beantwoord

pasfoto uploaden OV chipkaart

  • 17 maart 2018
  • 17 reacties
  • 2373 Bekeken

NS verzoekt per e-mail een nieuwe pasfoto te uploaden voor het verlengen van mn OV chipkaart maar de link in de email werkt niet (pagina niet gevonden). Wat nu ?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 17 maart 2018, 14:49

Hallo jansenjanw, welkom op ons Serviceforum.



Vervelend dat de link niet meer werkt. Zou je het eens via deze link willen proberen: NS Pasfoto. Mocht dat ook niet lukken dan lees ik het graag en gaan we op zoek naar een andere oplossing.
Bekijk origineel

17 reacties

Hallo jansenjanw, welkom op ons Serviceforum.

Vervelend dat de link niet meer werkt. Zou je het eens via deze link willen proberen: NS Pasfoto. Mocht dat ook niet lukken dan lees ik het graag en gaan we op zoek naar een andere oplossing.
Dank, het is inderdaad gelukt om m'n pasfoto te uploaden met jouw link
Dat is fijn om te lezen! Bedankt dat je dit nog even laat weten.
Ik moet een pasfoto online uploaden maar ik heb geen eigen foto opgeslagen en geen idee hoe ik dat moet doen. Kan ik een pasfoto opsturen? Inge
Goedemiddag ingwim en welkom bij de NS Community!

Als ik het goed begrijp heb jij ook een e-mail ontvangen waarbij je verzocht wordt om een nieuwe pasfoto aan te leveren voor de automatische kaartvernieuwing. Helaas werkt het dit proces enkel wanneer je digitaal je pasfoto aanlevert, gezien het een automatisch proces is.

Een fysieke foto aanleveren voor een vervangende kaart kan wel, maar dan zul je dit moeten doen via het proces van de OV-Chipkaart zelf (formulier downloaden, uitprinten en opsturen) waarbij je ook de kosten voor de OV-chipkaart moet betalen.

Ik zou dus adviseren om toch te proberen om een foto digitaal te krijgen. Je kunt bijvoorbeeld met je telefoon een foto maken en die dan gebruiken. Misschien heb je ook de mogelijkheid om een al bestaande pasfoto te scannen, of daar een foto van te maken.
ik krijg steeds foutmelding, terwijl pasnummer en referentie kloppen
Reputatie 4
Welke melding krijg je?

NS verzoekt per brief een nieuwe pasfoto te uploaden voor het verlengen van mijn OV chipkaart maar de aangegeven link (ns.nl/pasfoto-kaartvernieuwing) werkt niet (pagina niet gevonden). Via de NS chat kreeg ik te horen dat er een storing is in het systeem, en daarom moet ik het later proberen. Maar dan lees ik deze forum en blijkt dat dit ook al eerder voorkwam met anderen.

Zou ik ook een link mogen ontvangen?

Reputatie 7
Badge +4

Er is een storing. Er zit niet veel anders op dan even te wachten totdat die verholpen is. Het gaat op veel terreinen mis.

TamaraT, de link is www.ns.nl/pasfotoupload. Maar we hebben daar inderdaad een storing momenteel. Wanneer verloopt je upload?

Het verzoek van het inleveren van mijn pasfoto werkt niet meer omdat de termijn verstreken is met 3 dagen. Doordat ik op reis was heb ik het verzoek pas op zaterdag (een dag na het verstrijken) kunnen zien. En de enige andere manier is nu via een procedure dat mij 10,50 zou kosten. Is er hier een oplossing te verzinnen? 

 

Goedemorgen CoraVan. Welkom bij de NS Community.

Je zal nu een vervangende OV-chipkaart dienen aan te vragen via deze website. Vervolgens kan je oNS via Facebook, Twitter of de Live Chat een bericht sturen met daarin een screenshot van de banktransactie en maken wij de gemaakte kosten naar je over. Dit is enkel mogelijk als je een abonnement van oNS hebt.

Goedemorgen CoraVan. Welkom bij de NS Community.

Je zal nu een vervangende OV-chipkaart dienen aan te vragen via deze website. Vervolgens kan je oNS via Facebook, Twitter of de Live Chat een bericht sturen met daarin een screenshot van de banktransactie en maken wij de gemaakte kosten naar je over. Dit is enkel mogelijk als je een abonnement van oNS hebt.


Hallo Sasha,

dank je wel. Als ik dit probeer met vervang de kaart omdat deze bijna verloopt krijg ik dat de kaart niet binnen 6 weken verloopt dus dat ik hem nog niet kan vervangen.

Wat nu?

 

Groet,

 

Cora

Klopt het ook dat de OV-chipkaart niet binnen 6 weken verloopt? Zo ja, dan is het nog even wachten totdat dit wel het geval is. 

Klopt inderdaad. Maar even feedback: ik vind het raar dat 1 link niet werkt omdat het te laat is en de ander werkt niet omdat het te vroeg is… Maar ik heb het nu in mijn agenda gezet om het volgende week in orde te maken.

Goedemorgen CoraVan. Welkom bij de NS Community.

Je zal nu een vervangende OV-chipkaart dienen aan te vragen via deze website. Vervolgens kan je oNS via Facebook, Twitter of de Live Chat een bericht sturen met daarin een screenshot van de banktransactie en maken wij de gemaakte kosten naar je over. Dit is enkel mogelijk als je een abonnement van oNS hebt.

Beste Sacha, voor mij geldt hetzelfde: terug van vakantie is de termijn waarbinnen ik een foto moest uploaden verstreken. Ik heb een doorlopend voordeelurenabonnement, is dat ook een “oNS”-abonnement?
Dan kan ik ook een schermfoto van de banktransactiesturen om het bedrag terg te krijgen, waarvoor dank.

Ja, met het Voordeelurenabonnement kan je ook de 7,50 euro terugvragen via onze klantenservice als je je kaart zelf vernieuwt in plaats van dat wij dat voor je doen. 

Reageer