beantwoord

Overzetten abonnement naar nieuwe ov-kaart

• 1 september 2014
  • 4 reacties
  • 2199 Bekeken

Ik heb onlangs een nieuwe ov-kaart aangeschaft (in december verloopt mijn huidige kaart en heb gebruik gemaakt van de NS-actie waarbij ik een nieuwe kaart kon aanvragen voor €2,00 ipv €7,50.) en wil daar mijn abonnement van mijn huidige kaart op overzetten. Hoe doe ik dit?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 1 september 2014, 17:27

Hallo Ilse. Je topic heb ik naar OV-chipkaart verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Het is niet mogelijk om je abonnement over te zetten op die nieuwe kaart. Als je een NS abonnement op je ov-chipkaart hebt staan dan krijg je automatisch bericht over een nieuwe (gratis) ov-chipkaart tegen de tijd dat je huidige kaart verloopt. Je kan de ov-chipkaart die je gekocht hebt voor €2,- wel bewaren voor het geval je een keer een tijdelijk reisrecht nodig hebt als je bijvoorbeeld op een duplicaat o.i.d. moet wachten.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Ilse. Je topic heb ik naar OV-chipkaart verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Het is niet mogelijk om je abonnement over te zetten op die nieuwe kaart. Als je een NS abonnement op je ov-chipkaart hebt staan dan krijg je automatisch bericht over een nieuwe (gratis) ov-chipkaart tegen de tijd dat je huidige kaart verloopt. Je kan de ov-chipkaart die je gekocht hebt voor €2,- wel bewaren voor het geval je een keer een tijdelijk reisrecht nodig hebt als je bijvoorbeeld op een duplicaat o.i.d. moet wachten.
Ik vind het echt raar dat dat niet mogelijk is. Het zou toch gewoon moeten kunnen dat je bij een apparaat of loket het abonnement van de ene kaart op de andere kan overzetten?! Zo ingewikkeld lijkt me dat niet.
Maar goed, dan heb ik nog een andere vraag. Eind september loopt mijn studenten reisproduct af en dan wil ik een ander abonnement (waarbij ik gebruik maak van de kortingsmogelijkheid voor langstudeerders). Is het wel mogelijk om dat andere abonnement op mijn nieuwe kaart te zetten?
nou is idd erg raar en zit met hetzelfde probleem. maar ik heb mijn oude ovchip kaart helemaal niet meer. Hij is ook geblokkeerd maar staat nog wel een dal voordeel abonnement op die ik nu niet gebruik
Waar loop je precies tegenaan, danielleb? Als je een geblokkeerde ov-chipkaart hebt, kun je ook geen gebruikmaken van je Dal Voordeel. Als je al wel in het bezit bent van een nieuwe ov-chipkaart, zou je via de website of via ons opnieuw Dal Voordeel kunnen bestellen. In een privébericht kun je je NAW-gegevens en ov-chipkaartnr sturen, zodat wij eventueel je Dal Voordeel op de geblokkeerde kaart kunnen beëindigen.

Groet, Stephan

Reageer