beantwoord

per ongeluk ingecheckt bij NS in plaats van Arriva

• 15 juli 2020
  • 6 reacties
  • 122 Bekeken

Beste NS, ik heb per ongeluk ingecheckt bij NS (Arnhem Centraal), maar ben toen in de Arriva trein gestapt (naar Doetinchem de Huet). Toen ik wilde uitchecken in Doetinchem de Huet kon dat niet doordat ik bij NS had ingecheckt en niet bij Arriva. Hierdoor ben ik dus op dit moment ook niet uitgecheckt. Wat kan ik nu het beste doen en is het mogelijk het instaptarief van de NS ongedaan te maken?

icon

Beste antwoord door iMark 15 juli 2020, 17:53

https://www.uitcheckgemist.nl

Als je wel bij Arriva hebt uitgecheckt zul je een gemiste uitcheck bij NS moeten claimen en een verrekening van je gemiste incheck bij Arriva.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

https://www.uitcheckgemist.nl

Als je wel bij Arriva hebt uitgecheckt zul je een gemiste uitcheck bij NS moeten claimen en een verrekening van je gemiste incheck bij Arriva.

Ik heb alleen dus niet bij Arriva uitgecheckt, want dat deed het niet. (doordat het instaptarief van de ov was afgehaald, en daardoor dus te weinig saldo had)

Reputatie 7
Badge +3

Dan heb je niet betaald voor je reis met Arriva. Daar valt weinig meer aan te doen.

Wel kun je je incheck bij NS claimen.

Badge +3

In/uitchecken bij Arriva kan soms sowieso niet bij paaltjes, want die geven de melding dat je al/nog ingecheckt bent bij NS toch? Met je saldo heeft dat weinig te maken.

Via de klantenservice kan je de NS incheck terug krijgen, of zelf doen via www.uitcheckgemist.nl (na enkele dagen). Alleen kan je daar geen Arnhem - Arnhem invullen, dus moet je iets zinnigs kiezen zoals Arnhem Velperpoort.

Ligt eraan. Als het met RoS is gedaan, dan delen NS en Arriva geen gegevens en check je zonder incheck uit bij Arriva en mis je de check-uit bij NS. Dat zien ze dan niet van elkaar. Dan gaat het om 2x het instaptarief. 

Badge +3

Bij mijn weten geven in ieder geval de overstappaaltjes van Arriva op perrons (die naast die van NS staan) een melding als je een actieve NS incheck hebt.

Voor de rest wordt er inderdaad weinig gedeeld, behalve eerder gereisde tariefeenheden bij NS (en andersom).

Reageer