beantwoord

persoonlijke OV chipkaart onleesbaar

• 12 juli 2019
  • 2 reacties
  • 162 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste NS,

ik heb een persoonlijke ov-chipkaart. Hier staan geen abbonomenten op en dergelijke. Kortom ik gebruik hem als een anonieme ov-chipkaart.

De voorkant van mijn OV-chipkaart is onleesbaar. Ik heb nog wel een foto van de voorzijden waar alles leesbaar is.

Mag ik hier mee rijzen?
icon

Beste antwoord door Robert B 12 juli 2019, 14:06

Welkom bij de NS Community!

Het antwoord is nee, want hoewel je er vaak wel mee weg komt (en er toch geen abonnement op staat) mág er gewoon een boete gegeven worden. Meestal krijg je een dringende waarschuwing om een nieuwe kaart aan te schaffen.

Als je toch niet van plan bent er abonnementen op te zetten kan je dan beter een anonieme kaart kopen (bij Primera of uit de bolle kaartautomaten op stations), want die slijten minder snel.

Let wel op dat je er niet te veel saldo op zet, want bij verlies of defect krijg je dat niet terug. Ook kan je geen automatisch opladen op een anonieme kaart zetten. In dat geval is een persoonlijke dus beter. Stop hem dan in een transparant hoesje tegen slijtage van de opdruk.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Het antwoord is nee, want hoewel je er vaak wel mee weg komt (en er toch geen abonnement op staat) mág er gewoon een boete gegeven worden. Meestal krijg je een dringende waarschuwing om een nieuwe kaart aan te schaffen.

Als je toch niet van plan bent er abonnementen op te zetten kan je dan beter een anonieme kaart kopen (bij Primera of uit de bolle kaartautomaten op stations), want die slijten minder snel.

Let wel op dat je er niet te veel saldo op zet, want bij verlies of defect krijg je dat niet terug. Ook kan je geen automatisch opladen op een anonieme kaart zetten. In dat geval is een persoonlijke dus beter. Stop hem dan in een transparant hoesje tegen slijtage van de opdruk.
Reputatie 7
Badge +3

Tenzij je ouder bent dan 65 jaar, want met een persoonlijke kaart krijg je dan 34% bij gebruik van een persoonlijke kaart. Dat krijg je niet met een anonieme kaart.

Reageer