beantwoord

Overstappen

• 23 oktober 2014
  • 12 reacties
  • 473 Bekeken

Hoi, ik moet met de trein en tussendoor moet ik 1x overstappen. Moet ik op het tussenstation dan ook uitchecken, en weer inchecken in de volgende trein? Wel is het hele traject met Arriva. Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden, alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Thom 23 oktober 2014, 10:00

Het hele traject is met Arriva, dus een keer inchecken en een keer uitchecken bij Arriva als je met de trein reist, is voldoende. Je kunt zonder in- en uitchecken overstappen in dit geval. Als je bijvoorbeeld van Leeuwarden naar Leer reist, check je in in Leeuwarden en uit in Leer, dus niet in Groningen.

Bovenstaande reactie (nr1) is qua geleverde informatie ronduit onjuist en meer een uiting van frustratie.

Deze reactie is gelukkig door ingrijpen verwijderd.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het hele traject is met Arriva, dus een keer inchecken en een keer uitchecken bij Arriva als je met de trein reist, is voldoende. Je kunt zonder in- en uitchecken overstappen in dit geval. Als je bijvoorbeeld van Leeuwarden naar Leer reist, check je in in Leeuwarden en uit in Leer, dus niet in Groningen.

Bovenstaande reactie (nr1) is qua geleverde informatie ronduit onjuist en meer een uiting van frustratie.

Deze reactie is gelukkig door ingrijpen verwijderd.
Ik denk dat je voor de zekerheid toch nog wel in en uit moet checken bij het tussenstation, het is een lastige kwestie en de NS maakt ons niks duidelijk!
Daarom denk ik ook dat meneer OV_Shitkaart zo gefrustreerd is!

Bovenstaande reactie (nr2) zou ik daarom niet serieus nemen.
Bedankt Thom!!!
En Bob, ik spot nergens mee hoor, ik kan toch moeilijk gaan verhuizen omdat er in mijn woonplaats geen NS trein meer rijdt... 😉
Nu begin ik te twijfelen...
Reputatie 7
Badge +4
Jij spot ook niet, Bina. Je stelt een eerlijke vraag. Niks mis mee. Mijn antwoord is echter juist. Het is hier een informatieforum en die informatie moet kloppen, al vergissen we ons hier ook wel eens. Bedenk wel dat voor busreizen met Arriva opnieuw inchecken wel nodig is, behalve bij vervangend vervoer. Voor de trein is het zo dat je per vervoerder in- en uit moet checken. Bij een overstap bij dezelfde vervoerder blijft je incheck gewoon geldig.

Je twijfel is niet nodig, er lopen al klachten tegen deze schrijver en ik heb de mijne daar aan toegevoegd zonet.
Ik ging twijfelen door het bericht van Henk. En idd de NS is niet heel helder met informatie in dit geval vind ik.
Ik voel me gewaardeerd!
Reputatie 7
Badge +4
Mogelijk heb je hier iets aan:
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/campagnes/vanaf-9-juli-checkt-iedereen-elke-treinreis-in-en-uit.html

Bij elke vervoerder check je in en uit. dus als je overstapt bij de vervoerder waar je al hebt ingecheckt hoeft dat bij een overstap niet nog een keer. Stap je over op een andere vervoerder dan moet je wel uitchecken en weer inchecken bij de volgende. Als je dus met Arriva rechtstreeks naar Groningen zou reizen met Arriva en verder naar het westen willen met NS dan betekent dat in Groningen uitchecken bij Arriva en weer inchecken bij NS. Uitchecken doe je als je op je bestemming bent of weer verder gaat met een andere vervoerder.

'Voor de zekerheid' uitchecken kan betekenen dat je je langeafstandskorting verliest en dan ben je onnodig geld kwijt. Het is echter nergens voor nodig en zinloos. Ik denk dat je het verliezen van de langeastandskorting juist eerder niet waardeert. Met opnieuw inchecken binnen 35 minuten behoud je die overigens maar zoals gezegd: het is een nutteloze handeling.
Waarom kan niet alles dezelfde vervoerder hebben?
Misschien wel handig. Of dat overstappen op een andere vervoerder afgeschaft wordt?!
Groetjes,
Henk
Thom heeft gelijk in deze situatie. Je hoeft op een tussenstation enkel uit te checken als je verderreist met een andere vervoerder.
Bedankt voor alle antwoorden, jullie hebben mij goed geholpen.
Graag gedaan.

Reageer