beantwoord

Per ongeluk via het verkeerde poortje het station verlaten.

• 3 december 2019
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Vorige week donderdag (November 28) had ik de metro van Amstelveenseweg naar Amsterdam Amstel. Toen ik het station Amsterdam Amstel verliet ging ik per ongeluk via de NS poortjes in plaats van de GVB poortjes. Ik maak gebruik van het studentenreisproduct, dus voor mij kost het verder niks. Moet ik hier dan toch melding van maken? Alvast bedankt voor een antwoord.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 december 2019, 14:54

Goedemiddag WYA. Zoals je zelf al aangeeft wordt er bij het studentenreisproduct niets in rekening gebracht wanneer je een losse transactie maakt. Een melding maken hierbij is dan ook niet nodig en ook niet mogelijk. Wij kunnen niets corrigeren.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat als dit te vaak gebeurt, je OV-chipkaart mogelijk geblokkeerd wordt. Bij een servicebalie kan dat dan wel weer rechtgezet worden, maar je wil het natuurlijk liever voorkomen.

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag WYA. Zoals je zelf al aangeeft wordt er bij het studentenreisproduct niets in rekening gebracht wanneer je een losse transactie maakt. Een melding maken hierbij is dan ook niet nodig en ook niet mogelijk. Wij kunnen niets corrigeren.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat als dit te vaak gebeurt, je OV-chipkaart mogelijk geblokkeerd wordt. Bij een servicebalie kan dat dan wel weer rechtgezet worden, maar je wil het natuurlijk liever voorkomen.

Oké, bedankt voor je reactie.

Reageer