Persoonlijke OV-chipkaart heeft een blauwe achterkant | NS Community
beantwoord

Persoonlijke OV-chipkaart heeft een blauwe achterkant

  • 18 September 2022
  • 6 reacties
  • 6028 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi! Mijn persoonlijke OV-chipkaart heeft een gele kant waar mijn gegevens op staan en een blauwe achterkant. Op Twitter zegt de NS dat dit een fout is, maar als ik de klantenservice van OV-chipkaart bel, zeggen ze dat dit de nieuwe ‘look’ is. Ik vraag me dus af of dit echt zo hoort of het een foutje is? Ik vind het verschil namelijk wel lichtelijk storend (verder doet mijn OV het prima), en ben een student, dus ik kijk er elke dag naar haha. Alvast bedankt als iemand een duidelijk antwoord heeft :) 

icon

Beste antwoord door Thom 18 September 2022, 12:52

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Gerelateerd… consumentenkaart? Die term vind je nergens 

 

Badge +3

Volgens mij gebruiken ze gewoon bactches ‘blauwe’ kaarten, met de ‘persoonlijke’ geel/oranje folie opdruk alleen op de voorkant. Maakt verder niet uit inderdaad.

Edit: Oh, dat stond ook al in het gelinkte topic. Zou misschien te maken kunnen hebben met de bekende drukte in Q3 bij de aanmaak van kaarten? 😅

Dit is inderdaad de nieuwe look, dat is al een tijdje zo, mijn persoonlijke kaart van december vorig jaar heeft ook een blauwe achterkant. Wat maakt het verder uit welke kleur de achterkant heeft? 

Het maakt niet zoveel uit, ik wilde gewoon zeker weten dat het zo hoorde en dat het geen productiefout was. Je betaalt er namelijk wel gewoon voor.

Reputatie 7
Badge +3

Is gezien een eerder antwoord van moderator Daniël NS zo sinds eind oktober / begin november 2021 (antwoord gegeven 14 nov en het zou toen sinds 2 of 3 weken zo zijn. 

Invergelijking met een oudere persoonlijke kaart is er nu ook geen witte rand meer boven en onder op de gele voorkant. 

Reputatie 7
Badge +4

Mijn vernieuwde kaarten zien er ook zo uit, het is normaal. Tot er weer een nieuw ontwerp komt, ;-) Ik vind het overigens veel mooier.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is inderdaad de nieuwe look, dat is al een tijdje zo, mijn persoonlijke kaart van december vorig jaar heeft ook een blauwe achterkant. Wat maakt het verder uit welke kleur de achterkant heeft? 

Reageer