beantwoord

Per abuis ingecheckt bij NS, hoe krijg ik mn €10 terug?

• 28 July 2014
  • 7 reacties
  • 455 Bekeken

Op 23 juli heb ik om 8:29 uit automatisme per abuis ingecheckt bij NS. Vervolgens chipkaart opgeladen en om 8:36 -correct- ingecheckt bij Syntus, busrit naar het ziekenhuis, daar om 8:46 uitgecheckt.
Oftewel, ik heb dus niet gereisd met NS. Echter op het standaardformulier 'Aanvragen restitutie bij vergeten check in/check uit' is dit niet aan te geven. Er is geen checkbox 'niet gereisd' en er kan op het formulier geen aanvullende opmerking geplaatst worden. Hoe vraag ik nu precies restitutie aan?
icon

Beste antwoord door Hertog 29 July 2014, 00:10

Op 23 juli heb ik om 8:29 uit automatisme per abuis ingecheckt bij NS. Vervolgens chipkaart opgeladen en om 8:36 -correct- ingecheckt bij Syntus, busrit naar het ziekenhuis, daar om 8:46 uitgecheckt.

Oftewel, ik heb dus niet gereisd met NS. Echter op het standaardformulier 'Aanvragen restitutie bij vergeten check in/check uit' is dit niet aan te geven. Er is geen checkbox 'niet gereisd' en er kan op het formulier geen aanvullende opmerking geplaatst worden. Hoe vraag ik nu precies restitutie aan?

U kunt hierover het beste contact opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55).

Eventueel kunt u ook wachten tot een moderator van dit forum uw bericht leest en contact met u zoekt om e.e.a. verder af te handelen.
Bekijk origineel

7 reacties

Ik meende eerder te hebben gelezen dat bij het opwaarderen van een chipkaart een eventuele incheck ongedaan wordt gemaakt. Merkwaardig dat er dan toch 10 euro is afgeschreven.
Ik meende eerder te hebben gelezen dat bij het opwaarderen van een chipkaart een eventuele incheck ongedaan wordt gemaakt. Merkwaardig dat er dan toch 10 euro is afgeschreven.

Blijkbaar heeft saldo opwaarderen na inchecken geen effect op het inchecken.
Doe het wel vaker, heb geen enkele meegemaakt dat het inchecken ongedaan werd gemaakt.
Ontdek net nog iets anders.
Op 30 juni heb ik volgens mn NS-reishistorie niet uitgecheckt.
Volgens het OV-chipkaart overzicht heb ik wèl netjes uitgecheckt in Deventer om 22:45.
Huh??

Mijn balans klopt, maar de NS krijgt dus nog € 2,10 van de OV-chipkaart-BV.
Wie het kleine niet eert... :8

U kunt hierover het beste contact opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55).
Eventueel kunt u ook wachten tot een moderator van dit forum uw bericht leest en contact met u zoekt om e.e.a. verder af te handelen.
Ontdek net nog iets anders.
Op 30 juni heb ik volgens mn NS-reishistorie niet uitgecheckt.
Volgens het OV-chipkaart overzicht heb ik wèl netjes uitgecheckt in Deventer om 22:45.
Huh??

Mijn balans klopt, maar de NS krijgt dus nog € 2,10 van de OV-chipkaart-BV.
Wie het kleine niet eert... :8

Je zou ook kunnen zeggen dat als u volgens NS niet uitgecheckt bent u van NS nog €7,90 van hen tegoed hebt. Dus snel even die teruggave link aanklikken.

Dan is in ieder geval die aanhoudende melding dat u niet hebt uitgecheckt verdwenen en heeft u een klein bedrag voor de genomen moeite ontvangen.
Hoi Paulina op reis, goed dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum. Ik zou wel even voor je kunnen kijken of er al dan niet iets verkeerd is gegaan met het in- of uitchecken. Kun je in een privébericht je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer sturen? Je topic is verplaatst naar OV-chipkaart, zodat het beter vindbaar wordt.

Groet, Stephan
Hoi Paulina op reis, goed dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum. Ik zou wel even voor je kunnen kijken of er al dan niet iets verkeerd is gegaan met het in- of uitchecken. Kun je in een privébericht je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer sturen? Je topic is verplaatst naar OV-chipkaart, zodat het beter vindbaar wordt.

Groet, Stephan

Waarde Stephan,
Dank voor uw reactie. Ondertussen ben ik een paar dagen in Groningen geweest en heb de klantenservice gebeld. Mijn restitutie-verzoek is daarmee geregeld.
De dame van klantenservice en ik waren het erover eens dat het jammer is dat het 'per ongeluk inchecken en niet reizen' niet ook via het internetformulier 'geld terugvragen' geregeld kan worden. Nu moet men mij bij de NS op m'n vriendelijke telefoonstem geloven, terwijl het erg praktisch zou zijn als men heel simpel een pdf-je van het OV-chipkaart-overzicht zou kunnen opsturen waarop gelijk zichtbaar is dat iemand inderdaad nièt met de NS heeft gereisd.
Wat mijns inziens mist op het internet-formulier 'Geld terugvragen' is:
- een checkbox 'niet gereisd',
- een dialoogboxje waarin een opmerking geplaatst kan worden,
- de mogelijkheid een bijlage te sturen.
Bij andere bedrijven - Essent bijvoorbeeld - kan dit ook. Zou technisch gezien bij de NS ook geen probleem moeten zijn, toch? Misschien kan dit bij de IT-mensen neergelegd worden. Of misschien wordt hier al aan gewerkt?
Hartelijks,
Paulina Smedes

Reageer