beantwoord

Ov-kaart voor Belgen

• 24 november 2019
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

Onze dochter (16j) wil enkele malen per maand reizen van Roosendaal naar Goes en eventueel ook retour, dit in de daluren. Nu las ik dat je mits een Ov-chipkaart met korting kan reizen, helaas wordt de Belgische postcode (wonen in BE) niet aanvaard. Kunnen we alsnog een Ov-chipkaart bekomen om met korting te reizen? 

icon

Beste antwoord door gekke_henkie 24 november 2019, 16:39

Helaas kan ik mijn Belgisch postcode niet ingeven, ook het land kan niet gewijzigd worden. 

@Eva VG,

Mag ik hieruit opmaken dat je iDeal hebt? Want zonder iDeal kan je geen abonnement bestellen op ns.nl. 

Voor buitenlanders is de werkwijze nog steeds een persoonlijke OV-chipkaart te bestellen bij TLS/OV-chipkaart. Dit kan je betalen met PayPal of iDeal. 

Let wel op. Bestel de kaart op naam en met foto van je dochter. 

Na ontvangst van de kaart kan je op ns.nl een klassiek of een Flex abonnement bestellen met iDeal. Dit abonnement kan je dan na een half uur gaan ophalen bij een automaat. Vergeet deze stap niet. 

Als je geen iDeal hebt, dan kan je het abonnement met je Belgische IBAN bestellen bij de klanteNService. Het abonnement gaat dan na 10 dagen in.

Koop je het abonnement bij een balie op het station? Dan kan je dochter met een tijdelijk reisrecht met korting beginnen reizen. 

Vergeet niet om contact op te nemen met de klanteNService als het abonnement normaal gezien met een gratis kaart komt. Zij betalen het bedrag voor de kaart dan meestal terug. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste een kaart aanvragen bij ov-chipkaart. Die wordt wel naar België verstuurd. Vervolgens vraagt u bij NS een klassiek abonnement aan met uw Belgische IBAN. 

@Maxime NS  gaf het beneden al aan, het moet dan via Klantenservice of een balie en kan dus niet via de site. U kunt echter voor dochterlief als Belgische een chipkaart met Nederlands abonnement kopen.

@gekke henkie is een in België woonachtige vrouw die veel kennis van zaken heeft in deze. Ze zal, als ze er is, haar licht er over laten schijnen.

Dag Thom, bedankt voor uw reactie. Helaas kan ik mijn Belgisch postcode niet ingeven, ook het land kan niet gewijzigd worden. 

Hallo Eva VG, welkom op de NS Community.

Buiten Nederland gaat dit inderdaad niet via onze site, maar via OV-chipkaart kan dat wel. Het abonnement kan vervolgens besteld worden bij een balie op het station of via onze klantenservice

Helaas kan ik mijn Belgisch postcode niet ingeven, ook het land kan niet gewijzigd worden. 

@Eva VG,

Mag ik hieruit opmaken dat je iDeal hebt? Want zonder iDeal kan je geen abonnement bestellen op ns.nl. 

Voor buitenlanders is de werkwijze nog steeds een persoonlijke OV-chipkaart te bestellen bij TLS/OV-chipkaart. Dit kan je betalen met PayPal of iDeal. 

Let wel op. Bestel de kaart op naam en met foto van je dochter. 

Na ontvangst van de kaart kan je op ns.nl een klassiek of een Flex abonnement bestellen met iDeal. Dit abonnement kan je dan na een half uur gaan ophalen bij een automaat. Vergeet deze stap niet. 

Als je geen iDeal hebt, dan kan je het abonnement met je Belgische IBAN bestellen bij de klanteNService. Het abonnement gaat dan na 10 dagen in.

Koop je het abonnement bij een balie op het station? Dan kan je dochter met een tijdelijk reisrecht met korting beginnen reizen. 

Vergeet niet om contact op te nemen met de klanteNService als het abonnement normaal gezien met een gratis kaart komt. Zij betalen het bedrag voor de kaart dan meestal terug. 

Bedankt, hier kan ik mee verder! 

Reageer