beantwoord

pasfoto wordt niet geaccepteerd

• 13 mei 2020
  • 9 reacties
  • 207 Bekeken

Mijn pasfoto wordt niet geaccepteerd, gescand met een Epson scanner. Zou spiegelen. Wat moet ik hieraan doen? Moet ik een hardcopy opsturen?  Naar welk adres ?

icon

Beste antwoord door Mark NS 13 mei 2020, 17:26

Hoi PieterGS, welkom op de NS Community. 

Een hardcopy opsturen is helaas niet mogelijk, het aanleveren van de pasfoto via NS kan enkel online. Je zou de foto zelf en de eigenschappen van de foto nog kunnen controleren door de details ervan te toetsen aan de volgende richtlijnen: 

• Je gezicht en beide ogen zijn, ook met hoofdbedekking, goed recht van voren zichtbaar
  • De foto mag zowel in kleur als in zwart-wit zijn, mits scherp, niet te licht of te donker en met voldoende contrast
  • De foto dient weinig achtergrond te bevatten. Overbodige achtergrond kan eventueel weggesneden worden met een programma als Paint. 
  • Bestandgrootte is minimaal 150kB en maximaal 5MB
  • Afmeting is maximaal 768 x 1024 pixels. Als je een papieren pasfoto inscant, stel dan de resolutie in op 300 pixels/inch
  • Kies voor bestandsformaat .jpeg, .png, of .bmp

Lukt het nu wel om de foto te uploaden?

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi PieterGS, welkom op de NS Community. 

Een hardcopy opsturen is helaas niet mogelijk, het aanleveren van de pasfoto via NS kan enkel online. Je zou de foto zelf en de eigenschappen van de foto nog kunnen controleren door de details ervan te toetsen aan de volgende richtlijnen: 

• Je gezicht en beide ogen zijn, ook met hoofdbedekking, goed recht van voren zichtbaar
  • De foto mag zowel in kleur als in zwart-wit zijn, mits scherp, niet te licht of te donker en met voldoende contrast
  • De foto dient weinig achtergrond te bevatten. Overbodige achtergrond kan eventueel weggesneden worden met een programma als Paint. 
  • Bestandgrootte is minimaal 150kB en maximaal 5MB
  • Afmeting is maximaal 768 x 1024 pixels. Als je een papieren pasfoto inscant, stel dan de resolutie in op 300 pixels/inch
  • Kies voor bestandsformaat .jpeg, .png, of .bmp

Lukt het nu wel om de foto te uploaden?

Ik heb tig keer geprobeerd de pasfoto te uploaden. Aangepast aan de grootte, achtergrond zoveel mogelijk weg gesneden. Afmetingen valen binnen de grenzen. Zowel kleur als zwart-wit werken niet. Meestal is de melding dat ik niet goed zichtbaar ben. Maar dat slaat nergens op. Ik ben heel duidelijk in beeld. Contrast aanpassen helpt ook niet. Wat nu?

Hi Teunis34. Welkom bij de Community!

Wat gek! Ik neem aan dat je foto aan alle bovengenoemde eisen voldoet? Heb je eventueel ook een andere foto geprobeerd? Of eventueel uploaden in een andere browser?

Reputatie 5
Badge

Kleine hint, misschien overbodig, maar omdat ik er zelf jaaaaren geleden mee kampte:

je moet dus geen echte gedrukte pasfoto nemen, maar een opname van smartfone of electr. camera, zodat je niks hoeft te scannen.

Ik heb een foto van een smarphone. En deze al tig keer bewerkt, uitgesneden, maar er helpt helemaal niets. Ik blijf maar de melding krijgen dat het gezicht niet herkenbaar is wat nergens op slaat. Zelf de achtegrond helemaal weghalen heeft geen effect.

Zijn de gelaatskenmerken goed belicht? Ik heb wel eens foto afgekeurd zien worden omdat iemand flinke wallen had. Als je een selfie kan maken met flits, zou je dat willen proberen?

Is een bril mogelijk een probleem?

Met bijsneden zodat het gezicht er meer op staat, is de foto weer te dichtbij genomen?

Een bril kan inderdaad problemen geven. Is het met een foto zonder bril inmiddels wel gelukt?

Reageer