OV-kaart verlopen, geen nieuwe ontvangen | NS Community
beantwoord

OV-kaart verlopen, geen nieuwe ontvangen

  • 30 July 2019
  • 9 reacties
  • 793 Bekeken

Wilde gisteren mijn OVsaldo opladen, dit ging niet goed omdat kaart per 28-07-2019 bleek te zijn verlopen
Heb op 9-7-2019 mail gehad over doorlopen van mijn abonnement, maar geen bericht gehad van verlopen OV-kaart, dit is enorm balen, omdat ik vandaag op reis moet, HELP
icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 30 July 2019, 10:32

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge
Als de kaart verlopen is, is deze niet meer bruikbaar. Op die verloopdatum moet u natuurlijk zelf letten.
Voor vandaag kunt u gewoon losse kaartjes kopen uit de automaat of E-ticket on-line.
Hoi paul peeters en welkom bij de NS Community!

Dat is inderdaad heel erg balen! Heb je een NS abonnement? Dan zorgen wij voor een nieuwe kaart en lijkt het erop dat iets niet helemaal goed is gegaan
Als dit het geval is kan je het beste contact opnemen met de klantenservice.

Je kan contact met de klantenservice opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook min kaart was verlopen en ik heb er ook niet op gelet omdat ik een NS abonnement heb en ik verwachtte dat ik ingelicht zou worden wanneer mijn kaart zou verlopen. bovendien heb ik de hele tijd niet met NS gereisd vanwege Corona. Nu heb ik een nieuwe kaart aangevraagd en gekregen, maar nu komt het kaartnummer niet meer overeen met het kaartnummer op mijn account. NU worden alle bedragen dus niet met mijn account verrekend. Telefonisch gevraagd en nu is mijn abonnement gestopt en moet ik een nieuw abonnement aanvragen met mijn nieuwe chipkaartnummer. Hoe omslachtig wil je het hebben?

Badge +3

Elke kaart heeft een uniek nummer dus dat is het probleem niet.

Bij een kaartvernieuwing of vervanging worden abonnementen overgezet, en als er een NS abonnement op een kaart stond wordt de NS daarover ingelicht zodat abonnementen blijven werken.

Als het goed is (kan soms mis gaan natuurlijk) wordt de nieuwe kaart dan aan je Mijn NS account gekoppeld, en anders kan je die zelf toevoegen.

Maar zo te lezen heb je gewoon een nieuwe kaart aangeschaft, zonder abonnment. Dan moet een abonnement inderdaad alsnog op de nieuwe kaart besteld worden (en het oude abonnement beëindigd, ook al is de kaart waarop het staat niet meer geldig).

Kwalijk is natuurlijk wel dat je via NS geen nieuwe kaart hebt gekregen via NS

Mijn ov jaarkaart is verlopen. Wel nieuw abonnement betaald maar geen kaart gekregen. Stond zondag met mijn man klaar om met de trein naar Schiphol te gaan, dus echt stressen!!!

conducteur heeft ons geholpen. Nu moeten we as zondag weer met de trein naar huis maar mijn kaart is geblokkeerd. Hoe doe ik dat?

Reputatie 7
Badge +3

Vernieuw zo snel mogelijk uw kaart via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm . Hopelijk heeft u hem dan nog net op tijd in huis. Er wordt aangegeven dat de nieuwe kaart binnen uiterlijk zes werkdagen binnen is. Als de kaart niet op tijd binnen is, neem dan contact op met de NS klantenservice. Sowieso kunt u na het aanvragen van de nieuwe kaart contact opnemen met NS om de kosten van de de nieuwe kaart €7,50 terug te vragen omdat u een NS abonnement heeft. 

Ik mij bestelde kaart nog niet binnen. Hij zou hier 28 april moeten zijn

Badge +3

Welkom bij de NS Community @Jorna 

Ik mij bestelde kaart nog niet binnen. Hij zou hier 28 april moeten zijn

Geduld, de post komt dinsdag weer.. 

Tot die tijd, zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Reputatie 6

Hey Jorna! Welkom bij de NS Community. 

Ik zie dat Robert B je al op de goede weg geholpen heeft. Het is ook nog mogelijk om Tijdelijk reisrecht aan te vragen. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Klantenservice.

Reageer