beantwoord

Per ongeluk niet ingecheckt, wel uitgecheckt

• 7 september 2014
  • 2 reacties
  • 659 Bekeken

Laatst reed ik vanaf Amsterdam Amstel naar station Woerden met mijn ov-chipkaart, maar toen ik op station Woerden was en ik uitcheckte, gaf de ov-chipkaartlezer een aparte melding, die ik niet goed kon lezen omdat hij vervolgens oversprong in 'bied een een ov-chipkaart aan'. Ik besloot toen naar een ov-chipkaartautomaat te gaan om te kijken of alles goed was gegaan, waar ik vervolgens kon zien dat ik nog maar 0,04 cent op mijn kaart had staan, terwijl ik vlak voor het uitchecken nog 10 euro extra op de kaart had gezet. Nu heb ik al op het forum gelezen dat dit wel vaker gebeurt, als je per ongeluk uitcheckt in plaats van incheckt. Nu vermoed ik dat ik dus op station Amstel niet heb ingecheckt (misschien heeft de ov-lezer mijn kaart niet goed kunnen lezen of stoorde hij, dat gebeurt bij mijn kaart wel vaker), en doordat ik wel uitgecheckt ben, ik nu een 'boete' van 10 euro heb. Nu vroeg ik me af of ik dit terug kan vragen, en zo ja, hoe?

Met vriendelijke groeten,

Mickey
icon

Beste antwoord door Hertog 7 september 2014, 23:34

U kunt hierover contact opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55) of anders even afwachten tot een moderator van dit forum uw bericht leest en contact met u opneemt om e.e.a. verder af te handelen.

Als het vaker gebeurt dat uw kaart niet goed gelezen kan worden, is het misschien verstandig om een vervangende OV-chipkaart aan te vragen. Want een kaart die nu af en toe hapert kan er binnen kortere of langere tijd spontaan mee ophouden.
Bekijk origineel

2 reacties

U kunt hierover contact opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55) of anders even afwachten tot een moderator van dit forum uw bericht leest en contact met u opneemt om e.e.a. verder af te handelen.

Als het vaker gebeurt dat uw kaart niet goed gelezen kan worden, is het misschien verstandig om een vervangende OV-chipkaart aan te vragen. Want een kaart die nu af en toe hapert kan er binnen kortere of langere tijd spontaan mee ophouden.
Je kunt via een MijnNS account precies zien wat er gebeurd is. Ik kan het even voor je nakijken, en zonodig corrigeren. Kun je daarvoor je kaartnummer en NAW-gegevens sturen in een priv├ębericht.

Reageer