beantwoord

ov vergeten

• 17 december 2019
  • 7 reacties
  • 174 Bekeken

Zojuist ben ik in de trein rii Den Bosch mijn OV kaart verloren. 

Vanavond moet ik weer terug met de trein, hoe moet ik dat doen zonder OV, daar staat studenten OV op?

Is het mogelijk dat ik mijn oude pasje terug krijg? Of moet ik een nieuwe aanvragen? 
Als ik een nieuwe aan moet vragen, wat doe ik dan met de kosten voor de komende dagen?

icon

Beste antwoord door Thom 17 december 2019, 09:22

U moet zichzelf van te voren altijd voorzien van een geldig vervoersbewijs. U kunt dat doen door het aanvragen van tijdelijk reisrecht. U kunt dan na ongeveer een uur weer reizen met een studentenproduct op een nieuwe kaart.

Het aanvragen van een tijdelijk studentenproduct is hier beschreven.

Handel meteen, het kan snel.

Het kan veel sneller en goedkoper dan u veronderstelt, binnen een uur heeft u tijdelijk reisrecht. U heeft dan wel een andere persoonlijke chipkaart zonder abonnement nodig of een anonieme chipkaart die u gewoon op het automaat kunt kopen. Die is een aantal dagen geldig.

Na een paar dagen heeft u  uw nieuwe kaart met het oude studentenproduct er op weer in handen. Uw tijdelijke kaart vervalt dan.

Het gaat makkelijker dan u denkt. De anonieme chipkaart moet u kopen en het vervangen van uw oude kaart zult u ook moeten vergoeden, ongeveer twaalf euro. Het snelste werkt het via een NS-loket.

U hoeft dan helemaal geen kaartjes op te sturen. U moet trouwens in dat geval daar eerst toestemming voor vragen bij Klantenservice, maar nogmaals, het kopen en opsturen hoeft helemaal niet.

Het is een kwestie van de instructies volgen in de link. U hoeft dan geen andere kaartjes te kopen. Er is geen snellere en goedkopere oplossing.

Bekijk origineel

7 reacties

Je kan natuurlijk wel nog je kaart als vermist opgeven. Wellicht dat deze is gevonden. Dat kun je hier nakijken. 

Heeft dat nog wel zin, sinds gevonden kaarten niet meer geregistreerd worden in de SAP-omgeving?

Heb je gelijk in. Excuus! Deze worden niet meer geregistreerd, dus dat zal weinig zin hebben, helaas. Rest van het advies op deze pagina geldt nog wel!

Je kan natuurlijk wel nog je kaart als vermist opgeven. Wellicht dat deze is gevonden. Dat kun je hier nakijken. 

Heeft dat nog wel zin, sinds gevonden kaarten niet meer geregistreerd worden in de SAP-omgeving?

Reputatie 7
Badge +4

U moet zichzelf van te voren altijd voorzien van een geldig vervoersbewijs. U kunt dat doen door het aanvragen van tijdelijk reisrecht. U kunt dan na ongeveer een uur weer reizen met een studentenproduct op een nieuwe kaart.

Het aanvragen van een tijdelijk studentenproduct is hier beschreven.

Handel meteen, het kan snel.

Het kan veel sneller en goedkoper dan u veronderstelt, binnen een uur heeft u tijdelijk reisrecht. U heeft dan wel een andere persoonlijke chipkaart zonder abonnement nodig of een anonieme chipkaart die u gewoon op het automaat kunt kopen. Die is een aantal dagen geldig.

Na een paar dagen heeft u  uw nieuwe kaart met het oude studentenproduct er op weer in handen. Uw tijdelijke kaart vervalt dan.

Het gaat makkelijker dan u denkt. De anonieme chipkaart moet u kopen en het vervangen van uw oude kaart zult u ook moeten vergoeden, ongeveer twaalf euro. Het snelste werkt het via een NS-loket.

U hoeft dan helemaal geen kaartjes op te sturen. U moet trouwens in dat geval daar eerst toestemming voor vragen bij Klantenservice, maar nogmaals, het kopen en opsturen hoeft helemaal niet.

Het is een kwestie van de instructies volgen in de link. U hoeft dan geen andere kaartjes te kopen. Er is geen snellere en goedkopere oplossing.

Ik kan mijn oude pasje niet terug krijgen? 

Moet ik mijn kosten dan bijhouden en opsturen maar NS? 

Hoi Linda1999 en welkom op onze NS Community! Als je reist met je anonieme OV-chipkaart, e-ticket of los ticket uit de automaat, bewaar deze gegevens dan goed. Deze hebben we nodig voor eventuele vergoedingen. Als je gebruik maakt van Tijdelijk Reisrecht op de anonieme OV-chipkaart, dan is zelfs dit niet nodig. Je kan natuurlijk wel nog je kaart als vermist opgeven. Wellicht dat deze is gevonden. Dat kun je hier nakijken. 

Reputatie 5

Gevonden kaarten worden echter meestal onbruikbaar gemaakt. 

Reputatie 7
Badge

Ik kan mijn oude pasje niet terug krijgen? 
Moet ik mijn kosten dan bijhouden en opsturen maar NS? 

Volg het advies van @Thom op @Linda1999 

Reageer