beantwoord

Ov tegoed overzetten

• 15 mei 2016
  • 5 reacties
  • 893 Bekeken

Kan ik van mijn verlopen ov kaart mijn tegoed saldo overzetten naar mijn nieuwe ov kaart
icon

Beste antwoord door Pe_pe 15 mei 2016, 09:30

Als u uw oude OV-chipkaart beëindigt, wordt het tegoed uitgekeerd op het bankrekeningnummer dat u daarbij opgeeft. Daarmee kunt u dan uw nieuwe OV-chipkaart weer opladen. Hier vindt u hoe u uw verlopen OV-chipkaart kunt vervangen door een duplicaat (dat is noodzakelijk als u er een abonnement op hebt staan van NS) en hoe u een anonieme OV-chipkaart beëindigt. Hier vindt u hoe u eventueel een persoonlijke OV-chipkaart ook zou kunnen beëindigen zonder hem te vervangen.
Bekijk origineel

5 reacties

Als u uw oude OV-chipkaart beëindigt, wordt het tegoed uitgekeerd op het bankrekeningnummer dat u daarbij opgeeft. Daarmee kunt u dan uw nieuwe OV-chipkaart weer opladen. Hier vindt u hoe u uw verlopen OV-chipkaart kunt vervangen door een duplicaat (dat is noodzakelijk als u er een abonnement op hebt staan van NS) en hoe u een anonieme OV-chipkaart beëindigt. Hier vindt u hoe u eventueel een persoonlijke OV-chipkaart ook zou kunnen beëindigen zonder hem te vervangen.
Hoi pietmar1956, welkom op het NS serviceforum.

Je kunt het advies van Pe_pe opvolgen want dit is inderdaad een manier om het saldo terug te krijgen en weer op te halen. Bij de servicebalie op het station kan een medewerker het saldo in 1x voor je overzetten zonder bijkomende kosten. Om te kijken of er op jouw station een servicebalie aanwezig is, kun je hier kijken.
Reputatie 1
@ Minke NS: kan dit saldo van de ene naar de andere kaart overzetten ook als de oude kaart al verlopen is, zoals hierboven beschreven is?
Ik denk dat mijn collega niet zag dat het ging om een verlopen kaart want dat zou niet moeten kunnen. In dit topic lees ik echter dat een reiziger het saldo kon laten overzetten van een verlopen kaart naar een nieuwe kaart. Het zou niet moeten kunnen maar pietmar1956 kan natuurlijk altijd een poging doen.
Heb begrepen dat je naar een service balie Moet gaan van de ns.

Reageer