beantwoord

Overstap station Blaak gaat fout

• 16 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 640 Bekeken

Reputatie 1
Beste NS,

Mijn overstap op station Blaak is fout gegaan. Ik kwam vanochtend aan om station Blaak om over te stappen op de metro en loop als eerste tegen de overstappalen aan. Ik check netjes uit bij NS en check in bij RET en vervolg de bordjes richting Nesselande.

Ik loop de trappen op naar de metro en kom ineens bij poortjes uit: blijkbaar is alleen de metro-overstap richting Schiedam zonder poortjes en moet je bij een overstap naar Nesselande juist wel door poortjes gaan.

Het gevolg is dat ik dus 2 keer ben uitgecheckt bij NS en 2 keer ben ingecheckt bij RET. Dit heeft mij dus 10 euro bij NS gekost en 4 euro bij RET.

Zou ik het teveel betaalde bedrag (in ieder geval het NS-gedeelte) terug kunnen krijgen?

Verder zou het bordje bij de overstappaal duidelijker moeten. Op de overstap NS-station naar Nesselande kom je wel 2x door poortjes en moet je dus niet de overstappalen gebruiken. Dat kun je op het perron van de NS nergens aan zien en staat niet aangegeven op het bord.

(de foto's heb ik op de terugweg gemaakt om het verhaal duidelijker te maken.)
icon

Beste antwoord door Denice NS 17 oktober 2016, 09:09

Hi Daan!

Vervelend dat er teveel saldo van je OV-chipkaart is afgeschreven 😞

Met betrekking tot het aanvragen van restitutie wil ik je adviseren even contact met ons op te nemen via Twitter, Facebook, Live Chat of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief).

De situatie met betrekking tot de overstappaal en de poortjes heb ik intern doorgezet. Dat moet inderdaad wat duidelijker.
Bekijk origineel

6 reacties

Hi Daan!

Vervelend dat er teveel saldo van je OV-chipkaart is afgeschreven 😞

Met betrekking tot het aanvragen van restitutie wil ik je adviseren even contact met ons op te nemen via Twitter, Facebook, Live Chat of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief).

De situatie met betrekking tot de overstappaal en de poortjes heb ik intern doorgezet. Dat moet inderdaad wat duidelijker.
Reputatie 2
Je had uitgecheckt bij de NS en ingecheckt bij de RET. Als je daarna naar buiten blijkt te moeten, moet je uitchecken bij de RET en niet bij de NS. Er moeten dan ook RET-poortjes staan.
Reputatie 1
Je had uitgecheckt bij de NS en ingecheckt bij de RET. Als je daarna naar buiten blijkt te moeten, moet je uitchecken bij de RET en niet bij de NS. Er moeten dan ook RET-poortjes staan.
Rotterdam Blaak is wat dat betreft een bijzonder station.
Ik had via de palen uitgecheckt bij de NS en ingecheckt bij de RET.
Vervolgens kwam ik bij uitsluitend NS-poortjes en daarna weer bij uitsluitend RET-poortjes. Ik wist dat ik de fout inging, maar het kost veel tijd om weer naar beneden te wandelen om de overstap ongedaan te maken.
Het vreemde is dat die overstappalen op het perron van de NS staan. Die zouden gewoon op de trappen moeten staan waar de poortjes (nog) ontbreken. De ene NS-RET-overstap heeft wel poortjes en de andere NS-RET overstap heeft geen poortjes, dat maakt het zo verwarrend op dit station.

Nou, 3 jaar later hetzelfde probleem. Met de kosten gaat het tegenwoordig wel goed, maar je bij het uitstappen kom je mooi terecht voor de palen met “Overstappen”. Prima, doe je dat, maar pas als je de trap bent opgelopen (Ri, Nesselande / Binnenhof) kom je voor een mooie rij met NS-poortjes. Daar kan je vervolgens niet meer door, tenzij je eerst weer naar beneden loopt.

Dit moet dus wel echt een stuk duidelijker aangegeven worden!

Badge +3

Kan je daar echt niet door de poortjes na een uitcheck op het perron (NS overstapzuil)?

Die zouden normaal gesproken dan gewoon “Tot ziens” moeten zeggen namelijk.

Misschien zit de incheck bij RET (die je dus ook maar meteen op het perron gedaan hebt) dat in de weg?

Vervelend om te lezen dat dit nog steeds niet duidelijk is, ik ga het meenemen! 

Reageer