beantwoord

Pasfoto wijzigen en verlengen OV chipkaart

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Voor het hele gezin Is de OV chipkaart begin juli 2019 niet meer geldig.
Voor mijn jongste 2 kinderen (10 en 12 jaar) heb ik een mail (18-4-2019) van de NS gehad om de pasfoto te wijzigen voordat de nieuwe Ov chipkaart wordt toegestuurd.

Voor de oudste 2 kinderen (14 en 16 jaar) heb ik hier geen mail voor gehad. Maar zij willen ook graag een nieuwe foto op hun kaart.

Op OVChipkaart.nl kan ik hun gegevens (pasfoto) nog niet wijzigen omdat dat pas 6 weken van te voren kan. Moet ik hierop wachten of krijg ik van de NS ook voor mijn oudste 2 kinderen nog een mail?
icon

Beste antwoord door Emma NS 30 april 2019, 19:53

Beste Staf, welkom bij onze Community!

In principe krijgt u dan een e-mail voor het uploaden van pasfoto's vlak voordat de OV-chipkaart verloopt. Indien zij ervoor kiezen om zelf eerder een nieuwe kaart aan te vragen, kun je de huidige kaarten laten blokkeren en daarna een nieuwe aanvragen. Dit kan gewoon via de website van OV-chipkaart.

Bekijk origineel

4 reacties

Beste Staf, welkom bij onze Community!

In principe krijgt u dan een e-mail voor het uploaden van pasfoto's vlak voordat de OV-chipkaart verloopt. Indien zij ervoor kiezen om zelf eerder een nieuwe kaart aan te vragen, kun je de huidige kaarten laten blokkeren en daarna een nieuwe aanvragen. Dit kan gewoon via de website van OV-chipkaart.
Reputatie 3
maar dat kost je wel een hoop geld die je dan zelf moet betalen (procedure verloren kaart).
Overigens de vraag of je oudste 2 kinderen ook een NS abonnement op hun kaart hebben staan? Zo niet, dan zal er vanuit NS geen nieuwe kaart verstrekt worden. Je kan dan zelf via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart een nieuwe OV-chipkaart bestellen. Indien er wel een NS abonnement op staat maar je hebt geen mail gekregen dan heb ik het vermoeden dat wij nog een recente foto (max. 5 jaar oud) in ons systeem hebben staan welke we gaan gebruiken voor een nieuwe kaart.
Badge +3
Voor het hergebruiken van een pasfoto zal je zelf ooit toestemming gegeven moeten hebben.

Overigens gaat het uploaden van een pasfoto via de website van NS, niet via OV-chipkaart. Als je daar die melding krijgt (wat je wilt kan pas 6 weken voor het verlopen) dan zal er wel geen NS abonnement op de betreffende kaarten staan, of je probeert het via de verkeerde site.

Als voorbeeld, ik had een kaart geldig tot 07-02-2019, kreeg op 15-12-2018 een mail met verzoek pasfoto, heb dat 20-12-2018 gedaan (systeem gaf ook aan kaartvernieuwing in gang gezet) en kreeg op 29-12-2018 mijn nieuwe kaart binnen. Uiteraard zaten de kerstdagen daar nog tussen.

Als je een maand voor het verlopen van de kaart(en) nog geen mail hebt gehad over de vernieuwing, dan zou ik even contact opnemen.

Reageer