beantwoord

Pasfoto upload werkt niet, email van NS met foute link en referentienummer die niet werkt

• 12 juli 2019
  • 51 reacties
  • 1448 Bekeken

Gisteren ontving ik een e-mail van de NS met de mededeling:
Wij willen ervoor zorgen dat u als NS-abonnementhouder automatisch en tijdig uw nieuwe OV-chipkaart per post thuisgestuurd krijgt. Daarvoor hebben we een nieuwe recente pasfoto van u nodig.
in deze e-mail geeft de NS aan hoe mijn digitale pasfoto te uploaden:
  • ik moet naar www.ns.nl,
  • vervolgens moet ik inloggen met mijn OV-kaart nummer,
  • en mijn persoonlijke referentienummer aangeven. ...
Helaas laat de NS website alleen maar toe om met mijn e-mail adres in te loggen, niet met mijn OV-kaart nummer, ... bovendien heb ik geen idee waar ik het persoonlijke referentienummer moet intypen. ...

Na lang zoeken heb ik wel de volgende webpage gevonden: https://www.ns.nl/ovchip-pasfoto/
Upload uw pasfoto voor een nieuwe kaart
Dus heb ik mijn OV-kaartnummer ingetypt (16 cijfers), ... en het Referentienummer (van 8 cijfers), ... en vervolgens de code

Maarrrrr, zodra ik de knop "Start upload" aanklik krijg ik het volgende ROOD-kleurige "fout" bericht te zien:
Technische fout bij lezen tabel ZCARDRENEWAL voor procesid 5xxxxxx6

Ik heb mijn hele avond vergald met het telkens weer proberen, maar ik kom geen stap verder.
Steeds krijg ik weer dezelfde rode foutmelding.
Is het echt waar dat de NS mij gisteren een e-mail heeft gestuurd met
1) zinloze, foute en/of onvolledige web-link ?
2) een verkeerd en niet werkend persoonlijk referentienummer ?

Ik ben ten einde raad. In Gods naam, WAT MOET IK DOEN om met SUCCES MIJN PASFOTO aan de NS te UPLOADEN ???
icon

Beste antwoord door GuusO 24 juli 2019, 01:10

Gisteren, maandag 23 juli, ontving ik een nieuw "verzoek pasfoto" noreply e-mail van de NS. Deze e-mail gaf mij zowel een nieuwe pasfoto upload link als ook een nieuw persoonlijk referentienummer.
De nieuwe upload link bracht mij op de webpage waar ik mijn ov-chipkaartnummer en ook het nieuwe persoonlijke referentienummer ingaf. Vervolgens klikte ik op de knop "Ga verder".
Daardoor kwam ik op de webpage waar ik mijn op mijn pc klaarstaande pasfoto kon plaatsen, en de upload knop leidde mij naar de upload bevestigings webpage met de tekst: "Bedankt voor uw aanvraag
Uw gegevens zijn succesvol opgeslagen en worden verwerkt in ons systeem".

Deze door mij gestarte topic heeft dus het gehoopte succes bereikt. Mijn dank aan de NS moderators, bijv. @Emma NS , die mij afgelopen weekend beloofde er achter aan te gaan bij de erantwoordelijken. En dat is haar gelukt blijkbaar. ... Ik neem aan dat alle lotgenoten die te kampen hebben gehad met de foutieve "verzoek pasfoto" e-mail eerder deze maand, nu ook de nieuwe correcte "verzoek pasfoto" e-mail hebben ontvangen van de NS
Bekijk origineel

51 reacties

Goed om te lezen, ik kreeg al bericht dat ze het hebben geregeld! 🙂

Reageer