beantwoord

overzetten product op nieuwe kaart

  • 8 March 2022
  • 9 reacties
  • 8013 Bekeken

Ik heb een niewe kaart aangevraagd maar mijn daluren abonnement staat op mijn oude kaart. hoe zet ik deze over?

icon

Beste antwoord door Momo 8 March 2022, 15:15

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je de nieuwe kaart op de juiste manier hebt aangevaagd, dwz kiezen voor vernieuwen van de (bijna) verlopen kaart, wordt het abonnement automatisch overgezet op de nieuwe kaart.

https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm

Ik heb een Flex-basis abonnement en heb een nieuwe OV chipkaart op de juiste manier aangevraagd. In MijnNS staat het abonnement echter nog steeds op mijn “oude” kaart. Tenminste …. op mijn PC.

In de MijnNS-app op mijn telefoon heb ik de nieuwe kaart toegevoegd en zie ik beide kaarten. De nieuwe kaart heb ik in de app aangemerkt als “favoriet”. Maar is mijn Flex-abonnement daarmee beschikbaar op de nieuwe OV-chipkaart?

 

Groet,

Nynke

Reputatie 7
Badge +3

Wat staat er bij je nieuwe kaart bij “Mijn producten” in MijnNS? 

Dank voor de snelle reactie. Mijn nieuwe kaart was niet zichtbaar in MijnNS en dus stond bij “Mijn Producten” alleen het abonnement met het oude kaartnummer.

Ik bleek iets te snel met mijn vraag, want inmiddels zijn beide OV-chipkaarten zichtbaar in MijnNS (op mijn PC dus). Met het bijbehorende product: NS Flex basis.

Het zal dan ook een “synchronisatie-dingetje” geweest zijn: m.a.w. als ik uitgelogd, even gewacht en vervolgens opnieuw ingelogd had, was de informatie waarschijnlijk beschikbaar geweest.

 

Bij mij is het net zo. Ik heb op aanraden van uw telefonische hulp uiteindelijk mijn nieuwe OV-chipkaart besteld bij OV-chipkaart.nl en in mijn NS account het nieuwe nummer gekoppeld. Maar nu staan beide nummers nog op mijn account, het oude bij de start, de nieuwe bij mijn producten. Ik kreeg van een vriendin te horen dat ik mijn nieuwe kaart ook bij bestellingen op de NS automaat moet aanmelden, maar daarover staat niets in de uitleg op de website. Dit verwart me allemaal wel heel erg.

Het leek zo gemakkelijk om via de knop OV chipkaart vernieuwen op mijn account de vernieuwing in gang te zetten, maar uiteindelijk lukte dat helemaal niet en via de helpdesk kreeg ik nu echt geen heldere uitleg. Wel bij de OV chipkaart helpdesk overigens.

Marijke Zeegers, is het verwijderen van de oude kaart niet voldoende om weer een goed overzicht te krijgen?

Als je niets doet, blijft de oude kaart in je account staan. Misschien vind je de reishistorie van die kaart van belang, maar die kun je downloaden. Aangezien de oude kaart is verlopen en dus overbodig geworden, kun je die vervolgens uit je account verwijderen en dan staat er gewoon weer één kaart in je account.

Met die kaart kun je weer in- en uitchecken zoals gebruikelijk. Omdat je NS-account de nieuwe kaart al “kent”, is aanmelden bij een automaat overbodig.

Reputatie 1

Ik heb het ook op de juiste manier gedaan (een bijna verlopen kaart vervangen op www.ov-chipkaart.nl), maar er staat alleen de oude kaart in zowel de website als de app. De nieuwe kaart is nergens te vinden. De oude kaart verloopt over een maand. Moet ik dan tot het einde van de looptijd wachten?

Ik heb flex abonnementen daar. Moet ik dan naar de automaat lopen?

Update: ik heb net zowel de klantenservice van de ov-chipkaart als de ns gesproken. Van de kant van ov-chipkaart is alles gedaan, maar bij de NS is het proces nog niet afgerond en ik moet nu nog voorlopig de oude kaart blijven gebruiken, de medewerkster kon het abonnement ook niet op de nieuwe kaart gelijk omzetten. 🙂

Reageer