Skip to main content
beantwoord

OVpay

  • 3 July 2024
  • 2 reacties
  • 132 Bekeken

Ik ben 84 en werd dus als elke Nederlander in april verplicht digitaal Samenreiskaartjes aan te vragen. Geen probleem maar door omstandigheden een kaartje niet gebruikt en dus geen restitutie. Ja staat in de voorwaarden maar als je die niet accepteert dan kun je het kaartje niet kopen. Natuurlijk naar het forum en zag dar om gebruik te maken van OVpay. Dat lijkt inderdaad handig maar nergens vindt ik dat je dan ook die samenreiskorting ontvangt dus met andere woorden of een duur kaartje of geen restitutie.

Ik snap nu beter waar de NS zijn sponsorgelden vandaan haalt

Martin

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Met OV-pay krijg je geen Samenreiskorting, is alleen reizen op vol tarief. 

Wilt u geen e-ticket voor Samenreizen kopen, dan kunt u gebruik maken NS Flex Basis op een persoonlijke kaart. Na activeren van Samenreiskorting dmv de code checkt u dan alleen in en uit met de OV-chipkaart, u koopt dan niet van tevoren een e-ticket die niet meer terugbetaald worden indien de reis toch niet doorgaat. Voordeel van Samenreiskorting op de OV-chipkaart is ook dat een reis die begonnen is in de daluren voortgezet mag worden in de spits, met een e-ticket voor Samenreizen mag dat niet, dan mag u niet in de trein zitten vanaf het moment dat de spits begint. 

Reputatie 7
Badge +3

Als het samenreiskaartje niet gedownload is, loont het de moeite om telefonisch, via X, Facebook of chat contact op te nemen met NS klantenservice.

Wat betreft OV-pay: dit is alleen reizen via vol tarief.

Andere mogelijkheid om te voorkomen dat u geld kwijt bent aan e-tickets is om het kaartje pas te bestellen als u zeker weet dat dd reus doorgaat. U zou ook een flex abonnement met ov chipkaart kunnen aanschaffen. Voor flex basis betaalt u €10 administratiekosten, voor flex dal voordeel €5,60 per maand (na een maand te wijzigen naar basis). Met flex basis kunt u met de code voor samenreiskorting deze op de ov-chipkaart activeren en reizen met in/uitchecken.

Reageer