beantwoord

Ovchipkaart blijkbaar verlopen

• 3 juni 2019
  • 4 reacties
  • 368 Bekeken

Gisteravond laat werd ik onaangenaam verrast doordat mijn ov-chipkaart blijkbaar verlopen was. Net op tijd voor de laatste trein heb ik een los kaartje moeten kopen.
Ik heb op de website en in mijn email vandaag e.e.a nagekeken:
mijn nieuwe abonnementsperiode is al ingegaan en betaald
(Datum:
2 mei 2019
Klantnummer:
X
Ons kenmerk:
5093992871

Verder:
  • NS zorgt automatisch voor nieuwe ovkaart indien verlopen
  • ik heb geen nieuwe ovkaart ontvangen op mijn huisadres ontvangen
Daarom de volgende vragen:
  1. graag ontvang ik alsnog de nieuwe ovkaart, wanneer kan ik deze verwachten?
  2. Hoe kan ik mijn gister teveel betaalde reiskosten Assen-Hoogeveen terugkrijgen (incl de toeslag)?
Alvast dank voor uw antwoord.

Met vriendelijke groeten,

J. Van Dalen
icon

Beste antwoord door Slidestops 3 juni 2019, 06:38

U kunt het best vooraf afspraken maken met de klantenservice. Normaal gezien wordt een kaart inderdaad vernieuwd, maar dit proces kan wel eens verkeerd gaan (geen nieuwe pasfoto aangeleverd/mail gemist/mail niet verzonden vanuit NS oid).

Voor nu zal het advies zijn om zelf een nieuwe kaart aan te schaffen, waarna u de kosten terug zult krijgen. Dit is de snelste oplossing. Zoals gezegd kunt u het best vooraf contact opnemen met de klantenservice. Zo kunnen ze u deze toezegging doen en deze in het systeem verwerken. Ook kunt u bij hun terecht voor het verschil in de kosten die u gemaakt heeft en normaal niet zou hebben.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
U kunt het best vooraf afspraken maken met de klantenservice. Normaal gezien wordt een kaart inderdaad vernieuwd, maar dit proces kan wel eens verkeerd gaan (geen nieuwe pasfoto aangeleverd/mail gemist/mail niet verzonden vanuit NS oid).

Voor nu zal het advies zijn om zelf een nieuwe kaart aan te schaffen, waarna u de kosten terug zult krijgen. Dit is de snelste oplossing. Zoals gezegd kunt u het best vooraf contact opnemen met de klantenservice. Zo kunnen ze u deze toezegging doen en deze in het systeem verwerken. Ook kunt u bij hun terecht voor het verschil in de kosten die u gemaakt heeft en normaal niet zou hebben.
Dank! Het lijkt zo te gaan werken als u heeft aangegeven. Het ‘vooraf’ was wat lastig, want er zat nogal wat reactietijd tussen vanwege drukte. Maar het lijkt nu goed.
Reputatie 1
Ook ik zit met het probleem dat ik voor mijn man een nieuwe ov chipkaart heb aangevraagd.
Kosten €10,50
De verlopen kaart was einddatum; 02-07-2019
Hiervan heb ik geen enkel bericht ontvangen om deze te verlengen.
Kan ik restitutie aanvragen voor de kosten.
Wij hebben dan ook al gereisd met gebruik van een los kaartje met extra toeslag.
Het gaat mij nu om de gemaakte kosten van een nieuwe aanvraag
Hoi Tru, zoals al in een eerder topic verteld; Als je een NS abonnement had/hebt toen deze verlengd had moeten worden dan kan dat. Als je geen abonnement hebt bij oNS helaas niet. In het eerste geval kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Reageer