beantwoord

Per ongeluk een 2e keer uitgecheckt

Goedemiddag,

Vorige week wilde ik vanaf Hoorn naar Amersfoort reizen dus toen heb ik 10,00 op mijn Studenten OV-chipkaart gezet. Vervolgens wilde ik inchecken, maar bleek dat ik weer had uitgecheckt. Blijkbaar bij het verkeerde paaltje geprobeerd. Het gevolg is dat er 10,00 is afgeschreven zonder dat ik op dat moment überhaupt ergens naartoe was gereisd en ik was nog steeds niet ingecheckt. Ik heb toen weer 10,00 op m'n kaart gezet zodat ik weer kon inchecken anders was m'n saldo te laag. Nu is er dus ten onrechte 10,00 van mijn rekening afgeschreven. Ik probeer dit terug te vragen via 'Mijn NS' maar krijg in mijn reishistorie geen andere mogelijkheid dan 'geld terugvragen bij vertraging'. Kunnen jullie mij helpen?

Groet,
Mariska
icon

Beste antwoord door Thijs NS 31 juli 2014, 19:00

Beste Mariska, welkom op het forum. Ik kan je hiermee helpen. Het is niet via MijnNS terug te vragen, maar ik kan dit wel handmatig voor je doen. Kun je hiervoor je kaartnummer en NAW-gegevens sturen in een privébericht?

Bekijk origineel

14 reacties

Beste Mariska, welkom op het forum. Ik kan je hiermee helpen. Het is niet via MijnNS terug te vragen, maar ik kan dit wel handmatig voor je doen. Kun je hiervoor je kaartnummer en NAW-gegevens sturen in een privébericht?
Thijs NS schreef:

Hallo Thijs,

ik heb afgelopen nacht rond half een gereisd vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam Centraal. Ik heb toen per ongeluk twee keer uitgecheckt en er werd €10,- afgeschreven. Wilde vandaag contact opnemen met de NS klantenservice, omdat ik zag staan dat je het bedrag binnen 24 uur terug kunt vragen, maar de klantenservice is pas weer bereikbaar vanaf morgenochtend. Hoe kan ik dit oplossen??

Groet,
Cynthia
Cynthiavingen schreef:

Hallo Thijs,

ik heb afgelopen nacht rond half een gereisd vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam Centraal. Ik heb toen per ongeluk twee keer uitgecheckt en er werd €10,- afgeschreven. Wilde vandaag contact opnemen met de NS klantenservice, omdat ik zag staan dat je het bedrag binnen 24 uur terug kunt vragen, maar de klantenservice is pas weer bereikbaar vanaf morgenochtend. Hoe kan ik dit oplossen??

U kunt het bedrag pas na 24 uur terugvragen, omdat er een vertraging zit in het verwerken van de reisgegevens en eerder dus mogelijk nog niet duidelijk is wat er precies is gebeurd. Als u morgen contact opneemt met de klantenservice bent u ruimschoots op tijd.
Het is (in sommige gevallen) binnen 24 uur te corrigeren via mijnns. De klantenservice kan het ook na die 24 uur nog oplossen.
Ik dacht begrepen te hebben dat een incheck zonder uitcheck (m.a.w. vergeten uit te checken) wel te corrigeren was via mijnns, maar een uitcheck zonder incheck (vergeten in te checken, of twee maal uitgecheckt) niet?
Klopt, een uitcheck zonder incheck kan niet gecorrigeerd worden in Mijn NS. Cynthiavingen, ik wil je graag verder helpen en heb je daarom een privébericht gestuurd.
Hallo,

Ik heb op 10 januari gereisd van Den Bosch naar Hoorn. Ik heb netjes in- en uitgecheckt. Hiervoor is een bedrag van € 11,80 gerekend (40% studentenkorting). Nu zie ik in mijn reisoverzicht dat er nog eens € 10,00 extra is afgeschreven omdat ik niet in- of uit heb gecheckt. Kan ik dit bedrag terugkrijgen? Mijn kaartnummer is 3528020043697767.

Groet,
Mariska
Badge
mariskayvon schreef:

Hallo,

Ik heb op 10 januari gereisd van Den Bosch naar Hoorn. Ik heb netjes in- en uitgecheckt. Hiervoor is een bedrag van € 11,80 gerekend (40% studentenkorting). Nu zie ik in mijn reisoverzicht dat er nog eens € 10,00 extra is afgeschreven omdat ik niet in- of uit heb gecheckt. Kan ik dit bedrag terugkrijgen? Mijn kaartnummer is .......

Groet,
Mariska

Je mag je gegevens sturen via een privébericht. Graag je naw- gegevens, OV-chipkaartnummer en IBAN. Dan controleer ik je reis via mijn systeem.
Ook ik heb op 26 januari jl. per ongeluk 2x uitgecheckt, daar ik dacht dat de machine niet goed werkte. We kregen nl geen uitchecktoon.. daartoe is er extra 20 EUR afgeschreven. Kunnen we dit z.s.m. regelen? Kan mijn data naar u sturen in een privé bericht. Alvast hartelijk dank
Hallo corrina.kruyt , welkom op het NS forum! Je mag mij een privé bericht sturen met je NAW gegevens en met het Ov-chipkaartnummer. Dan kijk ik dit graag voor je na.
Hallo,

Ik heb afgelopen woensdag hetzelfde meegemaakt op station Breda. Ik wilde inchecken maar heb toen per ongeluk twee keer uitgecheckt. Hierdoor is er €10,- afgeschreven van mij OV-kaart. Kan ik dit bedrag terug krijgen? Mijn kaartnummer is 3528 **** **** ****

Alvast bedankt!
rosannevanderhoeven schreef:

Hallo,

Ik heb afgelopen woensdag hetzelfde meegemaakt op station Breda. Ik wilde inchecken maar heb toen per ongeluk twee keer uitgecheckt. Hierdoor is er €10,- afgeschreven van mij OV-kaart. Kan ik dit bedrag terug krijgen? Mijn kaartnummer is 3528020036895485.

Alvast bedankt!

Hallo Rosanne en welkom op het NS Forum. In dit geval wil ik je verzoeken contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Je kunt ons dag en nacht telefonisch bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Hallo,

afgelopen maandag heb ik op station Haarlem aan de verkeerde kant van het poortje ingecheckt, waardoor ik niet incheckte maar juist uitcheckte. Dit had ik aan het einde van mijn reis in Amsterdam niet door waardoor ik twee keer heb uitgecheckt. Dit heeft mij nu 40 euro gekost, terwijl een enkele reis maar 4,20 kost. Is het mogelijk om het teveel betaalde bedrag terug te vragen?

Alvast bedankt!
Hoi DB1997, welkom op het NS Serviceforum! Vervelend dat dit je is overkomen! Je kunt telefonisch contact opnemen met NS Klantenservice via 030-7515155 (lokaal tarief en 24/7 bereikbaar) of je kunt contact zoeken via Twitter, Facebook, Chat of E-mail. Dan zal het voor je in orde gemaakt worden!

Reageer