beantwoord

Prijsverschil bij reis met meerdere vervoerders

reis van dordrecht naar goes kostte me 7,80
van goes terug naar dordercht 8,90 ! hoe kan dit ??
en hoe kan ik dat verschil terug krijgen , ben beide keren in daluren geweest
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 augustus 2014, 15:54

Zowel een enkele reis van Dordrecht naar Goes als van Goes naar Dordrecht kost 8,90 euro. U hebt dus niet te veel betaald, eerder te weinig. Dat kan doordat u kort voorafgaand aan uw reis van Dordrecht naar Goes een andere reis hebt gemaakt, waardoor uw reis van Dordrecht naar Goes gezien is als vervolg daarop en u geprofiteerd hebt van het degressieve tariefstelsel van NS: lange reizen zijn gemiddeld per kilometer goedkoper dan korte reizen.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Zowel een enkele reis van Dordrecht naar Goes als van Goes naar Dordrecht kost 8,90 euro. U hebt dus niet te veel betaald, eerder te weinig. Dat kan doordat u kort voorafgaand aan uw reis van Dordrecht naar Goes een andere reis hebt gemaakt, waardoor uw reis van Dordrecht naar Goes gezien is als vervolg daarop en u geprofiteerd hebt van het degressieve tariefstelsel van NS: lange reizen zijn gemiddeld per kilometer goedkoper dan korte reizen.
De kosten voor een enkele reis bij reizen op saldo met korting in de daluren bedragen EUR 8,90. Hoe het komt dat je minder hebt betaald, is mij een raadsel. Van geld terugvragen kan echter zeker geen sprake zijn, omdat je daar simpelweg geen recht op hebt.
Tochjo schreef:

zeer bedankt voor je reactie en uitleg , in principe begrijp ik het nu helemaal , echter
de heenreis begon in gorkum , en dat stuk is arriva mijn vervoersmaatschappij
en daar heb ik geen voordeelabbonement , maar ik ben toch blij met je antwoordt !
Badge +3
Kortinsabonnementen voor de trein die geldig zijn bij NS, zoals het Voordeelurenabonnement en Dal Voordeel, zijn ook geldig bij andere treinvervoerders zoals Arriva.
Welkom op het forum nsforumRo!

Het antwoord van Tochjo is correct. Als je voorafgaand aan je NS treinreis bij Arriva hebt gereisd, kan de prijs van je NS treinreis afwijken. De lange-afstandskorting wordt namelijk berekend over de prijs van de treinvervoerder van het laatste deel van je reis.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer