beantwoord

Pasfoto uploaden lukt niet

• 23 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 1289 Bekeken

Per mail en post heb ik bericht gekregen dat mijn dochter een nieuwe pasfoto moet uploaden voor haar OV chipkaart (met de mededeling dit snel te doen anders moet er een nieuwe kaart worden aangevraagd). De link die in de mail en brief vermeld staat werkt echter niet (meerdere dagen geprobeerd).

Vervolgens gebeld met de klantenservice van de NS, hier kreeg ik te horen dat de service van het uploaden van een pasfoto is gestopt (zet dat dan in de mail/brief) en dat ik OV-chipkaart moet bellen (0900-0980) en een nieuw formulier moet aanvragen. Tijdens het contact met OV-chipkaart blijkt echter dat zij nog geen nieuw formulier kunnen opsturen omdat de kaart nog langer als 6 weken geldig is (tot 13-10-2016). Verder zou ik dan eerst de kosten voor een kaart moeten betalen om dit later weer te declareren bij de NS. Kan dit niet anders?
icon

Beste antwoord door PaulusH 23 augustus 2016, 14:50

Waarom wordt er dan een melding neergezet dat klanten het later nog eens moeten proberen terwijl het in feite per direct is stopgezet ?
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo DeBusch. Welkom op het NS Serviceforum!

Ik kan me voorstellen dat je nu even niet meer weet wat je moet doen. Het uploaded van de pasfoto's is, wegens een technisch probleem, voor nu even stopgezet/niet beschikbaar. Er wordt op dit moment aan gewerkt! Ik wil je adviseren om het topic Waar blijft mijn nieuwe OV-chipkaart? even door te lezen. Daar staan precies de stappen uitgelegd om een nieuwe kaart te krijgen. Je mag overigens je IBAN direct aan de Klantenservice doorgeven voor de restitutie van de kosten die je dient te maken. De Klantenservice gaat er direct voor zorgen dat je zo snel mogelijk de kosten weer op je rekening hebt staan.
Reputatie 3
Waarom wordt er dan een melding neergezet dat klanten het later nog eens moeten proberen terwijl het in feite per direct is stopgezet ?
Daar heb je een punt, PaulusH. Dat is iets wat ik gelijk intern ga melden. Zo had ik er zo snel nog niet naar gekeken, bedankt voor de toevoeging!
Terugkoppeling: er wordt op dit moment gekeken of deze generieke tekst aangepast kan worden. Op welke manier is nog niet helemaal duidelijk, maar ze zijn er in ieder geval mee aan de slag gegaan.
Mooi, wordt dat in ieder geval duidelijker.

Reageer