beantwoord

per ongeluk uitgecheckt met Ov Chipkaart terwijl ik een dagkaart had

• 4 september 2014
  • 4 reacties
  • 464 Bekeken

Hallo, afgelopen zondag heb ik gereisd met een Dal Vrij Dagkaart ,gekocht bij de blokker.

Toen ik op het station van bestemming aan kwam, heb ik per ongeluk ( uit gewoonte, bij een uitcheck paaltje ) uitgecheckt met mijn persoonlijke OV Chipkaart.

Hierdoor is er 10 euro afgeschreven, omdat ik met deze kaart niet was ingecheckt, want ik reisde namelijk met de dagkaart.

Is het mogelijk dat ik deze 10 euro retour kan krijgen?

In de bijlage een foto van de betreffende dagkaart, met datum stempel.
icon

Beste antwoord door Herman NS 4 september 2014, 12:17

Hallo Keeslina,

Welkom op het NS Serviceforum. Wil je je NAW-gegevens, IBAN-nummer, kaartnummer en geboortedatum in een persoonlijk bericht naar mij toe willen sturen? Vervolgens kijk ik graag wat ik voor je kan doen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Keeslina,

Welkom op het NS Serviceforum. Wil je je NAW-gegevens, IBAN-nummer, kaartnummer en geboortedatum in een persoonlijk bericht naar mij toe willen sturen? Vervolgens kijk ik graag wat ik voor je kan doen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Hoi keeslina,

Vervelend dat u bent uitgecheckt met je eigen OV-chipkaart. Ik zie een datumstempel staan op de dagkaart, maar is die op zondag ook ingecheckt geweest? Om de Dal Vrij dagkaart van de Blokker geldig te maken, moet deze bij NS worden ingecheckt en bij de andere vervoerders afgestempeld. Naar ik heb begrepen is vanaf oktober het bij alle vervoerders inchecken, dus dan is de onduidelijkheid over.

Het beste is of even contact op te nemen met de klantenservice op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief) of te wachten tot een moderator op dit topic komt en contact met u opneemt.

Die kunnen u namelijk verder helpen.
Hoi keeslina,

Vervelend dat u bent uitgecheckt met je eigen OV-chipkaart. Ik zie een datumstempel staan op de dagkaart, maar is die op zondag ook ingecheckt geweest? Om de Dal Vrij dagkaart van de Blokker geldig te maken, moet deze bij NS worden ingecheckt en bij de andere vervoerders afgestempeld. Naar ik heb begrepen is vanaf oktober het bij alle vervoerders inchecken, dus dan is de onduidelijkheid over.

Het beste is of even contact op te nemen met de klantenservice op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief) of te wachten tot een moderator op dit topic komt en contact met u opneemt.

Die kunnen u namelijk verder helpen.

Bedankt voor je reactie. Ja, ik heb ook ingecheckt met de dagkaart. Fijn dat vanaf oktober alles gelijk wordt getrokken wat betreft het inchecken van de dagkaarten!
Mocht het nog een keer gebeuren... dan kunt u uw ov chipkaart bij een ander paaltje opnieuw aanbieden en dan wordt de incheck direct weer geannuleerd!
Ingrid

Reageer