Persoonlijke OV-chipkaart aanvragen

• 20 juni 2014
  • 6 reacties
  • 2892 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Als vaste trouwe NS klant moet ik aan de persoonlijke OV kaart. Op zich niet zo erg maar deze OV kaart kan ik alleen aanschaffen met ideal en ik heb helemaal geen internetbankieren. Niet helemaal klantvriendelijk van de NS. Dat De NS verwijst voor een formulier naar Trans Link Systems B.V. zij verwijzen weer naar de NS. En dat allemaal in de week waarin de NS directeur de mond vol heeft van klant gerichtheid. Wie zal er worden ontslagen voor dit soort beslissingen denk ik dan. Een persoonlijke OV kaart heb ik nog niet en het ziet er niet rooskleurig uit. 🙂 Openbaarvervoer zucht. De vraag is dus: hoe kom ik aan een persoonlijke OV kaart? Goed verhaal weer.

@Hendrik beide klantenservices verwijzen hierover ook naar elkaar.

6 reacties

Badge
Als je een persoonlijke ov-chipkaart d.m.v. een formulier wilt bestellen, dan moet je contact opnemen met de Klantenservice van (bijv.) NS. Zie https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false
Als je een persoonlijke OV-chipkaart nodig hebt met daarop een abonnement, dan schaf je dat abonnement aan bij de vervoerder (bijv. NS) en leveren zij er (doorgaans gratis) een OV-chipkaart bij.

Heb je zo'n persoonlijke kaart alleen maar nodig om met bus, tram, metro en trein op saldo te reizen, dan bestel je de persoonlijke kaart rechtstreeks bij OV-chipkaart.nl

Aangezien je niet over internet bankieren en dus ook niet over Ideal beschikt is het wellicht het verstandigste om toch contact op te nemen met de Klantenservice van hetzij het vervoerbedrijf (bijv. NS) waar je een abonnement wilt aanschaffen, of ander met www.ovchipkaart.nl als je alleen maar de OV-chipkaart nodig hebt.
Als je hen uitlegt wat je precies nodig hebt en niet over internetbankieren beschikt is in onderling overleg best een andere oplossing te vinden.

Welkom op het forum Van Rijn!

Het klopt inderdaad dat je via onze webshop een abonnement op een gratis OV-chipkaart kan bestellen. Als je niet over iDeal beschikt, kunnen wij telefonisch een abonnement voor je aanvragen op een bestaande persoonlijke OV-chipkaart. Deze persoonlijke OV-chipkaart dien je dan eerst aan te vragen via de website van OV-chipkaart of via een formulier (als je niet over iDeal beschikt). Dit formulier kan je telefonisch aanvragen bij de klantenservice van OV-chipkaart, aangezien zij tevens de partij zijn die de kaart produceren. Ik vind het daarom ook erg vreemd om te lezen dat je weer bent terugverwezen naar ons. Als je mij in een priv├ębericht je naam, postcode + huisnummer en geboortedatum kunt doorgeven, ga ik kijken of ik alsnog een formulier voor je kan regelen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Wat een gehannes, je bent weken bezig om dit te begrijpen! Kan een persoonlijke OV-chipkaart opgeladen worden zonder internetbankieren? Zou toch mogelijk moeten zijn...
Ja, bij een kaartautomaat kan dat met een pinpas en soms ook met muntgeld.
Lekker snel antwoord en duidelijk! Bedankt Pe_pe.

Reageer