beantwoord

OV verklaring aanvragen met Dalvrij abonnement

• 1 januari 2015
  • 7 reacties
  • 1426 Bekeken

Ik heb op de site van NS allerlei informatie gevonden over het aanvragen van een OV verklaring voor bezitters van diverse abonnementen en kaarten en ik heb het aanvraagformulier ook wel gevonden maar nergens wordt vermeld wat houders van een Dalvrij abonnement moeten doen om een OV verklaring aan te vragen. Ik heb dus een Dalvrij abonnement dat ik gebruik voor woon-werkverkeer. Wie kan mij adviseren? Op het formulier moet je via een dropdown menu een keuze maken welk abonnement je hebt en Dalvrij staat er niet tussen.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 2 januari 2015, 12:27

Klopt, Weekend Vrij is het enige jaarabonnement waarbij je dit zelf moet aanvragen. Bij de andere abonnement, waaronder Dal Vrij, hoeft dit dus niet.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge
Raar dat die er niet bij staat. U kunt overigens ook een OV-verklaring aan uw werkgever vragen.
Bedankt voor je reactie John. Ik moest ook even goed kijken. Ik dacht even "Ben ik nou gek?" of "Is er iets bijzonders aan het Dalvrij abonnement waardoor ik niet in aanmerking kom voor een OV verklaring?" Ik hoop snel uitsluitsel te krijgen....
Bij een Dal Vrij abonnement hoef je geen OV-verklaring aan te vragen, zie deze pagina.
Bij een Dal Vrij abonnement hoef je geen OV-verklaring aan te vragen, zie deze pagina.

Uit welke regel op die pagina moet ik dat dan opmaken Thijs? In deze tekst komt het woord Dalvrij niet voor:

Bij een Weekend Vrij, Traject Vrij Maand en Altijd Vrij Maand dient u zelf een OV-verklaring aanvragen. Uw gegevens worden, na controle, rechtstreeks door NS aan de Belastingdienst gerapporteerd. Bij onze andere Jaarabonnementen gaat de rapportage aan de Belastingdienst automatisch. Als Jaarabonnementhouder hoeft u dus geen OV-verklaring aan te vragen (uitgezonderd dus Weekend Vrij).

Valt Dalvrij dan onder "Bij ONZE ANDERE Jaarabonnementen" ??? :?
Klopt, Weekend Vrij is het enige jaarabonnement waarbij je dit zelf moet aanvragen. Bij de andere abonnement, waaronder Dal Vrij, hoeft dit dus niet.
Reputatie 4
Badge
Maar... waarom staan die andere kaartsoorten waarvoor je geen verklaring hoeft aan te vragen dan wel als mogelijkheid op het formulier en Dal Vrij niet? Dat blijft toch raar?
Even tijd om dit topic te 'kicken'.
Ik kan ook niks vinden over dalvrij. Uit de antwoorden van Thijs lijkt het er erg op dat hij (het) een 'bot' is, ofwel een computer. Hoop dat er een echt iemand van de NS kan reageren, want dit is natuurlijk een aanfluiting.

Reageer