beantwoord

Persoonlijke ov zonder foto

• 12 november 2015
  • 37 reacties
  • 2453 Bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Hopelijk wordt ook het signaal doorgezet dat de NS Klantenservice andermaal foute informatie geeft aan klanten.
Waarom kan David dan niet gewoon met de foute persoonlijke OV chipkaart zonder foto reizen in de tussentijd dat hij moet wachten op een nieuwe kaart ?
Als je een conducteur treft die wel strikt de regeltjes volgt, wordt er wel een boete uitgedeeld, of wordt de kaart ingenomen.
Dan kan je je personeel natuurlijk opdragen in deze situaties dat niet te doen.

NS kan deze situaties (die blijkbaar meer voorkomen volgens Loes) ook voorkomen door zelf de kaarten te laten opsturen door TLS naar NS waarna NS na controle de kaarten doorstuurt naar de klant, wat in feite ook de normale gang van zaken hoort te zijn bij abonnementhouders.

TLS is ook een faalbedrijf natuurlijk die persoonlijke OV Chipkaarten zonder foto gewoon levert (en dat vervolgens nog ontkend ook :D)
Euhm, ik heb wettelijk geen grond om een OV chipkaart zonder foto in te nemen. Het is een ander verhaal als dw foto van meerdere mensen is. Zoiets doe je bewust. Een foto die niet is geplaatst valt niet onder fraude.
Een legio aantal Business Cards staat op naam en blijft fotoloos. Daar zijn wij als HC natuurlijk heel blij mee ahem.
Zolang men zich kan identificeren en de gegevens van de kaart te lezen zijn, is het in orde.
Bedankt allemaal, maar ook hier op het forum krijg ik nu dus verschillende informatie. De een zegt dat ik een boete riskeer met die pas. De ander zegt dat het in orde is (zolang ik me kan identificeren). Ik weet het nu niet meer.
U kunt het beste een vervangende kaart aanvragen en in de tussentijd blijven reizen met de oude kaart,

Volgens Loes, die hoofdconducteur is, schrijven conducteurs geen boete als u maar een ID kaart bij u heeft en u heeft de nieuwe kaart normaal gesproken binnen een paar dagen in huis.

Hopelijk krijgt u de kosten terug en bevat uw nieuwe kaart wel een pasfoto, want dat is ook nog de vraag...
Oke dat lijkt me ook het makkelijkst, weet u ook op welk moment de oude pas dan geblokkeerd wordt?
Dat zou ik niet weten eerlijk gezegd. Ik weet ook niet of de oude pas wordt geblokkeerd.
Oke bedankt
Heb nu net het formulier gedownload op www.ov-chipkaart.nl voor "Aanvraag vervangende kaart voor een defecte of onjuiste persoonlijke OV-chipkaart".

Er staat op het formulier dat ik mn oude kaart op het formulier moet plakken en mee moet sturen, en dat ik mijn vervangende kaart pas over 2 weken krijg. Dus wat macca728 voorstelde is ook niet mogelijk.

Het enige lijkt me is dan inderdaad om dat tijdelijk reisrecht op een anonieme kaart te zetten, toevallig heb ik nog een anonieme kaart. Hoe krijg ik dat er op? Ik had Sivan NS al een bericht gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.
Sivan heeft volgens mij nu geen dienst. Snelst is denk ik via Twitter NS_online of door te bellen met de klantenservice 030-7515155 of via een loket op het station. Klantenservice is telefonisch 24/7 bereikbaar.
Ok ik ga wel naar een loket toe

Reageer