beantwoord

OVchipkaart verloopt, reisproduct naar nieuwe kaart

• 7 april 2019
  • 8 reacties
  • 209 Bekeken

Mijn OV chipkaart verloopt binnekort, ik was te laat met het opsturen van een foto dus heb ik zelf een nieuwe kaart aangevraagd zoals in de brief geadviseerd. Maar hoe krijg ik nu het reisproduct van mijn oude kaart op mijn nieuwe kaart?
icon

Beste antwoord door Danny NS 7 april 2019, 10:54

Hoi MV12542 en welkom bij de NS Community!

Balen dat je hier te laat mee was, maar geen paniek!

Ik begrijp dat je een brief hebt gekregen van OV-chipkaart? Hierin verzoeken ze je, als het bij ons niet is gelukt, om een pasfoto te uploaden of op te sturen. Nadat je eenmaal van hen de nieuwe kaart hebt ontvangen hebben ze ook alle reisproducten voor je overgezet!

Heeft deze vervanging je nog iets gekost? Als je een NS-abonnement hebt is dit normaliter gratis en kan je het geld hiervoor terugvragen via de klantenservice.

Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Het ligt er aan of je via OV-chipkaart een kaartvernieuwing (via de link kaart bijna verlopen) hebt gedaan of alleen maar een nieuwe gekocht hebt.

In dat eerste geval staan je producten er op. Je kunt dit zien via Mijn OV-chip, zodra je de nieuwe kaart aan je account gekoppeld hebt. Kijk bij https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm

Via Mijn NS kan ook, na het koppelen van je kaart.
De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Ik kan hem vanmiddag blokkeren moet dat bij een automaat, of via internet? En hoe gaat dan mijn abonnement over naar de nieuwe kaart, automatisch of via een de automaat?
Nee dat hoeft niet perse. Zorg je er dan wel voor dat je oude OV-chipkaart volledig is geblokkeerd wanneer je nieuwe kaart binnen komt? Dan alleen kunnen wij het product overzetten namelijk.
Ik heb gewoon een nieuwe kaart aangevraagd. Geen duplicaat had dit wel gemoeten?
Dat ligt er even aan of je een duplicaat hebt aangevraagd of niet. Zou je mij dit kunnen vertellen?
Dus ik kan mijn nieuwe kaart nu direct in gebruik nemen en mijn reisproduct zou daar dan automatisch opstaan?
Bedankt,
Mario
Hoi MV12542 en welkom bij de NS Community!

Balen dat je hier te laat mee was, maar geen paniek!

Ik begrijp dat je een brief hebt gekregen van OV-chipkaart? Hierin verzoeken ze je, als het bij ons niet is gelukt, om een pasfoto te uploaden of op te sturen. Nadat je eenmaal van hen de nieuwe kaart hebt ontvangen hebben ze ook alle reisproducten voor je overgezet!

Heeft deze vervanging je nog iets gekost? Als je een NS-abonnement hebt is dit normaliter gratis en kan je het geld hiervoor terugvragen via de klantenservice.

Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Reageer