beantwoord

persoonlijke ov chipkaart

• 28 september 2019
  • 9 reacties
  • 274 Bekeken

Goedemiddag,
Ik heb een vraag. M'n persoonlijke ov chipkaart is gedeactiveerd, omdat ik woon nu niet meer in Nederland. Mag ik deze kaart nog weer gebruiken? Ik ga straks op vakantie naar Nederland voor 7 dagen. Mag ik nog steeds deze kaartje activeren en ook gebruiken? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door gekke_henkie 30 september 2019, 00:37

@Ayatima,

Kan je de foto's en OV chipkaartnummers verwijderen in dit topic en je andere topic? Dit zijn persoonlijke gegevens. Niet iedereen heeft goede bedoelingen.

Heb je een tijd terug de vraag van NS gekregen of ze je foto mogen gebruiken? Dan heb je waarschijnlijk nog een abonnement. Dan kan je in februari nog met korting reizen. Ondertussen betaal je voor korting die niet gebruikt.

Dan stel ik voor dat je je abonnement in februari wijzigt in Flex. Dan betaal je enkel voor het abonnement als je het nodig hebt.

Heb je zelf een vervangende kaart gekocht bij OV chipkaart? Dan heb je waarschijnlijk geen abonnement voor de korting.

Nog even een vraag waarmee je mij kunt helpen. Je verblijft momenteel in het buitenland. Heb je de vervangende kaart ook in het buitenland ontvangen?

Edit: je kan je gegevens wijzigen of verwijderen door in te loggen. Dan ga je naar het bericht. Rechts onder zie je dan 3 puntjes. Druk daar op en kies voor "bewerken".
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Als je bedoelt dat je een abonnement hebt verwijderd / gedeactiveerd dan is de kaart zelf nog gewoon geldig tot de einddatum die er op staat. Je dient dan voldoende saldo te laden en kunt er mee reizen zonder korting of abonnement.
Hallo Ayatima, welkom op de NS Community.

Bedoel je dat we het abonnement dat je had hebben geblokkeerd, omdat je geen deactivatie bij een automaat kon ophalen? Dan blijft de kaart verder wel gewoon geldig, maar is deze alleen ongeschikt voor nieuwe abonnementen. Als je de kaart ook hebt beëindigd bij OV-chipkaart, dan zal je er niet meer mee kunnen reizen. Als het laatste het geval is dan kan je nog wel gewoon tickets kopen op het station of via onze site.
Hartelijk bedankt voor jullie reacties!
Ik weet niet zeker als ik heb met m'n abonnement beëindigd of gedeactiveerd. Kunt u dat misschien voor me kijken?

De kaartnummer is ****.
Het is geldig tot 25-07-2019.

Op Februari 2020 ga ik voor zeven dagjes naar Nederland. Krijg ik nog steeds korting met deze kaartje? Alvast bedankt!

[Persoonlijke gegevens verwijderd door Moderator]
Sorry! Kunt u misschien deze kaartje ook kijken als het beëindigd of gedeactiveerd is?
Het kaartje nummer is ****
Alvast bedankt!

[Persoonlijke gegevens verwijderd door Moderator]
@Ayatima,

Kan je de foto's en OV chipkaartnummers verwijderen in dit topic en je andere topic? Dit zijn persoonlijke gegevens. Niet iedereen heeft goede bedoelingen.

Heb je een tijd terug de vraag van NS gekregen of ze je foto mogen gebruiken? Dan heb je waarschijnlijk nog een abonnement. Dan kan je in februari nog met korting reizen. Ondertussen betaal je voor korting die niet gebruikt.

Dan stel ik voor dat je je abonnement in februari wijzigt in Flex. Dan betaal je enkel voor het abonnement als je het nodig hebt.

Heb je zelf een vervangende kaart gekocht bij OV chipkaart? Dan heb je waarschijnlijk geen abonnement voor de korting.

Nog even een vraag waarmee je mij kunt helpen. Je verblijft momenteel in het buitenland. Heb je de vervangende kaart ook in het buitenland ontvangen?

Edit: je kan je gegevens wijzigen of verwijderen door in te loggen. Dan ga je naar het bericht. Rechts onder zie je dan 3 puntjes. Druk daar op en kies voor "bewerken".
Ik drukte 'bewerken' en ik zie 'rapporteren' of 'link naar reactie'
Ik kan het niet verwijderen.
Goedemorgen Ayatima. Ik heb de betreffende persoonlijke informatie uit je berichten verwijderd. Tevens heb ik het andere topic verwijderd, gezien die een beetje dubbelop was. Heb je iets aan de tot dusver gegeven antwoorden?
Nee, nu niets meer aan te vragen. Ik weet al genoeg. Hartelijk dank voor deze privé informatie uit verwijderen. Fijne dag verder en tot ziens!
Badge +3
Als je ov-chipkaart geldig is tot 25-07-2019 dan is hij verlopen. Je zult dus voor de vakantie een nieuwe moeten aanvragen (persoonlijk, met pasfoto) via deze link, of een anonieme moeten kopen zodra je aankomt in Nederland. Dit kan bij NS kaartautomaten met een 'bolle buik'.

Reageer