beantwoord

PAS OP: 2x ingechecked door bij een poortje aan de verkeerde kant uit te checken 20 euro

• 3 december 2017
  • 14 reacties
  • 285 Bekeken

Reputatie 1
Welke idioot bedenkt dit, dat je aan 1 kant moet inchecken 1 kant moet uitchecken en als je het verkeerd doet dat er dan 20 euro wordt afgeschreven ...ik was door vervangend vervoer met bus gedwongen om dit zo te doen en kwam er achter bij toeval dat ik 2x ben ingecheckt :(( om te janken.... een systeem moet dit gewoon goed kunnen afhandelen en als iemand 2x inchecked moet er dan niet een belletje gaan rinkelen of zo bij dat incheck systeem.. neem contact op met klanten service...... ik vind het gewoon oplichting..heb de ns gevraagd om al mijn in en uit check gegevens te controleren.. en een klacht ingedient... helaas (zoals gebruikelijk) geen reactie van de NS behalve dat ze de 20 euro terug gestort hebben..... ov kaart is het slechtste idee ooit..althans de implementatie en de kosten die hierdoor voor de consument zijn onstaan....oja en de klantenservice daar moet je eerst 15 minuten in de wacht staan voordat je geholpen wordt en dan krijg je te horen dat het systeem op storing is...als er nu gewoon meer concurrentie was ging ik gewoon naar een ander...
icon

Beste antwoord door Robert B 3 december 2017, 16:06

Er zijn altijd wel situaties te bedenken waarin het systeem niet voorziet (slechtziende oma).

Maar als je het poortje dicht laat is dat onhandig, en als je het juist gewoon wel open laat gaan zonder opnieuw het instaptarief te rekenen dan is dat fraudegevoelig.

Maar voor oma is er dus personeel, de SOS/info zuil en desnoods de klantenservice (waar het soms druk is ja).

Je incheck krijg je echt wel terug, maar je zult er wat moeite voor moeten doen. Het is gewoon jouw geld maar ook jouw fout dat je niet bij de bussen uitgecheckt hebt.

Om het systeem dan te verwijten van oplichting (en de bedenker een idioot) zijn jouw woorden.
Bekijk origineel

14 reacties

Badge +3
Er staat op het scherm van het poortje wat er gaat gebeuren als je je ov-chipkaart aanbiedt (inchecken, uitchecken of in/uitchecken) en vaak staat er ook nog op het poortje "aan deze zijde alleen inchecken" dus daar ligt het niet aan.

Bovendien staat er bij de bussen een mobiele in/uitcheckpaal of anders staan er poortjes open.

Had je liever voor een dicht poortje gestaan omdat je ergens anders al ingecheckt was dan en je dus niet naar binnen mag?

Overigens kan je je ook gewoon melden bij een SOS/info zuil dan maken ze een poortje voor je open.

En die extra incheck kan je ook gewoon zelf regelen (na een dag of twee) via uitcheckgemist daar heb je echt de klantenservice niet voor nodig.
Het is vrij makkelijk om het systeem aan te passen hoor, gewoon een melding geven dat iemand al is ingecheckt inderdaad bv en dan gewoon het poortje open laten gaan.
Reputatie 1
Er staat op het scherm van het poortje wat er gaat gebeuren als je je ov-chipkaart aanbiedt (inchecken, uitchecken of in/uitchecken) en vaak staat er ook nog op het poortje "aan deze zijde alleen inchecken" dus daar ligt het niet aan.

Bovendien staat er bij de bussen een mobiele in/uitcheckpaal of anders staan er poortjes open.

Had je liever voor een dicht poortje gestaan omdat je ergens anders al ingecheckt was dan en je dus niet naar binnen mag?

Overigens kan je je ook gewoon melden bij een SOS/info zuil dan maken ze een poortje voor je open.

En die extra incheck kan je ook gewoon zelf regelen (na een dag of twee) via uitcheckgemist daar heb je echt de klantenservice niet voor nodig.

ook handig voor oma die slecht kan lezen....
Badge +3
Er zijn altijd wel situaties te bedenken waarin het systeem niet voorziet (slechtziende oma).

Maar als je het poortje dicht laat is dat onhandig, en als je het juist gewoon wel open laat gaan zonder opnieuw het instaptarief te rekenen dan is dat fraudegevoelig.

Maar voor oma is er dus personeel, de SOS/info zuil en desnoods de klantenservice (waar het soms druk is ja).

Je incheck krijg je echt wel terug, maar je zult er wat moeite voor moeten doen. Het is gewoon jouw geld maar ook jouw fout dat je niet bij de bussen uitgecheckt hebt.

Om het systeem dan te verwijten van oplichting (en de bedenker een idioot) zijn jouw woorden.
Reputatie 1
ach hou op man ik kom hier dus bij toeval achter... denk je dat oma daar bij toeval achter komt.. het is weer typisch gevalletje van het kan wel maar ns wil er niks aan doen..lang leven de service van de ns...verbeter nu eens ipv alles te verdedigen.. en los het gewoon op.
Reputatie 1
bij de bussen uitchecken???... heb niks gezien zelfs geen personeel.. en ja geef de klant gewoon de schuld.... de klant die uiteindelijk jou salaris betaald...
Reputatie 7
Badge +4
U kunt het eenvoudig oplossen door correct in- en uit te checken. Dat is ook het uitgangspunt van het systeem. Het werkt met een computer en past zich echt niet aan uw opvattingen aan. Sowieso een vreemde gedachte. Hoe zou u het vinden een idioot te worden genoemd en aan oplichting te doen? Het lijkt me beter dat u zich met uw opmerkingen en waardeoordelen beweegt binnen de kaders van de burgerlijke beleefdheid.
Als u alleen uitcheckt en niet incheckt, dan wel andersom, dan kan dat heel goed vooropgezette oplichting zijn, waarvoor, idioot genoeg, mensen niet eens worden vervolgd en soms nog geld terug krijgen ook.
Reputatie 1
ik heb in mijn ogen niks fout gedaan..... en als ik blijkbaar wel iets fout doe dan wil ik een melding zien horen ..en dan kan ik het oplossen... maar ik kom hier bij toeval achter... dat is wel een kwalijke zaak... en om dan zomaar 20 euro af te schrijven ja dat vind ik oplichting aftands zo voelt het
Badge +3
Ik snap je redenering goed, en op zich heb je ook niets fout gedaan behalve vergeten uit te checken voordat je opnieuw incheckte (binnen 35 minuten is dat een overstap dus vervolg van je reis zonder extra kosten).

Wellicht een idee om een poortje dan luid te laten piepen en een melding op het scherm dat je al ingecheckt was en die handeling/vergissing je dus € 20,- gekost heeft en dat je die later misschien terug kunt krijgen.

De keuze "wil je toch doorgaan?" (poortje gaat open, zoals nu) of niet (poortje blijft dicht, zoek het maar uit) is er niet.
Reputatie 1
precies of gewoon bij alle poortjes de mogelijkheid hebben om in/uit te checken.. ik zie niet in waarom daar een verschil in moet zijn. dan kan het simpel weg voorkomen worden en hoeft de ns minder te corrigeren... hopelijk wordt het opgepakt.
Reputatie 7
De reden waarom er een in en uitkant aanzit is uiteraard vanwege het zwartreizen anders hadden ze de poortjes niet hoeven plaatsen.
Badge +3
De reden waarom er een in en uitkant aanzit is uiteraard vanwege het zwartreizen anders hadden ze de poortjes niet hoeven plaatsen.
Precies, en anders -als je toch weet waar je uiteindelijk naar toe wilt- koop een e-ticket naar je bestemming en ga zo veel als je wilt (Passage OK) gratis door alle poortjes in heel Nederland op de gekozen reisdatum. Ook handig voor oma :D

Ik zeg dit omdat je het over € 20,- hebt en dus niet op een abonnement reist.
Je moet gewoon een melding maken als iemand al is in of uitgecheckt, scheelt de klantenservice ook weer werk.
Reputatie 1
Oplossing hiervoor is simpel Bij uitchecken aan station zijde gaat het poortje niet open en bij inchecken aan trein zijde idem.... lijkt me vrij simpel

Reageer