Ovchipkaar al geldig in Emmerich tein. | NS Community
beantwoord

Ovchipkaar al geldig in Emmerich tein.

  • 22 March 2022
  • 48 reacties
  • 2739 Bekeken

Goedendag,

 

Ik ben beniuewd of nu de OV chipkaart zoals op meerdere websites wordt aangegeven dat het vanaf maart 2022 mogelijk zou zijn om met de OVchipkaart naar de 3 stations van Emmerich te reizen, want hoewel de NS reisplanner dat nu ook aangeeft, heb ik ook berichten gelezen dat dit eerder dan dat de OVchippalen daar nog niet waren de reisplanner van NS ook de prijs van de OVchipkaart voor bv een reis naar Elten-Emmerich aangaf.

Goreten,

 

Niels

icon

Beste antwoord door Vareo 22 March 2022, 17:43

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7
Badge

Het plan is met veel bombarie en enthousiasme aangekondigd maar sindsdien is het oorverdovend stil. En volgens mij zijn er nog geen palen geplaatst op de Duitse stations.

Nope, kan volgends de conducteur van de RE19 naar Düsseldorf (vandaag 26 mei 2022) nog steeds niet!  

Reputatie 6

Ik snap ook niet dat dit zo lang moet duren. Keer op keer wordt de datum aangepast. Medio 2020, dan weer voor de zomer van 2021, voor januari 2022, maart 2022, mei 2022…..als men dit niet waar kan maken, noem dan geen datum. Volgens de NS app kan de reis tot Emmerich met de OV chipkaart gemaakt worden, maar dat klopt gewoon niet. Ik denk niet dat het er ooit van komt.

Reputatie 7
Badge +1

Volgens laatst bericht wat mij bijstaat (maar er is een ellenlang en tot in de laatste spinnenrag uitgekauwd ander draadje) was de laatste ruzie over wie de kosten voor de stroom voor dat paaltje zou moeten gaan betalen. De nieuwe VIAS die nu deze lijn rijdt (ABellio, ooit paradepaard van NS, is er mee gestopt) is wel met andere zaken bezig. En dat geroeptoeter over een te besparen uitgaaf van 1,70: ach-er is over wel minder hier eindeloos gestreden

Volgens laatst bericht wat mij bijstaat (maar er is een ellenlang en tot in de laatste spinnenrag uitgekauwd ander draadje) was de laatste ruzie over wie de kosten voor de stroom voor dat paaltje zou moeten gaan betalen. 

Ik kan me niet voorstellen dat dat het grote probleem is want iedereen snapt toch wel dat die kosten uiteindelijk door de Provincie Gelderland (direct dan wel indirect) betaald zullen moeten worden aangezien die paaltjes er op hun verzoek worden neergezet.

Ik heb dan ook meer de indruk dat men in Arnhem nog steeds aan hikt tegen het totale kostenplaatje van het geldig maken van de OV-chipkaart tot Emmerich. Zoals eerder gezegd ligt het politiek erg gevoelig om spoorwegvervoer in Duitsland te gaan subsidiëren in een tijd dat er zwaar bezuinigd moet worden op het busvervoer in de eigen provincie. 

Badge +3

Volgens mij ging het om een vergunning voor het plaatsen van het paaltje (plus bijbehorende elektriciteitsvoorziening) die op zich liet wachten.

Reputatie 7
Badge +2

Volgens dit draadje op Twitter lijkt het er trouwens op dat de paaltjes er binnenkort wel eens zouden kunnen staan.

Reputatie 7
Badge +4

Dit is inderdaad een mooie indicatie, @Daniel  Dank voor dit bericht. Het lijkt op te schieten.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is ook wat eerder dit jaar van de Klantenservice van de VRR te horen heb gekregen. Ze konden nog geen data noemen maar het project was beslist nog niet afgeblazen.

Ik denk dat het wachten is op Duitse bronnen over de datum van de ingebruikname van de paaltjes.

Reputatie 7

Ik verwacht na 1 september als de drukte rondom de 9 euro ticket voorbij is. Anders had men de 9 Euro tickets ook wel tot na de grens kunnen doen. 

Nu kan men nog 3 maanden VRR suzatz tickets verkopen.

 

Reputatie 6

Ik denk dat deze 2 zaken toch los van elkaar staan. Het is al zolang aan de reiziger gecommuniceerd dat er OV paaltjes in Emmerich komen, dus het zal toch zo onderhand tijd worden om dit waar te maken. 
En dat ‘9 euro ticket project’ kost de Duitse staat zo’n 3 miljard euro, dus om je dan druk te maken om een relatief paar VRR suzatz tickets die niet meer verkocht worden…….tja..

Maar los daarvan moet ik het nog zien dat die paaltjes snel operationeel zullen zijn.

Badge +3

Maar los daarvan moet ik het nog zien dat die paaltjes snel operationeel zullen zijn.

Haha, soms eerder dan officieel aangekondigd, zie hier.

Reputatie 7

De Duitse staat zal zich niet druk maken maar de VRR misschien wel en heeft daardoor gekozen om de 9 Euro tickets tot aan laatste plaats voor de grens te kiezen. 

Ze waren in de mogelijkheid anders te beslissen

Reputatie 6

Volgens dit draadje op Twitter lijkt het er trouwens op dat de paaltjes er binnenkort wel eens zouden kunnen staan.

Dat zou natuurlijk mooi zijn. Zijn deze activiteiten afgelopen week opgestart op het station Emmerich? Als die paaltjes er echt binnenkort staan dan moeten er nu wel zichtbare werkzaamheden worden uitgevoerd. Het zou ook zomaar kunnen dat het er over een half jaar nog net zo bij ligt. Dat ‘binnenkort’ zou ook nog wel eens een jaartje of wat kunnen duren, zo snel gaat het niet met dit project is de ervaring.

Reputatie 6

De Duitse staat zal zich niet druk maken maar de VRR misschien wel en heeft daardoor gekozen om de 9 Euro tickets tot aan laatste plaats voor de grens te kiezen. 

Ze waren in de mogelijkheid anders te beslissen

Oké, dus de VRR had er ook voor kunnen kiezen om het 9 euro ticket tot Arnhem geldig te verklaren begrijp ik? Ze hadden als tegemoetkoming aan de reiziger het ticket ook tot bijv. Zevenaar geldig kunnen laten zijn. Dit omdat al uitvoerig gecommuniceerd is dat er checkpalen in Emmerich komen, die er allang hadden moeten zijn. Maar het een heeft natuurlijk niks met het ander te maken, ik weet het. 

Reputatie 7

Het was leuk geweest, maar zoals het nu is heb ik ook geen moeite die paar Euro is geen enkel probleem. Het kostenplaatje voor een kort of langer bezoek aan Duitsland is uitstekend, zelfs als men af en toe een ICE of IC benut.

 

De Duitse staat zal zich niet druk maken maar de VRR misschien wel en heeft daardoor gekozen om de 9 Euro tickets tot aan laatste plaats voor de grens te kiezen. 

Ze waren in de mogelijkheid anders te beslissen

Oké, dus de VRR had er ook voor kunnen kiezen om het 9 euro ticket tot Arnhem geldig te verklaren begrijp ik? Ze hadden als tegemoetkoming aan de reiziger het ticket ook tot bijv. Zevenaar geldig kunnen laten zijn. 

De Duitse centrale overheid betaalt deze actie maar dus wel met de beperking tot het laatste station voor de grens. Als het VRR het ticket ook op grensbaanvakken wil accepteren kan dat maar dan draaien ze ook zelf op voor de gederfde inkomsten. En dat doen ze dus niet want met corona zitten ze erg krap door het sterk gedaalde vervoer en dan zijn cadeautjes niet uit te leggen aan de deelstaatsregering aan wie ze verantwoording zijn verschuldigd.

Reputatie 7
Badge +3

Het lijken cadeautjes voor Nederlandse toeristen. Tegelijkertijd kan de deelstaat NRW dit zien als het stimuleren van het toerisme uit Nederland. Dan kost het geldig verklaren van het 9-Euro-Ticket tot Arnhem of Venlo relatief ontzettend weinig. 

Het reizen met trein, bus en tram wordt zo heel makkelijk gemaakt en je hebt grote kans dat Nederlanders (met name uit de grensstreek) hun euro's in Duitsland besteden i.p.v. in Nederland.

Een alternatief is natuurlijk om met de auto naar een station in Duitsland te gaan en vanaf daar het 9-Euro-Ticket te gebruiken.

Het lijken cadeautjes voor Nederlandse toeristen. Tegelijkertijd kan de deelstaat NRW dit zien als het stimuleren van het toerisme uit Nederland. Dan kost het geldig verklaren van het 9-Euro-Ticket tot Arnhem of Venlo relatief ontzettend weinig. 

Ik denk niet dat NRW het als zijn taak ziet om Nederlanders te gaan subsidieren. En aan toeristen die 1,70 euro al onoverkomelijk duur vinden zul je weinig verdienen.

Daarnaast grote kans dat er dan vooral Duitsers hun geld in Nederland gaan uitgeven in plaats van in Duitsland.

Reputatie 6

Het was leuk geweest, maar zoals het nu is heb ik ook geen moeite die paar Euro is geen enkel probleem. Het kostenplaatje voor een kort of langer bezoek aan Duitsland is uitstekend, zelfs als men af en toe een ICE of IC benut.

 

Helemaal mee eens, hoor! Voor die 1,70 extra heb je nog niet eens een kopje koffie op het terras. Dat is het probleem ook helemaal niet, het is en blijft een eigenlijk waanzinnige actie van de Duitse overheid.

Het gaat weer langer duren, geen nieuwe datum. Het blijkt dat de apparatuur er niet is.

https://www.treinenweb.nl/nieuws/9468/vertraging-voor-ov-chipkaart-paaltjes-op-en-rond-emmerich.html

Het gaat weer langer duren, geen nieuwe datum. Het blijkt dat de apparatuur er niet is.

https://www.treinenweb.nl/nieuws/9468/vertraging-voor-ov-chipkaart-paaltjes-op-en-rond-emmerich.html

Wel een indicatie: eind juni of begin juli

Het gaat weer langer duren, geen nieuwe datum. Het blijkt dat de apparatuur er niet is.

https://www.treinenweb.nl/nieuws/9468/vertraging-voor-ov-chipkaart-paaltjes-op-en-rond-emmerich.html

Wel een indicatie: eind juni of begin juli

Die indicaties zijn wat het woord al zegt: indicaties.

Reputatie 6

Dan weet ik het wel: als de indicatie is eind juni/begin juli dan mogen we blij zijn als het rond het voorjaar van 2023 operationeel is.

Reputatie 2

De paaltjes staan er inmiddels!! Alleen nog niet geactiveerd, zodra ze werken zal ik het hier melden.

Reageer