beantwoord

Pasfoto niet geaccepteerd

Ik heb wel 15 pasfoto's ge=upload, maar ze worden geen van alle geaccepteerd. Zelf een scan van een officiële pasfoto niet, en ook geen scan van de foto in het echte Nederlandse paspoort! Speciaal met de telefoon een portretfoto gemaakt, maar ook dat Andere browser geprobeerd, zelfde resultaat. Is de NS roomser dan de paus?
icon

Beste antwoord door Jeroen 9 juli 2019, 22:40

Kijk even goed naar het bestandsformaat, vaak is deze te groot en wordt de pasfoto daardoor geweigerd.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge
Kijk even goed naar het bestandsformaat, vaak is deze te groot en wordt de pasfoto daardoor geweigerd.
Reputatie 7
Badge +4
Het goede formaat, jpg bijvoorbeeld, en verkleinen levert meestal een werkbare foto op. Deze bewerkingsopties zouden eigenlijk ingebouwd moeten zijn, dat wel. Veel mensen kunnen het prima, maar het ligt bij de digibeet niet zo voor de hand.
Hoi pjlagerwaard en welkom op onze NS Community!

Echt supervervelend dat je pasfoto maar niet wordt geaccepteerd! Op welke website doe je dit precies? En probeer je hier ook een NS abonnement bij te bestellen?

Mijn selfies en door anderen gemaakt foto's worden ook niet geaccepteerd. Verkeerd formaat of format, wat moet ik daar mee, wat is dan het juiste formaat of format en hoe krijg ik dat? Prima foto's, zie mezelf helemaal, maar: geen gezicht, te onscherp, niet duidelijk, niet goed genoeg, ha, deze is geaccepteerd maar verzenden kan niet, want hij is geaccepteerd, maar (de foto met dikke kaak na tandartsbezoek dus). Ik ga zo wel even naar de foto winkel. Oh nee, die is dicht. Risico. Dus ik kan niet anders dan selfies maken maar ze worden niet geaccepteerd. En ik moet niet te lang wachten met het opsturen van de foto….hoe los ik dit op? Ik zal straks in de tuin in de zon gaan staan en mijn vriend met zijn telefoon een foto van mijn hoofd laten maken, in de felle zon...die nu net verdwenen is. Nog even wat proberen…..licht van buiten, telefoon voor mij, selfie, nee, ook niet goed, er zit een spiegeling in, ja, op mijn bril. Foto zonder bril dan? Opnieuw, nummer 7

hehe, geen spiegeling, mijn gezicht helemaal te zien, duidelijk, duidelijker kan het niet met mijn Huawei. Ja, de foto wordt goedgekeurd, verzenden. En dan gebeurt er weer niks. Boven in staat foto niet toegestaan, beneden staat goedgekeurd. En verzenden doet helemaal niks.

A  - de verzendknop verzendt de foto maar geeft niet het bericht dat dit gelukt is

B - de verzendknop doet niks

En nu? Nu heb ik 7 schattige en veel meer no way foto's van mijzelf en ik weet niet of ze goed zijn of niet. Dus 1 - is de foto binnengekomen en goedgekeurd? Of 2 - is ie niet goedgekeurd want? Of is ie niet binnengekomen

Ik ga eerst wat anders doen. straks verder…...

Bestandsformaat: de grootste is 702 kb. Hoe groot moet ie zijn en hoe verander ik dat.

Het is jpg. Na verkleinen is ie 0 pixels groot en dus niet te zien dus afgekeurd

Nu kwaltiteit instellen op hoog. Nu wordt dezelfde foto afgekeurd omdat ie van te dichtbij is genomen. Ik zie mijn hele hoofd en een stukje achtergrond. Dus moet van verder weg. Opnieuw…. en dit is toch geen pasfoto? Hoe kan de foto van te dichtbij genomen zijn. Nu op de timer, geen selfie, foto op de piano en hopen dat ie lukt...nou breekt mijn klomp, deze foto is goedgekeurd. Een foto die ik bewerkt heb, sterretjes en glamour, waar ik niks van zie maar hij is goedgekeurd. Niet dat ik hier nou echt op lijk, maar laat maar, de foto's die echt lijken op mij worden afgekeurd, een bewerkte foto wordt goedgekeurd, lachen…..

Of is dit om te huilen?

Hi MaartjeZee, wat vervelend dat je er zoveel moeite in hebt en het niet goed gaat. Heb je nou wel een foto kunnen uploaden? Alle informatie over alle specificaties staat op onze site.

Ja, de foto die ik bewerkt heb en zwart wit heb gemaakt is goedgekeurd. Mijn vriend vind 'm leuk. En zo worden we beziggehouden in deze tijd. Blijkbaar is de kwaliteit van de selfies niet genoeg, maar met wat contrast, zon, schaduw, toverstokjes en zo is ie blijkbaar wel goed:grinning: En heb ik nu een hele serie foto's van mezelf :blush: Groetjes van Maartje en een fijne dag

Genoeg licht, niet teveel, geen mensen, merken, of logo's 

Inderdaad is het even puzzelen. Ik had expres even een foto laten nemen; in hoge resolutie. Bijgesneden en ja niet geaccepteerd. Toen met mijn pc camera: lage resolutie, korrelig beeld en die komt er wel op….. Kwalitatief echt matig hoor. 

Reputatie 7
Badge +3

Weet iemand wat de reden is dat NS zo moeilijk doet over de grootte van het bestand? Ik hoor van allerlei mensen klachten dat hele normale pasfoto's worden geweigerd omdat het bestand te groot zou zijn. 

Reputatie 5

is dat niet iets van Translink/OV-chipkaart? Ik bestel mijn kaarten altijd daar en daar lukt een foto uploaden soms ook niet (max. xMB), maar een screenshot van dezelfde foto in veel lagere kwaliteit wel

Reageer