beantwoord

overstappen van een arriva trein naar arriva trein

• 16 september 2020
  • 11 reacties
  • 230 Bekeken

Ik ben nu al 2 keer alleen met de trein geweest. Ik moet van camminghaburen naar sneek en overstappen in leeuwarden. Maar ik zit al in een arriva trein en ik moet ook weer in een arriva trein ze zeggen in de trein zelf dat je dan niet moet uitchecken ik reis altijd met ov. Mijn vraag is hoe doe ik dit nu makkelijk? Want er zijn alleen maar uitcheck paaltjes en dan kom ik er wel door door de informatie paaltjes maar ja dit vind ik super vervelend voor die mensen.

icon

Beste antwoord door iMark 17 september 2020, 12:42

Nu begrijp ik de oorspronkelijke vraag van @Demnvw8 eindelijk. Er zijn werkzaamheden op station Leeuwarden waardoor de overstaproute via poortjes gaat. Een niet onbelangrijk detail!

Wanneer je maar via de poortjes van Arriva uit- en weer incheckt betaal je geen cent teveel, zolang je maar weer incheckt binnen de 35 minuten. Je hoeft dan ook de blauwe knop op de informatiezuil bij de poortjes niet te gebruiken.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je niet van vervoerder wisselt hoef je bij het overstappen niet uit- en in te checken.

Je checkt in Camminghaburen in bij een paaltje en in Sneek weer uit bij een paaltje. In Leeuwarden hoef je niets te doen met je OV-chipkaart. 

Van spoor 8 naar spoor 1 in Leeuwarden hoef je niet door de poortjes, dus je blijft gewoon ingecheckt @Demnvw8 Met de in/uitcheckpaaltjes doe je niets, die zijn voor overstappers tussen Arriva en NS treinen.

Is het zo duidelijk?

Badge +3

Als dat allemaal met Arriva kan, geen probleem inderdaad. Gewoon ingechecht blijven voor de hele rit/reis.

Reputatie 4

Op station Leeuwarden zijn op dit moment werkzaamheden aan het perroneiland van spoor 2/3. Daardoor zijn spoor 1 t/m 3 afgezonderd van de rest. Overstappen van/naar spoor 1 t/m 3 naar spoor 4, 5 of 8 betekent dus tijdelijk uit- en weer inchecken. 

Het is zo dat ik niet naar het spoor kan komen zonder uit te checken en in te checken. Ja of ik moet weer de informatie paaltjes vragen die laten mij er wel door

Reputatie 7
Badge +3

In dat geval kun je in Leeuwarden bij de poortjes uit- en daarna weer inchecken. Let er op dat je dit bij poortjes van Arriva doet en niet bij poortjes van NS. 

Reputatie 7
Badge +3

Nu begrijp ik de oorspronkelijke vraag van @Demnvw8 eindelijk. Er zijn werkzaamheden op station Leeuwarden waardoor de overstaproute via poortjes gaat. Een niet onbelangrijk detail!

Wanneer je maar via de poortjes van Arriva uit- en weer incheckt betaal je geen cent teveel, zolang je maar weer incheckt binnen de 35 minuten. Je hoeft dan ook de blauwe knop op de informatiezuil bij de poortjes niet te gebruiken.

Dankjewel, maar ik heb 12 minuten overstaptijd dus kan ik dit gwn doen het uitchecken en inchecken?

Reputatie 7
Badge +1

Ja, zo lang er dus tussen de uit- en incheck niet meer als 35 minuten zit worden er geen extra kosten berekend zoals iMark al zei.

Top, heel erg bedankt!🥰

En als de werkzaamheden binnenkort klaar zijn kan je weer zonder poortjes je looproute bewandelen @Demnvw8 Dan blijf je dus ingecheckt.

Reageer