beantwoord

Persoonlijke OV-chipkaart, niet in NL woonachtig

• 3 maart 2019
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Ik woon in Spanje en ben regelmatig in Nederland. Laatst zei de mevrouw aan het loket dat het tegenwoordig wel mogelijk is om een persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen zonder dat je in NL woont. Je moet hem dan afhalen aan het loket. Binnenkort ga ik weer naar NL, dus wil graag de kaart aanvragen maar zie alleen België, Duitsland en Luxemburg als optie. Ik heb een Nederlandse bankrekening.
Graag instructie hoe de kaart aan te vragen. Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Emma NS 4 maart 2019, 09:53

Beste KarinKn, welkom bij onze Community!

Je kunt inderdaad een OV-chipkaart bestellen vanuit het buitenland, maar je kunt deze kaarten alleen laten leveren in Nederland, Duitsland, België en Luxemburg! Hier was je zelf gelukkig ook al achter, maar dit biedt natuurlijk geen uitkomst voor je. Het handigste is denk ik dat je je nieuwe OV-chipkaart laat leveren op het adres waar je zult gaan verblijven in Nederland. Is dat een idee? :)

Bekijk origineel

1 reactie

Beste KarinKn, welkom bij onze Community!

Je kunt inderdaad een OV-chipkaart bestellen vanuit het buitenland, maar je kunt deze kaarten alleen laten leveren in Nederland, Duitsland, België en Luxemburg! Hier was je zelf gelukkig ook al achter, maar dit biedt natuurlijk geen uitkomst voor je. Het handigste is denk ik dat je je nieuwe OV-chipkaart laat leveren op het adres waar je zult gaan verblijven in Nederland. Is dat een idee? :)

Reageer