Ovchipkaar al geldig in Emmerich tein. | NS Community
beantwoord

Ovchipkaar al geldig in Emmerich tein.

  • 22 March 2022
  • 48 reacties
  • 2739 Bekeken

Goedendag,

 

Ik ben beniuewd of nu de OV chipkaart zoals op meerdere websites wordt aangegeven dat het vanaf maart 2022 mogelijk zou zijn om met de OVchipkaart naar de 3 stations van Emmerich te reizen, want hoewel de NS reisplanner dat nu ook aangeeft, heb ik ook berichten gelezen dat dit eerder dan dat de OVchippalen daar nog niet waren de reisplanner van NS ook de prijs van de OVchipkaart voor bv een reis naar Elten-Emmerich aangaf.

Goreten,

 

Niels

icon

Beste antwoord door Vareo 22 March 2022, 17:43

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 2

Dan weet ik het wel: als de indicatie is eind juni/begin juli dan mogen we blij zijn als het rond het voorjaar van 2023 operationeel is.

😛 Deze keer klopte het zowaar: de paaltjes op Emmerich staan er en werken!! Tijd tussen in- en uitchecken is een minuut.

 

Reputatie 6

Het is dat het vandaag 16 juni is, want anders zou ik eerst denken dat dit een 1 aprilgrap is….haha. Toevallig was ik gisteren nog in Emmerich, maar heb tien niks gezien. Wat bedoel je met die minuut tijd tussen in en uitchecken?

Badge +3

Het is dat het vandaag 16 juni is, want anders zou ik eerst denken dat dit een 1 aprilgrap is….haha. Toevallig was ik gisteren nog in Emmerich, maar heb tien niks gezien. Wat bedoel je met die minuut tijd tussen in en uitchecken?

Dat het paaltje een foutmelding geeft als je binnen een minuut opnieuw je kaart aanbiedt. Bij NS is dat tegenwoordig iets van 10-15 seconden (voorheen was dat anderhalve minuut).

Doet er verder niet zoveel toe, maar als je incheckt om iets te testen moet je dus een minuut wachten alvorens je weer kunt uitchecken (anders de melding dat je al ingecheckt bent).

Reputatie 6

Duidelijk. Bedankt voor de uitleg.

Badge +3

Duidelijk. Bedankt voor de uitleg.

Is bij Blauwnet ook zo, soms onhandig bijv. in Enschede waar je door (Blauwnet) poortjes moet uitchecken en vervolgens op het perron (4b) naar Duitsland weer moet inchecken bij een paaltje. Dat kan niet binnen een minuut.

Reputatie 7
Badge +1

Dank Fenneke-dat scheelt flink. Nog een korte praktisch vraag: waar staan ze, of ie? OP perron-zodat je eruit+in kan in zelfde trein die doorgaat (met dat 9€ ticket) of moet je trap af naar de hal? Bij dat laatste betekent het dus 1 uur wachten op een nou niet bepaald erg uitnodigend station noch omgeving (wel, er is/was? een ALDI tegenover).

Hoeveel mensen zullen bedenken dat je dus In Arnh moet om-sjekken naar BRENG/ARV- treintje heet VIAS. Nog merkwaardiger is/was dat als je een kaartje uit automaat koopt (eenmalig chip van NS of met QR code uit VRR-automaat) je ook de poorten van NS moet benutten-wat dus voor de uiterst kleine groep die deze kaartjes heeft nog meer troubles oplevert.

Reputatie 6

Dank Fenneke-dat scheelt flink. Nog een korte praktisch vraag: waar staan ze, of ie? OP perron-zodat je eruit+in kan in zelfde trein die doorgaat (met dat 9€ ticket) of moet je trap af naar de hal? Bij dat laatste betekent het dus 1 uur wachten op een nou niet bepaald erg uitnodigend station noch omgeving (wel, er is/was? een ALDI tegenover).

Dat is wel een heel goede vraag! Waar staan die paaltjes? Volgens dienstregeling komt de trein uit Arnhem in Emmerich aan om .06 en hij vertrekt richting Düsseldorf om 0.9. Terug is hij om .43 in Emmerich en vertrekt richting Arnhem om .46. Dus theoretisch 3 minuten tijd om in of uit te checken, maar in de praktijk vrijwel nooit die 3 minuten, want de trein heeft vaak vertraging. Om nou 1 uur te wachten op de volgende trein is niet echt leuk.

Bij te weinig tijd misschien als alternatief in Emmerich-Elten of Praets in of uit checken! Afhankelijk natuurlijk waar precies de paaltjes staan. 
 

Reputatie 7

Elten of Praets ook maar een 1 minuut stop dus ook heel weinig tijd als het paaltje ver staat en om te wachten nog minder aantrekkelijk.

Anderzijds bij regionaal reizen zijn langere wachttijden regulair en nu wel heel goedkoop.

 

 

 

 

Badge +3

Aan de foto’s te zien staan ze bij de trap (Emmerich) en dan natuurlijk op het perron waar de treinen van/naar NL stoppen (?)

Gronau was al bekend, naast de DB kaartautomaat.

Reputatie 6

Het is ook alleen nu, gedurende de 9 euro ticket periode, een probleem. Als vanaf september weer de normale tarieven gelden, dan kan je vanaf Arnhem met een VRR ticket Preisstufe D reizen naar bijv. Düsseldorf en dat kost net zoveel als dat je vanaf Emmerich zou gaan.

Maar het is voor nu toch wel handig om te weten waar precies de paaltjes op de verschillende stations staan en of snel in en uitchecken mogelijk is. En anders kun je er alsnog voor kiezen om een aanvullend kaartje te kopen, want 1 uur wachten op de volgende trein is niet echt aantrekkelijk. Dat worden dan 2 uren, want op de terugreis heb je hetzelfde probleem.

Reputatie 6

Aan de foto’s te zien staan ze bij de trap (Emmerich) en dan natuurlijk op het perron waar de treinen van/naar NL stoppen (?)

Daar lijkt het inderdaad op, ik denk dat er maar 1 paaltje staat. En die staat dan op het perron waar de trein vanuit Arnhem aankomt. Met een beetje geluk moet je dan uit kunnen checken. Bij de terugreis wordt het erg lastig, want die trein komt op het andere perron aan en dan moet je de tunnel onderdoor en weer terug. Dat ga je bijna nooit halen.

Badge +3

En voor wie geen ov-chipkaart heeft, in de VRR app kan je blijkbaar een (Preisstufe A1) kaartje kopen voor Elten - Zevenaar voor € 2,90, maar ik zag gisteren dat NS International Elten ook weer herkent!

Via NMBS zou het dan Emmerich - Arnhem (of verder) worden met 100% korting, en dan € 3,50 plus 1 euro voor het ticket?

En Arnhem werd niet geaccepteerd dus dan maar boeken van/naar Presikhaaf of Oosterbeek? Ook apart...

Moet het alleen wel te boeken zijn, dus niet ‘alleen dienstregeling’ of ‘boek maar telefonisch’ 🤣

Toezegging van een moderator was in ieder geval dat telefonisch (of bij een balie) boeken je niets extra zou kosten wanneer het online niet mogelijk was. 😴

Reputatie 2

Het is dat het vandaag 16 juni is, want anders zou ik eerst denken dat dit een 1 aprilgrap is….haha. Toevallig was ik gisteren nog in Emmerich, maar heb tien niks gezien.

Ze moeten ook ergens gister neergezet zijn, dinsdag stond er nog niks. Ze staan links en rechts van de trap naar de tunnel onder het spoor door. En ook alleen daar, op de perrons staat niets. Naast de kaartautomaat staat ook nog een gele zuil die het nu nog niet doet, maar wat denk ik een hele oude hergebruikte saldo-oplaadpaal is. Daar zal ik ook nog wel een foto van maken.

Reputatie 2

Aan de foto’s te zien staan ze bij de trap (Emmerich) en dan natuurlijk op het perron waar de treinen van/naar NL stoppen (?)

Daar lijkt het inderdaad op, ik denk dat er maar 1 paaltje staat. En die staat dan op het perron waar de trein vanuit Arnhem aankomt. Met een beetje geluk moet je dan uit kunnen checken. Bij de terugreis wordt het erg lastig, want die trein komt op het andere perron aan en dan moet je de tunnel onderdoor en weer terug. Dat ga je bijna nooit halen.

Het zijn er twee maar wel inderdaad bij de trap aan de kant van spoor 2 ( = vanuit Arnhem). Als je achteraan instapt kun je het met een beetje geluk wel redden, ook met vertraging wacht-ie altijd wel eventjes. Maar naar Arnhem toe is kansloos inderdaad.

Reputatie 7
Badge +1

WEL is het zo dat in tijden van gebrek aan personeel bij VIAS dat bevoegd is om OOK in NL te rijden, er gependeld wordt Arnh-Emm-VAN EMM kom je dan ruim 15 min later aan in Arnh, maar RI DU-D is het snel umsteigen.

Zou het Bordpersonal inmiddels dan ook de beschikking hebben over chiplezers? OP al die andere lijntjes DE in wordt er enkel steekproefgewijs gecontroleerd (en kan ik me niet heugen dat dit mij ooit is overkomen naar Aachen).

Reputatie 7
Badge +2

Controle op het traject met chipkaartgeldigheid vond in het verleden al plaats door de controleurs van Arriva. Inmiddels een paar jaar terug stapte een heel groepje daarvan op Zevenaar in om daarna samen met het toen nog Abellio-personeel een ronde te maken.

Ik heb bij Abellio een conducteur gehad die met zijn mond een piep geluidje maakte bij de OV-chipkaart die dacht dat ik dat niet door had. 😂

 

Kan me bij Abellio heugen dat er ook eens gewacht is toen ik binnen een kaartje moest halen met drukte. Toen ik rende zei de conducteur doe maar rustig aan. Misschien werkt dat nu bij VIAS ook zo?

Oké, even voor de leek, die 12+ jaar geleden voor het laatst in de regio Arnhem-Nijmegen woonde, studeerde en werkte, hoe zit het nu met dat 9 euro ticket? waar kan je die kopen, is die vanaf enrich of zo gelijk geldig, en wat is het beste advies?

 

Ik woon nu vlak tegen Overijssel aan, via NS/Blauwnet/Arriva ben ik iig zo voorbij Arnhem en op weg naar het eerste station in Duitsland (Emmrich), gaat dat met mijn oude nog actieve Voordeelurenabonnement ook werken? en waar/hoe kom ik dan an een Duitse treinkaartje cq het 9 euro ticket?

Reputatie 2

Oké, even voor de leek, die 12+ jaar geleden voor het laatst in de regio Arnhem-Nijmegen woonde, studeerde en werkte, hoe zit het nu met dat 9 euro ticket? waar kan je die kopen, is die vanaf enrich of zo gelijk geldig, en wat is het beste advies?

 

Ik woon nu vlak tegen Overijssel aan, via NS/Blauwnet/Arriva ben ik iig zo voorbij Arnhem en op weg naar het eerste station in Duitsland (Emmrich), gaat dat met mijn oude nog actieve Voordeelurenabonnement ook werken? en waar/hoe kom ik dan an een Duitse treinkaartje cq het 9 euro ticket?

Het 9-euro ticket kan je online kopen, bijv. bij DB. Ook kan je het kopen bij VRR automaten, die staan o.a. op Arnhem Centraal en Zevenaar (en in Duitsland natuurlijk).

Met je voordeelurenabonnement check je op Arnhem Centraal in bij Arriva als je dat nog niet was, en kun je dan tot aan het eerste station in Duitsland rijden (niet Emmerich maar Elten), of tot Emmerich of Praest als je dat leuker vindt. Daar stap je uit en check je je voordeelurenabbo uit, en gaat je 9-euro ticket in. Met een beetje geluk kun je als je snel bent dan nog weer terug in dezelfde trein in, anders moet je een uur wachten op de volgende.

Als je helemaal achterin gaat zitten schijn je op Elten goed uit te kunnen checken, de paal staat daar dichtbij de trein. Emmerich ook, paal staat wat verder maar de trein wacht daar vaak even. Dit geldt voor Elten voor heen en terug, bij Emmerich lukt je dit alleen op de heenweg ivm de afstand tot de paal. Praest weet ik niet.

Reputatie 2

Als je een 9-Euro kaartje hebt, kun je beter in Elten uit-/inchecken, (als je geen Vrij Reizen hebt), anders betaal je onnodig meer, vanwege de kilometers die je op het Duitse traject maakt (en dus door het 9-Euro kaartje dubbel betaalt!).

Is de ov chipkaart naar Emmerich echter niet geldig bij trein vervangend vervoer tussen Arnhem en Emmerich ik zie NL bij de treinvervangende reizen vanaf 27 augustus NL geen prijs met de OV-chipkaart staan terwijl dat wel vermeld staat als de treinen daar wel rijden 

Badge +3

Is de ov chipkaart naar Emmerich echter niet geldig bij trein vervangend vervoer tussen Arnhem en Emmerich ik zie NL bij de treinvervangende reizen vanaf 27 augustus NL geen prijs met de OV-chipkaart staan terwijl dat wel vermeld staat als de treinen daar wel rijden 

Je ov-chipkaart is geldig binnen Nederland (en ja, je mag met het 9-euroticket tot Hengelo maar niet via Enschede).

Reputatie 7
Badge +4

De OV-chipkaart is geldig in het treinvervangend vervoer naar Emmerich. Dit vervoer komt in plaats van de trein dus als u met de trein mag reizen, en dat mag met de OV-chipkaart, dan is die ook geldig in de treinvervangende bus. De al dan niet vermelding van het tarief verandert daar niets aan.

Reageer