Pilot Valleilijn: niet meer per vervoerder in- en uitchecken

• 11 september 2014
  • 63 reacties
  • 3255 Bekeken

Toon eerste bericht

63 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag me af hoe de provincie Overijssel dit denkt op te lossen zonder NS daar in te betrekken.
Het gaat alleen gelden voor overstappen tussen Syntus en Arriva dus NS staat hier helemaal buiten. En omdat er gezien het lijnennet van Syntus en Arriva geen onduidelijkheid kan zijn over de gevolgde reisroute is het ook simpel te realiseren.

Volgens mij vergeet je dan het traject Wierden-Hengelo-Enschede waar je dezelfde ellende gaat krijgen als in Limburg.

Het blijft merkwaardig dat het Ministerie van V&W dit niet veel beter heeft gecoördineerd en eist van de spoorvervoerders dat ze met een oplossing komen zodat iedereen met één keer in- en één keer uitchecken een treinreis kan maken, ongeacht met welke vervoerder gereisd wordt.
Reputatie 7
Badge +3
Volgens mij vergeet je dan het traject Wierden-Hengelo-Enschede waar je dezelfde ellende gaat krijgen als in Limburg.
Dat wordt in Overijssel hetzelfde, de single check-in/uit geldt alleen voor overstappen tussen Syntus en Arriva. Als je een stukje met NS wil moet je wel gewoon in/uitchecken.

Het blijft merkwaardig dat het Ministerie van V&W dit niet veel beter heeft gecoördineerd en eist van de spoorvervoerders dat ze met een oplossing komen zodat iedereen met één keer in- en één keer uitchecken een treinreis kan maken, ongeacht met welke vervoerder gereisd wordt.

V&W kan van alles willen maar dit mag niet (ACM) zo lang het hoofdrailnet van NS niet wordt aanbesteed maar een ondershands monopolie is. De eis voor zo'n monopolie is dat dat net financieel volledig gescheiden blijft van de rest van het spoorwegnet om misbruik van subsidiegelden te voorkomen.
Reputatie 6
Badge +2
Ze hebben het wel over Overijsselse treinen, maar als ik het goed begrijp hoef je dan van Tiel tot Emmen (weliswaar via een lange route) niet meer om te checken, dat is mooi. bijdragevandennis
Reputatie 7
Badge +3
In theorie kun je straks met eenmalig inchecken van Tiel naar Emmen of Kampen. Ben je wel een dagje zoet.
In theorie kun je straks met eenmalig inchecken van Tiel naar Emmen of Kampen. Ben je wel een dagje zoet.'

Nee nog steeds niet, dat heet niets met het OVC-systeem te maken, enkel met de regel dat men om mag reizen als het vervoersbewijs hier geen recht op geeft.

Tiel -Kampen via Doetinchem, Winterswijk, Hengelo en Mariënberg is natuurlijk om en dus niet toegestaan.
Een reis Oldenzaal-Emmen zou hierdoor wel eenvoudiger worden.

Moet wel zeggen dat het een leuk ritje lijkt: Tiel -Kampen via Doetinchem, Winterswijk, Hengelo en Mariënberg, dan zie je nog eens wat van Oost-Nederland. Heb jij zin om een keer te gaan?
Reputatie 6
Badge +2
In theorie kun je straks met eenmalig inchecken van Tiel naar Emmen of Kampen. Ben je wel een dagje zoet.'
Nee nog steeds niet, dat heet niets met het OVC-systeem te maken, enkel met de regel dat men [niet] om mag reizen als het vervoersbewijs hier geen recht op geeft.

Tiel -Kampen via Doetinchem, Winterswijk, Hengelo en Mariënberg is natuurlijk om en dus niet toegestaan.

Zegt Arriva dat? Het is in zoverre niet om dat het de kortste Arriva-route is. bijdragevandennis
.
Tja, dat is natuurlijk waar, maar dit is geen zaak voor NS maar voor Arriva/Syntus, zij gaan hierover en heb ik niet gehoord.

waarom zou je je eigenlijk beperken tot Tiel, als je een het kleine stuk Nijmegen-Elst zwart rijdt kun je Kerkrade-Kampen met enkel private gedecentraliseerde lijnen afleggen, als je wilt.
Reputatie 6
Badge +1
Interessant om te proberen wat er dan afgerekend wordt (ik denk 2x inataptarief) omdat je niet aaneengesloten met Arriva/Syntus kunt reizen.
Reputatie 6
Badge +2
https://www.valleilijnproef.nl: Proef 1 is begonnen, er komen parallel ook proef 2 en 3.

Proef 1 is zo te zien hetzelfde als http://www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-uw-mobiel/mobiele-tickets.html (mobiel ticket vol tarief), met dien verstande dat er servicekosten (niet vermeld hoeveel) bijkomen als je niet via de Valleilijn reist.

Proef 2 is reizen met eventueel een abonnement, op rekening, waarbij je met gps wordt gevolgd. Niet duidelijk is of het bekende nadeel van overgang op een andere vervoerder bij dalspitsovergang hier wel of niet wordt voorkomen. bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
met dien verstande dat er servicekosten (niet vermeld hoeveel) bijkomen als je niet via de Valleilijn reist.
€ 0,50, zie ik in de app Tranzer. bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
https://www.connexxion.nl/restitutieformulier/1205?mediatitel=proef-ov-chip-mobiel-beeindigd&mediaid=5125&titel=nieuws
Reputatie 6
Badge +2
201809 26 8:31
"Na een looptijd van ruim een jaar [is] de proef met OV-chip mobiel op 15 juni [ 2018] beëindigd."

Per vervoerder in- en uitchecken moet nog steeds / opnieuw, maar voor een deel van de reizigers en abonnementen is overstappen op NS Flex mogelijk. De tijd van de eerste incheck is dan bepalend.
Reputatie 7
Badge +3
Het was de eis van de NMa dat het een tijdelijke, eenmalige proef zou zijn.

Reageer