Heb op 9-7-2019 mail gehad over doorlopen van mijn abonnement, maar geen bericht gehad van verlopen OV-kaart, dit is enorm balen, omdat ik vandaag op reis moet, HELP
Beste antwoord door AbbeyRoad
Bekijk origineelBeste antwoord door AbbeyRoad
Bekijk origineelIk heb hetzelfde meegemaakt, ook min kaart was verlopen en ik heb er ook niet op gelet omdat ik een NS abonnement heb en ik verwachtte dat ik ingelicht zou worden wanneer mijn kaart zou verlopen. bovendien heb ik de hele tijd niet met NS gereisd vanwege Corona. Nu heb ik een nieuwe kaart aangevraagd en gekregen, maar nu komt het kaartnummer niet meer overeen met het kaartnummer op mijn account. NU worden alle bedragen dus niet met mijn account verrekend. Telefonisch gevraagd en nu is mijn abonnement gestopt en moet ik een nieuw abonnement aanvragen met mijn nieuwe chipkaartnummer. Hoe omslachtig wil je het hebben?
Elke kaart heeft een uniek nummer dus dat is het probleem niet.
Bij een kaartvernieuwing of vervanging worden abonnementen overgezet, en als er een NS abonnement op een kaart stond wordt de NS daarover ingelicht zodat abonnementen blijven werken.
Als het goed is (kan soms mis gaan natuurlijk) wordt de nieuwe kaart dan aan je Mijn NS account gekoppeld, en anders kan je die zelf toevoegen.
Maar zo te lezen heb je gewoon een nieuwe kaart aangeschaft, zonder abonnment. Dan moet een abonnement inderdaad alsnog op de nieuwe kaart besteld worden (en het oude abonnement beëindigd, ook al is de kaart waarop het staat niet meer geldig).
Kwalijk is natuurlijk wel dat je via NS geen nieuwe kaart hebt gekregen via NS
Mijn ov jaarkaart is verlopen. Wel nieuw abonnement betaald maar geen kaart gekregen. Stond zondag met mijn man klaar om met de trein naar Schiphol te gaan, dus echt stressen!!!
conducteur heeft ons geholpen. Nu moeten we as zondag weer met de trein naar huis maar mijn kaart is geblokkeerd. Hoe doe ik dat?
Vernieuw zo snel mogelijk uw kaart via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm . Hopelijk heeft u hem dan nog net op tijd in huis. Er wordt aangegeven dat de nieuwe kaart binnen uiterlijk zes werkdagen binnen is. Als de kaart niet op tijd binnen is, neem dan contact op met de NS klantenservice. Sowieso kunt u na het aanvragen van de nieuwe kaart contact opnemen met NS om de kosten van de de nieuwe kaart €7,50 terug te vragen omdat u een NS abonnement heeft.
Ik mij bestelde kaart nog niet binnen. Hij zou hier 28 april moeten zijn
Welkom bij de NS Community
Ik mij bestelde kaart nog niet binnen. Hij zou hier 28 april moeten zijn
Geduld, de post komt dinsdag weer..
Tot die tijd, zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html
Hey Jorna! Welkom bij de NS Community.
Ik zie dat Robert B je al op de goede weg geholpen heeft. Het is ook nog mogelijk om Tijdelijk reisrecht aan te vragen. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Klantenservice.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.