt hangen en krijg je ook geen foutmelding (geen gezicht herkend e.d.)?

Ik krijg geen foutmelding. Hij gaat domweg niet verder. Ik las net ergens dat er een een of ander voor historisch format gebruikt moet worden.🤬

Badge +3

Ik heb een account bij ov chip. T lukt me met geen mogelijkheid om een nieuwe kaart aan te vragen. Foto uploaden blijft iedere keer hangen.

Vaak lukt het met een uitsnede uit een vakantiefoto, of blijft het echt hangen en krijg je ook geen foutmelding (geen gezicht herkend e.d.)?

Reputatie 7
Badge +3

Ook hier NS kaart verlopen zonder dat ik een nieuwe heb gekregen. Je wordt niet gewaarschuwd. Niks.

 

ook ik kreeg terwijl ik al jaren een dalurenkaart heb geen enkel bericht.

Als u een abonnement heeft hoort NS de kaartvernieuwing te regelen. Tenzij er toestemming is de oude foto te hergebruiken zal NS daarvoor een verzoek sturen om een nieuwe foto te uploaden. Lange tijd was er bij NS een storing in dit proces. Dit is ergens begin juni verholpen, maar aangezien het moment van versturen van dat verzoek 10 weken voor de verloopdatum is, zijn er nu nog abonnementhouders die geen verzoek voor nieuwe foto hebben gehad waardoor het proces van kaartvernieuwing niet in gang is gezet. Dat zal bij u ook het geval zijn. 

Tip: neem een account bij OV-chipkaart. Je krijgt dan bericht wanneer deze verloopt.

@ChannaCSje kunt bij OV-chipkaart een nieuwe kaart via kaartvernieuwing aanvragen en de kosten bij NS terugvragen.

Ik heb een account bij ov chip. T lukt me met geen mogelijkheid om een nieuwe kaart aan te vragen. Foto uploaden blijft iedere keer hangen.

Reputatie 7
Badge +3

Tip: neem een account bij OV-chipkaart. Je krijgt dan bericht wanneer deze verloopt.

@ChannaCS je kunt bij OV-chipkaart een nieuwe kaart via kaartvernieuwing aanvragen en de kosten bij NS terugvragen.

Reputatie 7
Badge +1

Zie dit topic daar staan een aantal bruikbare tips in.

 

 

Ook hier NS kaart verlopen zonder dat ik een nieuwe heb gekregen. Je wordt niet gewaarschuwd. Niks.

 

ook ik kreeg terwijl ik al jaren een dalurenkaart heb geen enkel bericht.

 

ik probeer een nieuwe aan te vragen maar dat lukt domweg niet.

Badge +3

Tja, de volgende https://twitter.com/rutger91s/status/1638629094098075658 

 

Reputatie 7
Badge +1

En NS het ploegt maar voort. Gaat nu al ruim een jaar mis. Maar iets structureels gaan doorvoeren om het beter te maken. Ho maar .

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi a.magendans,

Neem daarvoor rechtstreeks contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter.

Weet iemand hoe je die 7,50 terugkrijgt van de ns?

Leuk en aardig, die workaround. Maar wanneer gaat dit proces nou 's goed ingericht worden?

Een OV-chipkaart is 5 jaar geldig. De vervaldatum van je OV-chipkaart vind je op de kaart. Met een verlopen kaart kun je niet meer reizen. Heb je een NS-abonnement? Dan zorgt NS ervoor dat je automatisch een nieuwe kaart ontvangt voordat je huidige verlopen is.

 

Ik heb zonder dat ik er iets voor moest doen een nieuwe kaart ontvangen. Misschien ligt het aan Flex dat het zo vaak mis gaat? Ik heb Dal voordeel op saldo.

Ik heb ook Dal voordeel, desondanks gaat het nu voor de tweede keer mis na 5 jaar.

Reputatie 7
Badge +3

Na 5 jaar is mijn ov-kaart weer verlopen. En net als 5 jaar geleden: ns belooft een nieuwe kaart te regelen bij abonnement, maar ze doen niets. Geen verzoek uploaden foto, geen mail (ook niet in de spam). Bij melden probleem word ik direct naar ov-kaart verwezen. Ik moet daar een nieuwe kaart aanvragen. Mijn kaart is nog tot 27 april geldig, maar ns doet niets. De kosten 7,50 mag ik terugvragen, maar waar. Vooral niet te duidelijk communiceren. Ik vind dit beschamend ns!

Heb je een account bij OV-chipkaart? Je kunt dan zien wat de status van jouw kaart is en of er kaartvernieuwing is ingezet. Is er geen kaartvernieuwing ingezet dan kun je dat zelf doen en de kosten bij NS terugvragen.

Na 5 jaar is mijn ov-kaart weer verlopen. En net als 5 jaar geleden: ns belooft een nieuwe kaart te regelen bij abonnement, maar ze doen niets. Geen verzoek uploaden foto, geen mail (ook niet in de spam). Bij melden probleem word ik direct naar ov-kaart verwezen. Ik moet daar een nieuwe kaart aanvragen. Mijn kaart is nog tot 27 april geldig, maar ns doet niets. De kosten 7,50 mag ik terugvragen, maar waar. Vooral niet te duidelijk communiceren. Ik vind dit beschamend ns!

Reputatie 2

Zorg dat je kaart gekoppeld / geregistreerd is bij OV-chip. Je krijgt bericht dat je kaart verloopt. Ik heb nieuwe kaart aangevraagd en had deze binnen een week binnen. Op de site staat goed aangegeven wat je moet doen. Bij NS flex-basis moet je de kaart zelf regelen. Blijf zelf alert op de verloopdatum, zodat je niet te laat verrast wordt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb onlangs van NS bericht gehad dat ik een nieuwe pas aan moest maken. Dit gedaan maar nog niets ontvangen en zag nu in mijn account dat er nog een oud woonadres stond, kan de pas opnieuw opgestuurd worden? Mijn woonadres is ondertussen aangepast.

Daarvoor moet je bij OV-chipkaart zijn. En al zou het bij NS moeten zijn, hier bij deze reizigers-helpen-reizigerscommunity kunnen we niet bij klantgegevens. Wij kunnen dus niets opsturen.

Kans is groot dat je nu zelf een nieuwe pas moet aanvragen. Of even bij jouw oude woonadres informeren of hij daar ligt. Met een account bij ov-chipkaart kun je de status zien.

Ik heb onlangs van NS bericht gehad dat ik een nieuwe pas aan moest maken. Dit gedaan maar nog niets ontvangen en zag nu in mijn account dat er nog een oud woonadres stond, kan de pas opnieuw opgestuurd worden? Mijn woonadres is ondertussen aangepast.

Reputatie 7
Badge +3

Niet uitzonderlijk, wel bizar.

Mijn advies voor iedereen, zorg dat je een account hebt bij OV-chipkaart.nl en koppel je kaart daar. Als NS, zoals nu, de boel verzaakt krijg je van OV-chipkaart 6 weken voor de verloopdatum een mail dat je kaart verloopt. Dan heb je nog genoeg tijd om zelf kaartvernieuwing aan te vragen. 

Reageer