beantwoord

Overstappen met een Businesscard buiten het traject

• 18 augustus 2014
  • 9 reacties
  • 322 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Van mijn werkgever heb ik een NS bussinesskaart om op een vast traject mee te reizen. Op dit traject mag ik ook privé reizen Buiten dat traject moet ik mijn eigen chipkaart gebruiken.
Voorheen kon ik naast mijn Trajectkaart een aanvullend kaartje halen en kon ik rustig blijven zitten in de trein.

Maar nu... Met de chipkaart...

Op bv Amsterdam sloterdijk staan de check palen ver van de trein vandaan. Wat dus betekend dat je als Woody woodpacker over het station en door de stationshal moet rennen om van kaart te wisselen. En dan weer terug..

Op de terugweg vroeg ik of de conductrice of zei mijn kaarten kon inchecken, dat ging niet... Dus terugweg weer hetzelfde verhaal..

Gaat NS hier een klantvriendelijke oplossen voor bedenken? Voor mij is deze situatie niet motiverend om met de trein privé te reizen.....
icon

Beste antwoord door Stephan NS 19 augustus 2014, 09:08

Dag lonny,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik begrijp dat je er moeite mee hebt om met 2 verschillende ov-chipkaarten te reizen, om op die manier reizen buiten het traject zelf te kunnen betalen. Alternatief is om ook buiten het traject op je Businesscard te reizen, want in Mijn NS kun je in je reishistorie het onderscheid maken tussen reizen die privé en zakelijk waren. Op die manier kun je vrij eenvoudig de kosten van elkaar scheiden, zodat je precies weet welk deel jij moet betalen en welk deel je kunt declareren bij de werkgever. Hopelijk biedt dit alternatief uitkomst voor jouw situatie. Je titel is aangepast, en je topic is verplaatst naar "OV-chipkaart", zodat het beter vindbaar wordt voor anderen.

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

9 reacties

Ik zie idd weinig bereidheid om dit op te lossen. Enige echte nette administratie loze manier hiervoor is om ieg op elk station de mogelijkheid te bieden om in de buurt van de trein in en uit te kunnen checken.....
Het is alleen jammer dat die administratieve last bij reiziger en werkgever wordt gelegd. Als de NS ervoor kiest om het systeem drastisch te wijzigen zonder dat dit voor de reiziger enig voordeel oplevert (integendeel) zou het wel zo netjes zijn als de NS ook die administratieve last zou dragen door de bedragen te incasseren van respectievelijk het privé- of het zakelijke rekeningnummer.
Heb je enig idee? Je probeert nu iets op te dringen wat GEEN mogelijk heks is.
De werkgever zou dit ook voor je kunnen doen in Mijn NS Zakelijk. Je zou met de werkgever kunnen overleggen of de kosten eerst voorgeschoten kunnen worden, en vervolgens kan de werkgever de kosten van de privéreizen aan jou doorspelen. Ook in Mijn NS Zakelijk kunnen privéreizen en zakelijke reizen namelijk van elkaar gescheiden worden.
Dan had ik dat wel gedaan.
Hoi Stephan,

Dit is een optie die door mijn werkgever verboden is. De BC-kaart is door hun verstrekt, en ik kan niets declareren. Dus is dit geen oplossing.

Groetjes Lonny
Dag lonny,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik begrijp dat je er moeite mee hebt om met 2 verschillende ov-chipkaarten te reizen, om op die manier reizen buiten het traject zelf te kunnen betalen. Alternatief is om ook buiten het traject op je Businesscard te reizen, want in Mijn NS kun je in je reishistorie het onderscheid maken tussen reizen die privé en zakelijk waren. Op die manier kun je vrij eenvoudig de kosten van elkaar scheiden, zodat je precies weet welk deel jij moet betalen en welk deel je kunt declareren bij de werkgever. Hopelijk biedt dit alternatief uitkomst voor jouw situatie. Je titel is aangepast, en je topic is verplaatst naar "OV-chipkaart", zodat het beter vindbaar wordt voor anderen.

Groet,
Stephan
Haha, sporten doe ik wel genoeg 🙂

Om eerlijk te zijn, dit zorg natuurlijk wel voor gevaarlijke situaties
Dat is toch goed voor de conditie?

Neem het op voor youtube en je zal zien hoe snel de NS een oplossing bedenkt voor dit probleem 😃

Reageer