beantwoord

Overstappen van NS naar een andere vervoerder met een e-ticket

• 4 september 2019
  • 5 reacties
  • 151 Bekeken

Hallo, Ik heb onlangs via actie van de dag twee enkele reizen voor de trein gekocht en in de app gezet. Nu ga ik er binnenkort mee reizen, halverwege de reis stap ik over van de ns naar blauwnet. Moet ik ook met dit dagkaartje uitchecken bij de ns en inchecken bij blauwnet?
icon

Beste antwoord door Momo 4 september 2019, 14:39

Nee, want met een e-ticket kun je niet in - of uitchecken omdat daar geen chip in zit. Je kunt er alleen gesloten poortjes mee openen wanneer je die ondereg tegenkomt.

Geen poortjes? Dan gewoon doorlopen.
Wel poortjes? Niet alle poortjes zijn geschikt voor e-tickets, neem degene met het "scan ticket" symbool en een rond glasplaatje waar je je kaart/ticket moet aanbieden. Dat is vaak het brede poortje voor rolstoelen, op grotere stations zijn er meer poortjes geschikt voor e-tickets, ook smalle poortjes.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Nee, want met een e-ticket kun je niet in - of uitchecken omdat daar geen chip in zit. Je kunt er alleen gesloten poortjes mee openen wanneer je die ondereg tegenkomt.

Geen poortjes? Dan gewoon doorlopen.
Wel poortjes? Niet alle poortjes zijn geschikt voor e-tickets, neem degene met het "scan ticket" symbool en een rond glasplaatje waar je je kaart/ticket moet aanbieden. Dat is vaak het brede poortje voor rolstoelen, op grotere stations zijn er meer poortjes geschikt voor e-tickets, ook smalle poortjes.
Hallo Lobke1982 en welkom bij de NS Community.

Aangezien je reist met E-tickets, uitgeprinte tickets, hoef je niet in- en uit te checken. Wel kun je de poortjes openen met de code op je kaartje. Kom je er zo verder uit?
Bedankt voor jullie reactie, het gaat goed komen.
Badge +3
Misschien is het een idee om de titel van het topic te wijzigen in iets als "Overstappen van NS naar een andere vervoerder met een e-ticket". Dat zal de vindbaarheid van topic ten goede komen.
Staat genoteerd @iMark!

Reageer