beantwoord

persoonlijke ovchipkaart activeren

• 15 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 830 Bekeken

Moet je je persoonlijke ov ook activeren als je voor automatisch opladen gekozen hebt?

Aangezien ik wel met ns ga reizen en de eerste maand (hoe idioot eigenlijk) zelf de trein/bus moet betalen
icon

Beste antwoord door Pe_pe 15 augustus 2014, 09:50

Activeren heeft niets met een persoonlijke kaart of automatisch opladen te maken. In principe moet dat dus nog wel. Alleen OV-chipkaarten met een NS-logo erop zijn al van tevoren geactiveerd.
Bekijk origineel

4 reacties

Activeren heeft niets met een persoonlijke kaart of automatisch opladen te maken. In principe moet dat dus nog wel. Alleen OV-chipkaarten met een NS-logo erop zijn al van tevoren geactiveerd.
Dan staat het wel een beetje krom op de website beschreven. Want daar staat dat je hem 1x moet opladen en dan is hij geactiveerd. Dus ik dacht misschien hoef ik hem dan niet te activeren.

Maar bedankt voor je antwoord! 🙂
Het activeren kon eerst alleen maar apart. Later is daar op aandringen van de consumentenorganisaties bij gekomen dat dat activeren ook vanzelf gebeurt bij de eerste keer opladen bij een NS-automaat. Dat geldt niet voor automatisch opladen of handmatig opladen op een andere manier dan bij de NS-automaat.
Badge
Hoi Myrthe, welkom op het forum. Wat Pe_pe aangeeft klopt. Als je straks met NS gaat reizen, dient het product 'Reizen op saldo' op je kaart te staan. Met 'reizen op saldo' geef je aan of je 2e klasse of 1e klasse reist. En heeft verder inderdaad niks te maken met automatisch opladen te maken.

Reageer