beantwoord

Overstappen nadat ik uit het buitenland komt

• 5 mei 2015
  • 3 reacties
  • 170 Bekeken

Beste,

Als ik vanuit België kom en ik moet overstappen op Roosendaal Centraal, wil ik graag mijn OV-Chipkaart weer gebruiken. Het probleem is alleen dat ik dan al op het station ben zonder ingecheckt te zijn. De enige optie om in te checken is (voor zover ik weet) de poortjes bij de ingang van het station. Is er ook een andere mogelijkheid, aangezien ik daar meestal snel moet overstappen op een andere trein?

Mvg,

Patrick
icon

Beste antwoord door cornelisvanaalsburg 5 mei 2015, 16:48

Hoi pvdreest.

PE_pe heeft gelijk. Je kunt beter een kaartje kopen van bijv Antwerpen naar Rotterdam en dan aangeven dat je vrij reizen hebt, je hoeft dan niet in en uit te checken en is nog goedkoper ook je betaald vanuit België tot aan de Nederlandse grens ipv Roosendaal.
Bekijk origineel

3 reacties

Normaal gesproken koopt u een internationaal vervoerbewijs tot uw eindbestemming in Nederland. U mag dan gebruik maken van een eventueel kortings- of vrijreisrecht zonder in te checken.
Ik heb een studentenreisproduct waarmee ik gratis reis binnen Nederland, ik koop enkel een kaartje voor de reis van België naar Roosendaal.
Hoi pvdreest.

PE_pe heeft gelijk. Je kunt beter een kaartje kopen van bijv Antwerpen naar Rotterdam en dan aangeven dat je vrij reizen hebt, je hoeft dan niet in en uit te checken en is nog goedkoper ook je betaald vanuit België tot aan de Nederlandse grens ipv Roosendaal.

Reageer