beantwoord

Paasdagblunder 2015

Reputatie 6
Badge +2
Voor de vindbaarheid even een nieuw topic over deze kwestie.

http://www.ns.nl/reizigers/blind/korting-vandaag-niet-verrekend.html:

Feestdagkorting maandagochtend niet goed verrekend - 6 april 2015

Door een systeemfout gold 2e Paasdag in de ochtendspits niet als Feestdag bij het inchecken. Heeft u in de ochtendspits gereisd en per abuis geen voordeel- of dalurenkorting gekregen met uw abonnement, neemt u dan contact op met onze Klantenserviceexterne link. U kunt na 24 uur een verzoek tot restitutie indienen.

Na de ochtendspits is de fout hersteld.
Onze excuses voor het ongemak.

Zie https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/zon-feestdagen-11455.

Zie ook http://voorbeterov.nl/tarieven-ov-chipkaart (die het overigens ook niet goed weet, want die denkt dat tweede paasdag tarieftechnisch als een zondag geldt; voor onder meer de 100% korting met Weekend Vrij is bekend dat dat niet zo is). Afschrift van deze brief zonden zij aan de staatssecretaris van I en M en aan de Inspectie Leefomgeving en Transport. Ik hoop dat die NS stevig aan de tand voelen over deze kwestie.
icon

Beste antwoord door Herman NS 7 april 2015, 19:55

Mochten reizigers hiervan hinder hebben ondervonden, dan kunnen ze contact opnemen met NS Klantenservice. .
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/schande-ns-houdt-eigen-fout-onder-de-pet-feestdagenkorting-maandagochtend-niet-goed-verrekend-11478.
Mochten reizigers hiervan hinder hebben ondervonden, dan kunnen ze contact opnemen met NS Klantenservice. .
En als ze dat niet doen verdient de NS daar weer een aardig zakcentje aan waardoor het wellicht aantrekkelijk wordt dezelfde truc met hemelvaartsdag wederom uit de hoge hoed te toveren...
Reputatie 6
Badge +2
Nu gebleken is dat NS Pasen zomaar kan vergeten kunnen ze ook vergeten dat het weekend is of doordeweeks dat de spits voorbij is.
Reputatie 7
Badge +4
Wat mogelijk nog ernstiger is dat je er kennelijk niet bij voorbaat van uit kunt gaan dat het bij het inchecken correct werkt en dat hoort zonder meer zo te zijn. Het is een fout geweest die natuurlijk nooit had mogen voorkomen.
Natuurlijk zouden dit soort fouten niet mogen voorkomen, maar als ze dan toch optreden zorg dan in ieder geval dat je het zelf op een correcte manier oplost. Uit de gênante wijze waarop de NS hiermee omgaat blijkt eens te meer wat je in de praktijk hebt aan holle frasen als "de reiziger op 1, 2 en 3" en "gewoon goed is niet goed genoeg": helemaal niets.
Ik heb een poging gedaan om via het servicenummer 030-751 51 55 mijn teveel betaalde geld van de paasblunder terug te krijgen. Maar na 1 seconde wordt de verbinding verbroken. Is er een andere methode om mijn geld terug te krijgen?

Overigens vind ik het beneden peil dat de NS het te veel geïnde geld niet automatisch terugstort.
Alle gegevens van gedupeerde passagiers met een ov-chipkaart zijn toch bekend?

Mocht een zekere vervoerder schade hebben veroorzaakt, dan kan die contact opnemen met de gedupeerde reizigers, waarvan de gegevens haar bekend zijn.
Ja leuk, maar die klantenservice werkt niet optimaal. Ik heb geen zin om telefoonkosten te maken ter grote van het terug te vorderen geld en
"Mocht een zekere vervoerder schade hebben veroorzaakt, dan kan die contact opnemen met de gedupeerde reizigers, waarvan de gegevens haar bekend zijn."
lijkt de NS vooralsnog niet van plan te zijn....
En als ze dat niet doen verdient de NS daar weer een aardig zakcentje aan waardoor het wellicht aantrekkelijk wordt dezelfde truc met hemelvaartsdag wederom uit de hoge hoed te toveren...

Uit de opbrengst van incomplete transacties schijnt het gratis Kids Vrij abonnement te worden betaald...

Onderzoek incomplete transacties - Eindrapport (13 augustus 2014)

Ik denk gewoon dat ze dit expres hebben gedaan en kijken hoeveel klachten er komen t.o.v. extra winst.

Ik zou niet weten hoe je dit per ongeluk kan doen en aan de reactie van Herman NS te zien (het uitblijven daarvan) weet NS het ook niet.
Heerlijk he en dan nog gek vinden dat reizigers uit hun dak gaan en dat ONTERECHT afreageren op een gewone NS medewerker...

Het zijn echt niet alleen zwartrijders...

Niet goed te keuren maar ohh zo voorstelbaar...

Reageer