beantwoord

Persoonlijke OV chipkaart met buitenlands adres ophalen in NL

• 22 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 117 Bekeken

Hallo,

Ik zou graag een persoonlijke OV chipkaart aanvragen. Ik ben echter juist verhuisd van België naar Nederland en heb bijgevolg geen Nederlandse bankrekening (was ook niet meteen van plan één aan te maken). Als je een NL adres opgeeft kan je echter enkel betalen met ideal (waarvoor je NL rekening nodig hebt).

Nu heb ik gehoord dat als je een buitenlands adres opgeeft dat je kan betalen met paypal. Ik zou dus mijn belgisch adres hiervoor kunnen opgeven maar sturen ze deze kaart dan per post naar België of zou het mogelijk zijn om dit hier in NL af te halen?

Alvast bedankt,
Tom
icon

Beste antwoord door Denice NS 25 augustus 2018, 13:43

We zien nog graag een reactie van je tegemoet, Tomvbe :)

Nog even ter aanvulling. Je kan via www.ov-chipkaart.nl een OV-chipkaart aanvragen en inderdaad als je een adres in België opgeeft betalen via PayPal. Je kaart zal dan wel naar dat adres worden verzonden. Indien je op onze site een abonnement afsluit kan je er gratis een OV-chipkaart bij bestellen mits je een jaarabonnement afsluit. Indien je een maandabonnement afsluit kan je er voor € 7,50 een kaart bij kopen. Hiervoor is een adres in Nederland én een Nederlands bankrekeningnummer (betaling gaat via internetbankieren iDeal) noodzakelijk.
Bekijk origineel

7 reacties

Welkom bij onze NS Community en welkom in Nederland, Tomvbe ;)

Wil je alleen een persoonlijke OV-chipkaart bestellen op www.ov-chipkaart.nl? Of wil je een NS-abonnement i.c.m. een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart bestellen op onze eigen website?
Welkom bij onze NS Community en welkom in Nederland, Tomvbe ;)

Wil je alleen een persoonlijke OV-chipkaart bestellen op www.ov-chipkaart.nl? Of wil je een NS-abonnement i.c.m. een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart bestellen op onze eigen website?

Dankjewel. De bedoeling is om vanaf volgende maand een abonnement te nemen omdat je hiervoor een burgernummer nodig hebt? Ik kan mij echter pas volgende week inschrijven bij de stad dus het zal nog een aantal weken duren tegen dat ik dit nummer heb. In de tussentijd ging ik dus wekelijks geld storten op mijn OV chipkaart.
Om een NS-abonnement te bestellen heb je geen burgernummer nodig. Zou je in dit geval eerder al een abonnement willen hebben of heb je het abonnement sowieso pas volgende maand nodig?
We zien nog graag een reactie van je tegemoet, Tomvbe :)

Nog even ter aanvulling. Je kan via www.ov-chipkaart.nl een OV-chipkaart aanvragen en inderdaad als je een adres in België opgeeft betalen via PayPal. Je kaart zal dan wel naar dat adres worden verzonden. Indien je op onze site een abonnement afsluit kan je er gratis een OV-chipkaart bij bestellen mits je een jaarabonnement afsluit. Indien je een maandabonnement afsluit kan je er voor € 7,50 een kaart bij kopen. Hiervoor is een adres in Nederland én een Nederlands bankrekeningnummer (betaling gaat via internetbankieren iDeal) noodzakelijk.
Bedankt voor de antwoorden Iris en Denice! Ik ga niet meer naar België tot eind September dus mijn Belgisch adres opgeven is geen optie.. Ik heb inmiddels ontdekt dat er in Nederland heel wat diensten zijn waarvoor je iDeal nodig hebt dus ik ga morgen bij de bank langs om een NL rekening te openen. Dan kan ik langs het normale traject een persoonlijke OV chipkaart + abbonement bestellen en betalen met iDeal.
Reputatie 6
Als ik mij goed herinner heb je voor een Nederlands bankrekeningnummer een volledige inschrijving bij de gemeente nodig.

Dus voor jou voorlopig geen bankrekeningnummer en dus ook geen NS-abonnement.
Badge +3
BSN (voorheen SoFi nummer) en eventueel kopie legitimatie is volgens mij voldoende.

Als bank zou ik kiezen voor Triodos (onderdeel van RABO) of ASN (voorheen Volksbank).

Bij die laatste is een rekening volgens mij gratis, als je geen betaalpassen e.d. nodig hebt, en er wat geld op zet of koppelt aan een andere IBAN betaalrekening (mag denk ik ook wel een Belgische zijn).

Reageer