beantwoord

Pasfoto leveren in corona tijd ?

• 21 januari 2021
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Van NS een noreply-mail ontvangen dat ik voor 10 februari een nieuwe pasfoto moet leveren voor mijn OV-chipkaart. Echter, we zitten in lockdown en alle fotozaken zijn bij mijn beste weten minstens tot 9 februari dicht (want niet essentieel). Dus wat te doen. Mag er een selfie aangeleverd worden ? Vast minder fraai, maar nood breekt wet :grimacing:.

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 januari 2021, 11:26

Dat mag. Zie de informatie op deze pagina: een foto van uzelf gemaakt met met uw mobiele telefoon, tablet of webcam is bruikbaar. Vanzelfsprekend mits aan de eisen voldaan is.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Dat mag. Zie de informatie op deze pagina: een foto van uzelf gemaakt met met uw mobiele telefoon, tablet of webcam is bruikbaar. Vanzelfsprekend mits aan de eisen voldaan is.

Top, bedankt voor de info ! Hopelijk volstaat het met corona-kapsel :sweat_smile:

Hallo CNS en welkom bij de NS Community,

Ik zie dat Tochjo al een antwoord heeft gegeven. Maak je geen zorgen over de foto. Je dient herkenbaar op de foto te staan en nu je een ander kapsel hebt zal een nieuwe foto vast niet een overbodige luxe zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Tip, ga voor een egale muur/deur staan en laat een ander de foto maken. Je krijgt dan een betere foto dan als je een selfie maakt.

Overigens zijn er wel nog zaken waar je op afspraak pasfoto's kunt laten maken.

Uit ervaring weet ik dat een zelfgemaakte foto prima kan.

Reputatie 7
Badge +3

Je dient herkenbaar op de foto te staan en nu je een ander kapsel hebt zal een nieuwe foto vast niet een overbodige luxe zijn.

Het corona kapsel zal maar tijdelijk zijn want TS zal ongetwijfeld als de kappers weer open zijn terug gaan naar het pre-corona kapsel maar staat dan wel de komende 5 jaar met een uitgegroeide haardos op de foto van zijn OV-chipkaart. 

Misschien heb je nog een oudere foto of selfie met je gewone kapsel.

Reageer