beantwoord

poortjes Voorschoten werken wel, maar in- uitchecken wordt niet geregistreerd (inclusief financiële gevolgen)

  • 4 november 2019
  • 29 reacties
  • 471 Bekeken

Ik reis iedere dag van Voorschoten naar Den Haag HS en weer terug. Sinds vorige week woensdag wordt het in- en uitchecken op Voorschoten niet meer goed geregistreerd. Met als gevolg dat ik twee keer per dag zogenaamd een in- en uitcheck heb gemist en mij dus blauw betaal aan de reis. Bovendien heb ik er heel veel gedoe van om restitutie te vragen, waar ik dan ook weer te lang op moet wachten (en wat bovendien ook niet goed verwerkt wordt, omdat mijn korting in de avondspits dan weer niet meegenomen wordt). Tot slot verwacht ik, nadat ik info zocht op de site, dat deze week nog mijn kaart zal blokkeren, omdat ik al die onterecht geregistreerde gemiste in- en uitchecks heb.

Mijn ov-chipkaart is niet beschadigd en nog 3 jaar geldig. Vervangen lijkt mij niet de oplossing, het lijkt eerder te zitten in de communicatie tussen de poortjes in Voorschoten en mijn kaartregistratie daarachter. Het probleem doet zich namelijk alleen voor op station Voorschoten en pas sinds woensdag 30 oktober. De poortjes op Voorschoten doen het wel gewoon. Ik krijg ook keurig op het poortje de juiste informatie van de rit inclusief ritprijs e.d te zien. Ik heb hier ter bewijs vanmiddag een filmpje van gemaakt tijdens het uitcheck. Kijk ik daarna op mijn account in de reishistorie van mijn kaart (via ns én via ov-chipkaart), dan ontbreken alle in- en uitchecks op station Voorschoten met alle financiële gevolgen van dien. 

Wat vreemd is dat als ik 's ochtends incheck op Voorschoten en aankom op Den Haag HS, dan heb ik zogenaamd niet ingecheckt op Voorschoten, maar HS weet wel dat ik daar ben ingecheckt en ook hoe laat, want dan wordt de ritprijs goed berekend (gelukkig). Reis ik de andere kant op, dan mis ik zogenaamd een uitcheck en betaal ik 10 euro voor de reis ipv 1,80. Terwijl het poortje dus wel netjes de ritprijs weergeeft.

Ik wil deze storing bij de NS zsm opgelost hebben, want ik betaal nu iedere week 4 keer 8,20 is 32,80 euro teveel voor mijn reizen, waar ik dan weer eindeloos achteraan moet om het (juiste bedrag) terug te krijgen, waar de NS zichzelf ook nog eens 3 weken de tijd voor geeft. Dat is echt onacceptabel. Ik heb al gebeld met verschillende collega's, maar dat heeft niet geholpen. En ik heb geprobeerd te chatten, maar dat kunnen jullie net zo goed opheffen als je steeds meer dan een uur op een reactie moet wachten of helemaal geen reactie krijgt.

Ik hoop zo snel mogelijk een reactie met oplossing te krijgen.

Mvgr. Lorena

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 21 november 2019, 19:07

Ik heb via een privébericht vernomen dat het probleem van Lor3na is opgelost. Ik durf niet te zeggen hoe. Ik heb een melding van de poortjes gemaakt en deze is in behandeling genomen. Ik heb geen terugkoppeling gekregen, maar deze moeten het gewoon weer doen.

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Die houden ook geen mensen tegen, maar door het te doen bij een station zonder poortjes kun je het nog doen lijken dat het per ongeluk was.

Dat poortjes mensen niet tegenhouden blijkt wel uit het filmpje in dit krantenartikel:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3103276/Zwartrijder-slaat-conductrice-63-bewusteloos-op-station-Breda

Badge +3

Ja die al uren ook op het nationale radionieuws (lokale omroepen). Bizar, maar duidelijke beelden in ieder geval van die gast (met Belgisch accent blijkbaar?) dus die krijgen zel wel te pakken mag ik hopen.

Maar goed, het ging over de dingen in Voorschoten.

Reputatie 7
Badge +3

Het is dat dit topic afgelopen week gepost is, de week ervoor kwam ik nog ongeveer langs die poortje, of in ieder geval daar onder het spoor door om op het industrieterrein erachter een bestelde zuigmond voor mijn Dyson stopzuiger op te halen. Is maar net 10 minuten fietsen, had ik wel even kunnen inchecken en paar minuten later uitchecken, kijken wat dat zou doen in de reishistorie van mijn Flex

Ik heb via een privébericht vernomen dat het probleem van Lor3na is opgelost. Ik durf niet te zeggen hoe. Ik heb een melding van de poortjes gemaakt en deze is in behandeling genomen. Ik heb geen terugkoppeling gekregen, maar deze moeten het gewoon weer doen.

Reageer