beantwoord

Pasfoto uploaden lukt niet.

• 17 april 2020
  • 6 reacties
  • 312 Bekeken

de foto wordt iedere keer ongeschikt verklaard. terwijl foto wel wordt geaccepteerd voor een paspoort.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 17 april 2020, 21:14

Goedenavond Hervienny, welkom bij de NS Community. 

Wat jammer dat de pasfoto niet goed gekeurd wordt. Welke melding krijg je precies? Hier vind je trouwens de eisen waaraan een foto dient te voldoen. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk is het uploadformaat te groot. U moet dan de foto verkleinen.

Goedenavond Hervienny, welkom bij de NS Community. 

Wat jammer dat de pasfoto niet goed gekeurd wordt. Welke melding krijg je precies? Hier vind je trouwens de eisen waaraan een foto dient te voldoen. 

Badge +3

Algoritme van NS weigert van alles.

Heb je een bril met een nogal dik montuur op? Geen gezicht herkend… 

Zijn veel meer topics over, en dan wordt de meest suffe foto die je niet zou willen ineens wél geaccepteerd.

Beste Rizana, Ik heb van alles met de foto geprobeerd, precies volgens de richtlijken. Groot klein, kleiner, zwart/wit, andere foto. Weer groot, klein, etc.

Nu de mail waarin de nieuwe foto werd gevraagd kwijtgeraakt.

Wilde een derde poging doen, maar weet nu niet meer hoe. Wat een ellende!

Welke melding krijg je precies wanneer je de pasfoto wilt uploaden? Wat soms ook kan helpen, is de foto in een programma als paint zo bijsnijden dat praktisch alle achtergrond weg is. Je kunt de pasfoto uploaden via deze link. Daar heb je nog wel het referentienummer uit de mail voor nodig. Als je de mail niet kunt terugvinden, dan kan de Klantenservice die opnieuw sturen of je aan het referentienummer helpen, maar eventueel mag je mij ook een privé bericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres. 

Als het niet lukt via ons een pasfoto aan te leveren, dan kun je het beste een vervagende kaart aanvragen bij de uitgever van de OV-chipkaart. De kosten hiervoor bedragen € 7,50, maar die mag je als abonnementhouder bij ons terugvragen. 

Beste Marc,

De 8-ste foto lukte nadat ik de mail heb teruggevonden. Merkwaardig want bij de 7e-'poging ontving ik de melding dat de termijn verlopen was! In de mail stond een termijn tot 26 april genoemd.

Je kunt wel zeggen dat er echt iets mis is met het programma.

Reageer